Friday 29 March 2013

LIM GUAN ENG BAWA PULAU PINANG KARAM KE LAUT! #savepenang #ubahpenang #tolakPR

Bukan, ini bukan cerita mengenai kerajaan Pulau Pinang yang sibuk nak buat projek mega terowong bawah laut yang RM6.3 bilion itu. Cerita terowong RMK akan kupas dalam entri yang lain. Entri ini adalah mengenai penipuan yang dicanang selama Lim Guan Eng dan DAP memerintah Pulau Pinang sejak lima tahun yang lalu.



Setelah lima tahun DAP mentadbir Pulau Pinang, keadaan sosioekonomi di negeri itu bertambah teruk, dengan kesesakan lalu lintas yang semakin kronik, pembangunan hartanah mewah yang mengabaikan keperluan rakyat berpendapatan rendah, serta keadaan ekonomi yang mengalami defisit yang berkali ganda sejak 2009.

Ramai percaya Lim Guan Eng berjaya kurangkan hutang negeri. Namun, ramai yang tidak tahu itu sebenarnya dibuat dengan bantuan Kerajaan Persekutuan. Hakikat yang semua orang perlu tahu adalah Pulau Pinang mengalami defisit selama 4 tahun berturut-turut di bawah pemerintahan DAP dan Lim Guan Eng!


Baca artikel ini selanjutnya [di sini].


'Pembaharuan' yang dibawa Lim Guan Eng dan DAP hanya menguntungkan golongan yang berpendapatan tinggi tanpa menghiraukan kebajikan rakyat golongan pertengahan, apatah lagi mereka yang berpendapatan rendah. Tertekan dengan kesempitan hidup, tidak hairanlah apabila masyarakat Pulau Pinang mula menyuarakan protes!


Salah siapa?

Kebajikan rakyat negeri pun tak terjaga, lagi kau nak buat projek mega terowong tu. RM6.3 bilion tu kalau baiki infrastruktur awam ke, buat rumah kos rendah ke, sekolah ke, hospital ke? Kan lebih baik? Nampak sangat keangkuhan kau DAP Lim Guan Eng.



No comments:

Post a Comment