Showing posts with label DAP. Show all posts
Showing posts with label DAP. Show all posts

Thursday, 26 November 2015

Lori Hantu:Majlis Perbandaran Selayang Tidur Ke? @AzminAli @MPSelayang



Perkara ini bukan perkara baharu kerana admin memang anak jati Gombak yang bermastautin di kawasan lori-lori ini keluar masuk. Puas kami adukan pada ADUN dan juga Ahli Parlimen kami yang sentiasa sibuk, YB Azmin Ali tapi tiada jawapan konkrit langsung. PBT lagilah diam membisu, mulut masing-masing macam kena kunci (dengan duit ke?). Puas juga kami tampal bunting dan kain rentang untuk bagi amaran pada PBT sekitar tahun 2011 supaya berhentikan kegiatan lori ini namun dah nak masuk 2016 masalah yang sam masih lagi berlaku. 

Mula-mula ingatkan lori-lori ni digunakan untuk kawasan pembinaan apartment berdekatan, tapi takkan sampai sekarang tak habis-habis keluar masuk? Apartment tu pun dah siap tersergam, tapi lambakan lori ini masih lagi kelihatan. Kami syak ada kena mengena dengan aktiviti angkut mengangkut pasir secara haram di kawasan berdekatan. 

Sudahlah bawa muatan batu dan pasir, habis jalan raya sentiasa berlubang dan rosak akibat dari lambakan lori ini. Bukan itu sahaja, kebanyakan lori yang keluar masuk dipandu laju sehingga membahayakan penduduk sekeliling terutamanya kanak-kanak yang menaiki basikal di waktu petang.

Kami paham Ahli Parlimen sibuk sebagai Menteri Besar, tapi dia sudah lupa ke ini merupakan kubu kuat beliau? Sebab undian dari sinilah beliau dapat jadi Ahli Parlimen sampai berpenggal-penggal. Takkan dah jadi MB lupa nak berkhidmat pada rakyat anda? Apa undian kami ni dah tak penting ke untuk beliau? Ziarah sini pun masa hari pilihanraya umum, habis mengundi batang hidung pun tak nampak!

Wednesday, 20 August 2014

DAP TELLS SULTAN TO FUCK OFF


Hanya yang 'ini' sahaja diiktiraf Keluarga Lim.
Tidak sopan dan biadap, as the Malays would say. I think the opposition and opposition NGOs and lawyers are getting too big for their shoes. They think that just because they won the state in 2008 and 2013 they no longer need to be civil towards the Palace.

NO HOLDS BARRED

Raja Petra Kamarudin

Lim Kit Siang and Lim Guan Eng are both firing away until today with both guns blazing to demand that Selangor Menteri Besar Khalid Ibrahim resign from his post. This is in spite of His Royal Highness the Sultan of Selangor’s very clear and very precise titah (royal command) for Khalid to not do anything or say anything until HRH is back in Malaysia on 27th August 2014.

What is wrong with these people? Why do they insist that Khalid resign today itself and leave Selangor without a Menteri Besar for the next 11 days or so? Are they saying that Selangor can function for the next 11 days without the need of a chief executive? Who will be running the state then? The Selangor Religious Department?

Or do they think that if Khalid resigns today then Dr Wan Azizah Wan Ismail can just walk into Khalid’s vacated office this Monday and start work as the new Menteri Besar of Selangor without the Sultan’s blessing and without having to be sworn in?

What if Khalid does resign today and Selangor is left without a Menteri Besar for the next 11 days and when HRH returns on the 27th he does not consent to Dr Wan Azizah taking over as the new Menteri Besar?

HRH might reject Dr Wan Azizah (you never know) and send Pakatan Rakyat home and ask them to come back later with two or three alternative names. Pakatan Rakyat will then have to call for a meeting and PKR, DAP and PAS will have to discuss the matter of the two or three other names and come to a consensus on the matter.

What if Pakatan Rakyat cannot reach a consensus and this disagreement drags on for another few weeks or even months? Who will be running Selangor in the meantime?

And even if Pakatan Rakyat does come to a consensus and agree on two or three alternative names but when these names are handed to HRH there is still the possibility that HRH would reject these names and ask Pakatan Rakyat to go home and come back, yet again, with alternative names.

Demanding that Khalid resign immediately without resolving the next step — that is, who will take over when he does resign — does not appear to be the type of thinking of sensible politicians.

Or do they think that once Khalid resigns and Selangor is left without a Menteri Besar for the next 11 days HRH can be pressured into just accepting Dr Wan Azizah without further ado because a gun would now be at HRH’s head.

I doubt HRH can be blackmailed in that manner. HRH might just dissolve the Selangor state assembly seeing that the state no longer has a Menteri Besar for almost two weeks. What makes you think HRH can be blackmailed into accepting Dr Wan Azizah?

And all this talk by opposition leaders, NGOs, lawyers, etc., that Khalid lied to HRH and Khalid deceived HRH, and so on, is an insult to HRH. Are you suggesting that HRH is stupid and gullible? Are you saying that HRH does not have a brain in his head and Khalid can just pull the wool over HRH’s eyes and be taken for a ride and treated like a sucker?

This allegation actually hurts HRH more than it hurts Khalid. The opposition leaders, NGOs, lawyers, etc., are insinuating that Selangor has a stupid bumpkin for a Sultan.

I would be very careful about this continuous insult against HRH lest HRH decides to refuse all requests for an audience until and unless all these people prostrate with their heads to the ground and beg forgiveness for their uncouth and arrogant comments.

And stop telling the Sultan to fuck off by demanding Khalid’s resignation. It is HRH who told Khalid to stay.

Tidak sopan dan biadap, as the Malays would say. I think the opposition and opposition NGOs and lawyers are getting too big for their shoes. They think that just because they won the state in 2008 and 2013 they no longer need to be civil towards the Palace.

Well, in that case, think again.

 
*Bila dah tiada ISA, Akta Hasutan pun nak dimansuh, makin melampau pulak puak kiasu ni.

RMK :  DAPigs ni mmg biaDAP..pemimpin mcm ni ke yg kite nak utk mentadbir negeri Selangor? or even negara Malaysia sendiri? bila sesuatu yg die nak tu x kesampaian, Sultan pon boleh die bulldozekan je...bukalah mata n hati kamu wahai org2 melayu

Tuesday, 11 February 2014

KRISIS PERLEMBAGAAN DAP À LA UMNO 1988?

Salleh+Said+Keruak
Datuk Seri Panglima Salleh Said Keruak
Timbalan Ketua Umno Sabah


DAP telah memfailkan semakan kehakiman di Mahkamah Tinggi memohon perintah bagi membatalkan keputusan Pendaftar Pertubuhan (RoS) untuk menahan pengiktirafan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) yang telah dipilih semula pada 29 September 2013. Pilihan raya semula ini sebenarnya telah diadakan kerana RoS tidak akan mengiktiraf pilihan raya pertama parti itu yang dibuat pada 15 Disember 2012.

Dalam permohonan yang difailkan oleh Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng pada 22 Januari baru-baru ini, parti itu juga memohon bagi suatu perisytiharan bahawa keputusan RoS adalah tidak sah di sisi undang-undang. Perkara ini ditetapkan untuk sebut kes di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Zaleha Yusof pada 11 Mac.

“Kami mengatakan bahawa ROS tidak mempunyai kuasa di bawah Akta Pertubuhan untuk menahan pengiktirafan CEC yang dipilih secara sah,” kata Pengerusi Biro Guaman Kebangsaan DAP, Ahli Parlimen Gobind Singh Deo, di ibu pejabat parti itu di Jalan Pudu.

Sebab mengapa RoS menahan pengiktirafan CEC DAP adalah kerana lebih dari satu dozen surat aduan yang dihantar kepada RoS daripada anggota DAP sendiri dan juga pemimpin-pemimpin parti itu.

Aduan-aduan yang diterima oleh RoS adalah seperti berikut:
  1. Tempoh notis yang tidak mencukupi (tempoh yang sepatutnya adalah 10 minggu, seperti yang diakui oleh Karpal Singh sendiri).
  2. 851 perwakilan yang tidak hadir atau tidak dijemput untuk pemilihan semula apabila mereka layak untuk hadir dan mengundi pada mesyuarat itu.
  3. Terdapat 985 cawangan bila hanya 865 cawangan yang sepatutnya terlibat dalam pilihan raya semula .
  4. Senarai perwakilan yang bertarikh 15 Dis 2012 tidak digunakan seperti yang sepatutnya.
  5. Notis mesyuarat yang sebenar gagal dikeluarkan .
  6. Pilihan raya tidak telus.
  7. Mengesyaki terdapat elemen penipuan.
  8. Keputusan pilihan raya yang mencurigakan.
  9. Manipulasi undi.
Semua tuduhan-tuduhan ini telah dibangkitkan oleh ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin DAP sendiri.

Lim Kit Siang perlu menangani isu-isu ini dan menerangkan bagaimana ianya berlaku dan mengapa tiada apa yang telah dilakukan untuk membetulkan kesilapan ini walaupun telah diminta berbuat demikian berulang kali oleh ROS.
DAP cuba menampakkan bahawa mereka adalah mangsa dalam persengketaan dengan RoS ini sedangkan dari ahli-ahli sehingga kepada pemimpin-pemimpin parti DAP adalah sebenarnya penyebab kepada semua ini, bukan sahaja mereka melanggar undang-undang tetapi berdegil enggan untuk membetulkan kesilapan mereka .

Adakah DAP sengaja mencipta senario yang membolehkan RoS mengambil tindakan terhadap mereka supaya DAP boleh menggunakan simpati masyarakat dan berpura-pura menjadi mangsa penganiayaan dan ketidakadilan?

DAP menuduh RoS sengaja menzalimi parti tersebut. Namun DAP perlu ingat bahawa Umno sendiri tidak dikecualikan daripada mengikuti peraturan, seperti yang berlaku dalam Krisis Umno 1988. Dan apa yang lebih teruk adalah, DAP tidak hanya melanggar peraturan RoS tetapi sebenarnya melanggar perlembagaan parti sendiri.

Tuesday, 4 February 2014

Santai minggu ni


sempena memperingati perjuangan PAS di Selangor layan lagu ni dulu

Monday, 9 December 2013

LIM GUAN ENG BURUK-BURUKKAN MALAYSIA DI HONG KONG!!??!!




video


Sebelum ini DS Najib Razak mendedahkan penglibatan kepimpinan DAP hingga menyebabkan projek RM35 billion dibatal oleh pengusaha Taiwan. 



Anda baca di sini : Baca Sini



Untuk rekod, Lim Guan Eng adalah salah seorang daripada anak beranak Lim yang bertakhta di dalam parti DAP selain daripada Kit Siang dan adik Guan Eng di DAP Pulau Pinang.

Lim Guan Eng sebelum ini juga lantang mempertikaikan undi popular BN pada PRU13 yang lepas. Bagi beliau, BN tidak layak untuk mentadbir negara kerana undi popular yang kurang daripada pakatan pembangkang padahal satu negara tahu kita menggunakan sistem 'first past the post'.

Tetapi apabila beliau dimalukan oleh perwakilan DAP dengan menolak beliau jatuh ke tangga 5 dan mendapat undi popular yang berkurangan semasa pemilihan semula CEC DAP, Guan Eng dengan tanpa malunya memegang jawatan tertinggi DAP iaitu Setiausaha Agung DAP.

Di manakah prinsip, etika dan integriti anak Kit Siang itu ??




Selain daripada isu RM35 billion di Taiwan itu, seluruh rakyat Malaysia juga terkejut dengan kenyataan Lim Guan Eng DAP yang memburuk-burukkan negeri Johor semasa beliau berada di Singapura.

Lihat 2 video di bawah. Lim Guan Eng diselar kerana memburuk-burukkan negeri Johor.



Video : Kenyataan Guan Eng di Singapura


Video : Guan Eng DAP kantoi



Dan sekarang, tersebar pula video terbaru Lim Guan Eng DAP yang di dakwa memburuk-burukkan negara Malaysia di Hong Kong ! Tentu rakyat akan terkejut, kecewa dan berasa marah. 

sumber : Dr MiM



RMK : Inilah namanya pengkhianat negara....

Wednesday, 27 November 2013

"BERKECAMUK" DI ENAM NEGERI - SIRI 4

Sambungan daripada siri-siri sebelum ni..
kali ni kite tgk 3 negeri terus

PERAK

Datuk Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming
Operasi cantas mencantas kali ini juga bakal menyaksikan kejatuhan pasangan sepupu, Datuk Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming yang tidak pernah sehaluan dengan dinasti Lim malah menganggap Perak sebagai 'milik' mereka.
Adalah sedikit sukar untuk sebarang tangan ghaib menyentuh hal negeri ini. Namun dengan menggunakan sekumpulan pemimpin dari DAP Pusat, maka sedikit kekecohan sedang dilakukan dari semasa ke semasa untuk memastikan kepimpinan pasangan sepupu itu semakin lemah. Pada konvensyen negeri kali ini mungkin kuasa kedua-dua mereka akan beralih arah kepada M.Kulasegaran dan Thomas Su yang merupakan pengikut tegar dinasti Lim.

PAHANG

Perkara yang sama juga terjadi di Pahang di mana sekumpulan pemimpin negeri digantung selama enam bulan dan tidak dibenarkan bertanding pada pemilihan negeri yang akan diadakan pada masa terdekat. Punca mereka digantung ekoran sokongan kepada ahli DAP yang keluar parti dan bertanding secara bebas. Antara yang digantung ialah ADUN Tras, Choong Siew Onn. Mereka ini bukanlah penyokong tegar dinasti Lim yang akan mengikut rentak lagu yang dimainkan.

 SELANGOR


Datuk Teng Chang Kim yang merupakan musuh 'ketat' dinasti Lim juga dijangka dicantas selamanya. Namun proses itu mungkin memakan masa. Walaupun Chang Kim merupakan jaguh dalam memperjuangkan prinsip parti dan berjaya mengekalkan nama baik dalam kalangan ahli dan penyokongnya, namun kehadiran beliau dari awal lagi tidak disenangi oleh mana-mana penyokong tegar dinasti Lim.
Beliau terlampau vokal sehingga kadang- kadang amat sukar untuk mengawalnya.


Tuesday, 26 November 2013

"BERKECAMUK" DI ENAM NEGERI - SIRI 3



dalam siri 3 ni kite tgk kat negeri Melaka..

Ketua Pembangkang di Dewan Undangan Negeri, Goh Leong San dari DAP meletakkan jawatan serta-merta apabila disindir oleh ADUN DAP kerana ucapannya yang memuji Ketua Menteri Melaka, Datuk Idris Seri Haron.

Beliau sebelum itu menyuarakan rasa kagum dan memuji kematangan yang ditonjolkan Idris dalam menerajui kepemimpinan kerajaan negeri.

Peletakan jawatan Leong San telah diikuti oleh ADUN Bachang, Lim Jak Wong sebagai Ketua Whip.

Leong San
Adalah sungguh memeranjatkan apabila Leong San bertindak sedemikian kerana selama ini DAP Melaka merupakan satu-satunya negeri dalam parti itu yang masih bersatu dan walaupun berlainan kem, masing-masing sanggup berdiam diri atau menyelesaikan kemelut dalam keadaan tertutup dan sukar dihidu oleh mana-mana pihak.

Leong San juga dianggap sebagai musuh utama yang sering tidak berpuas hati dengan cara kepimpinan tertinggi pusat mentadbir parti itu. Pernah beberapa kali secara lantang dia mengkritik dinasti Lim. Adalah agak sukar untuk dinasti Lim dan puaknya melebarkan kuasa di Melaka seandainya Leong San masih berpengaruh di negeri itu.

Natijahnya, akibat memuji Ketua Menteri, alasan itu terus dipergunakan untuk menekan beliau sehingga meletak jawatan. Pada pemilihan parti depan, Leong San sudah tentunya tidak lagi berpeluang memegang jawatan itu lagi. Dengar khabar, salah seorang keluarga terdekat dinasti Lim akan memegang jawatan Pengerusi negeri tersebut.

to be continued...

Monday, 25 November 2013

"BERKECAMUK" DI ENAM NEGERI - SIRI 2



Dalam siri 2 ni pulak kita tgk keadaan kat Kedah plak..

DAP Kedah pula tampak tidak sehaluan dengan pusat apabila akar umbi di negeri itu menyokong bekas pengerusi negeri, Lee Guan Aik yang dipecat oleh DAP pusat. Malahan Guan Eng bertindak melantik anak emasnya, Zairil Khir Johari yang sering mendapat jolokan Melayu celup untuk menggantikan Guan Aik.


 Apa yang peliknya, pengikut serta ahli DAP di Kedah masih mahukan Guan Aik dan menolak Zairil yang tidak pernah mempunyai sebarang kaitan dengan DAP Kedah sebelum ini. Guan Aik juga merupakan antara pengkritik dinasti Lim yang disifatkan 'sudah lari' dari prinsip parti.

Guan Aik mendakwa, berlaku amalan pancung-memancung dalam DAP Kedah yang didalangi dua pimpinan DAP Pusat mewakili CEC yang diarahkan untuk menyelia negeri ini selepas PRU-13. Berikutan itu, beliau mahu Pendaftar Pertubuhan (ROS) menyiasat lantikan jawatankuasa interim DAP Kedah tersebut yang didakwa dilakukannya secara terburu-buru.

Katanya, tindakan itu bukan sahaja sebagai usaha untuk merosakkan imej parti tersebut, sebaliknya mahu menyelamatkannya daripada 'tangan-tangan hitam' yang berada dalam parti itu sendiri.

Guan Aik menambah, dia percaya setiap kejadian yang melanda pimpinan DAP Kedah sebelum PRU-13 lalu juga adalah dirancang oleh 'tangan-tangan hitam' daripada DAP Pusat yang cuba masuk campur berkaitan urusan di negeri. Terdapat khabar angin yang mengatakan Zairil dari Pulau Pinang sengaja dilantik supaya boleh mengetuai kepimpinan di Kedah dan dikuasai oleh kumpulan dinasti Lim yang ketika ini lebih dikuasai oleh penyokong bukan dinasti Lim.

to be continued lg....

Sunday, 24 November 2013

"BERKECAMUK" DI ENAM NEGERI - SIRI 1




CANTAS mencantas untuk terus mendominasi parti dan keretakan dalaman, antara punca kebanyakan pemimpin tertinggi DAP negeri tampil membuat kenyataan terbuka 'menghentam'. Ini dipercayai ada hubung-kait dengan pemilihan negeri yang akan diadakan tidak lama lagi. Pemimpin kanan DAP seperti Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng dikatakan akan memastikan 'orang'nya dipilih pada pemilihan parti kali ini. Seterusnya, didakwa akan membantu mereka menguasai dan 'mencantas' ahli-ahli yang tidak menyokong mereka.

(Dalam siri 1 ini kite akan tengok kat negeri johor dulu..)

JOHOR 
PENGERUSI DAP negeri ini, Dr. Boo Cheng Hau tidak begitu digemari oleh dinasti Lim dan puak-puak mereka sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Ini khususnya apabila beliau dilihat begitu lantang mengkritik kepimpinan Lim. Perkara ini sudah berlaku sebelum pilihan raya umum ke-13 lagi. Oleh demikian, terdapat dakwaan daripada ahli DAP bahawa dinasti Lim sengaja membuat keputusan untuk bertanding di beberapa kawasan yang rata-rata mempunyai undi Cina dengan membelakangkan Cheng Hau bersama pengikut- pengikut lain yang selama ini telah bertungkus-lumus membangunkan DAP Johor.


Cheng Hau merupakan tunjang utama yang berpengaruh dalam membawa sokongan masyarakat Cina secara khusus dan lain-lain bangsa kepada DAP. Cheng Hau juga mempunyai barisan kepimpinan tertinggi negeri yang setia kepada beliau kerana yakin dengan beliau sehinggalah muncul Lim Kit Siang di Gelang Patah. Tidak cukup dengan itu, Kit Siang turut membawa masuk Liew Chin Tong dari Pulau Pinang (Bukit Bendera) dan Teo Nie Ching (Serdang) untuk mengukuhkan kedudukannya. Kedua-dua pemimpin ini pula merupakan orang kuat dinasti Lim. Malah, dikatakan sudah ada dakwaan terdapat 'tangan ghaib' dari DAP pusat yang bertindak menukar calon-calon mengikut 'selera' dan kepentingan mereka demi memastikan kuasa dan pengaruh Cheng Hau berkurangan.

Perkara ini berterusan walaupun selepas PRU lepas. Kali ini lebih terbuka dengan terdapat usaha untuk 'mencantas' Cheng Hau selamanya. Perkara ini dijangka akan berlaku pada Konvensyen DAP negeri 2013 Disember ini.

Antara dijangkakan, Cheng Hau mungkin 'ditendang' keluar dan digantikan dengan Chin Tong yang juga pengikut setia Kit Siang yang akan mengikut semua kehendak mereka.


to be continued...

Thursday, 19 September 2013

Chapter 1: DECEPTION BY LIM FAMILIES TO REIGN POWER IN DAP (ENG/BM)


As I wrote yesterday [see here], today is the day that mark the starting grid for me to expose fraud done by Lim Dynasty in DAP. As for today, I would like to share with you how Lim Dynasty manipulate DAP constitution to reign power.

Since 1968, DAP falls under Lim Kit Siang controlled . He was then a Secretary General or National Chairman of DAP. Under DAP organisation, Secretary General holding the absolute power. The same concept practised by PKM (Parti Komunis Malaya) where the secretary general was Chin Peng.

These is the first manipulation done by Lim Kit Siang on DAP Constitution to ensure he and his dynasty reign absolute power in DAP. 

DAP doesn’t have divisional centre in every parliamentary constitution area unlike other political parties. DAP only have branch.

These branches divided into 2 groups:

i) Certificate A branch
ii) Certificate B branch

Secretary General has the absolute power to determine certification class of each branch. Members of branches granted with Certificate A only qualified to attend DAP National Congress and to cast their votes for CEC election. While branches with Certificate B only qualified to attend DAP National Congress as an observer and has no right to cast their votes.

All pro Lim Dynasty branches will be given Certificate A which allows them to cast their vote. Branches that identified as none supportive of Lim Dynasty will be given Certificate B and they did not have the right to vote. Not necessary Certificate A branches will always be A. When branch has been identified as none supportive, secretary general will change the certification to B according to their supportiveness level at any time and at all caused.

An old Chinese proverbs saying that  "no horse can wear two saddles".

These is the second manipulation done by Lim Kit Siang on DAP Constitution to ensure he and his dynasty reign absolute power in DAP. 

DAP Constitution which were formulated by Lim Kit Siang himself also stated that eligible voting members can’t determine who they vote for National Chairman , Deputy National Chairman , Vice National Chairman , Secretary general and Other post. They only allowed to vote 20 candidates which compete to fill CEC.

When the result of 20 winning candidates as CEC announce , the 20’s will have a meeting among themselves to determined Chairman , Deputy Chairman , Secretary General and other post. They were ask to vote openly before Lim Families. When dealing with this situation, all elected CEC members best described as a cow with pricked nostrils and they have to choose Lim Kit Siang or Lim Guan Eng as Secretary General which is the most powerful post in DAP.

Anybody who opposed , will never be a candidate for Malaysia General Election and sharing the same fate as Lee Lam Thye, Wee Choo Keong and over 100 more members which already being sacked from DAP.

Almost 50 years Lim Kit Siang not just manipulate DAP Constitution but he himself manipulate representative attendance to DAP National Congress and votes counting  for CEC to ensure that he himself or his dynasty will continue to lead DAP.

Kit Siang knew that the journey for him in DAP is already reaching the end. He has to ensure that the survival of his dynasty in DAP will survive and last forever. Lim Guan Eng as Secretary General and Lim Hui Ying as Penang DAP Secretary. Lim Kit Siang also fully aware that his son Lim Guan Eng not as smart and cunning as he is in politics and not a favourable leader among DAP top benchers. All this happened because of his arrogances and foolishness thus reflecting the CEC 2012 scandalous issue. Lim Guan Eng is not as smart and cunning as his old man on vote manipulation that finally leads to a disastrous issue in DAP. 

Lim Guan Eng foolishness causing Lim Kit Siang cracking his head thinking on strategies to kick out a group of people in DAP called 5 Tiger. This group will give a tremendous problem and threat to him and future of his dynasty in DAP.

Who is the 5 Tiger and why Lim Kit Siang has to slaughter them?

Catch the next chapter soon.


PEMBOHONGAN KELUARGA LIM MEMPERTAHANKAN KUASA DALAM DAP

Seperti yang saya tuliskan semalam [lihat sini], hari ini saya kembali dengan kisah penipuan Dinasti Lim dalam DAP. Mulai hari ini saya akan kongsikan dengan anda bagaimana Dinasti Lim memanipulasi perlembagaan DAP untuk memastikan mereka terus berkuasa.


Sejak 1968 DAP sentiasa dikawal oleh Lim Kit Siang yang memegang jawatan Setiausaha Agung atau Pengerusi Kebangsaan. Dalam organisasi DAP Setiausaha Agung paling berkuasa. Konsep ini sama seperti yang diamalkan oleh Parti Komunis Malaya yang mana jawatan Setiausaha Parti Komunis Malaya dipegang oleh Chin Peng.

Berikut adalah salah satu cara yang dimanipulasi oleh Lim Kit Siang untuk memastikan dia dan disnatinya terus berkuasa.

Parti DAP tidak mempunyai bahagian disetiap parlimen sepertimana yang diamalkan parti-parti lain. Mereka hanya mempunyai cawangan sahaja.

Cawangan-cawangan parti DAP pula dibahagikan kepada dua kumpulan.

i) Cawangan sijil A
ii) Cawangan sijil B

Penentuan samada sesebuah cawangan layak mendapat sijil A atau sijil B dibawah kuasa Setiausaha Agung.

Ahli-ahli cawangan sijil A layak untuk hadir ke Kongres Kebangsaan DAP dan layak mengundi untuk memilih CEC.

Ahli-ahli cawangan sijil B hanya layak hadir ke Kongres Kebangsaan DAP sebagai pemerhati sahaja dan TIDAK dibenarkan mengundi.

Cawangan yang dikenal pasti menyokong Dinasti Lim akan diberi sijil A untuk membolehkan mereka mengundi. Mana-mana cawangan yang dikenal pasti tidak menyokongnya dan tidak akan memberi undi kepadanya akan diberi sijil B untuk menghalang mereka daripada mengundi, walaupun sebelum itu cawangan tersebut mempunyai sijil A.  Setiausaha Agung berkuasa untuk menukar sijil cawangan dari A ke B atau dari B ke A bila-bila masa sahaja mengikut keperluannya.

Cara kedua bagaimana Lim Kit Siang memanipulasi Perlembagaan DAP untuk memastikan dia dan dinastinya terus berkuasa.

Perlembagaan DAP yang dirangka Lim Kit Siang juga menetapkan bahawa ahli-ahli yang layak mengundi pada pemilihan parti tidak boleh memilih siapa yang mereka hendak letak sebagai Pengerusi Kebangsaan, Timbalan Pengerusi Kebangsaan, Naib Pengerusi Kebangsaan, Setiausaha Agung dan jawatan-jawatan yang lain. Mereka hanya boleh memilih 20 calon-calon yang bertanding untuk mengisi CEC.

Apabila keputusan 20 yang terpilih sebagai  anggota CEC diumumkan maka 20 orang yang terpilih itu akan bermesyuarat untuk menentukan siapa yang dipilih sebagai Pengerusi, Naib Pengerusi, Setiausaha Agung dan jawatan lain. Tidak ada undi sulit. Mereka diminta memilih secara terbuka di depan keluarga Lim. Apabila berhadapan dengan situasi begini semua anggota CEC akan menjadi seperti lembu dicucuk hidung dan mereka terpaksa memilih Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng sebagai Setiausaha Agung selaku orang yang paling berkuasa dalam DAP.

Jika ada yang cuba melawan mereka tidak akan dipilih sebagai calon dalam pilihanraya dan akan menerima nasib malang sepertimana yang dialami oleh Lee Lam Thye, Wee Choo Keong dan lebih 100 orang lagi yang telah dipecat dari DAP.

Hampir 50 tahun Lim Kit Siang bukan sahaja memanipulasi perlembagaan DAP malah turut memanipulasi kehadiran perwakilan ke Kongres Kebangsaan serta pengiraan undi pemilihan CEC untuk memastikan dia atau dinastinya akan terus menguasai DAP.

Kit Siang tahu dia sekarang sudah dihujung usia dan penggal ini adalah penggal terakhirnya. Jadi dia perlu pastikan perjalanan politik dinastinya dalam DAP terus selamat. Lim Guan Eng sebagai Setiausaha Agung dan Lim Hui Ying sebagai Setiausaha DAP Pulau Pinang. Lim Kit Siang juga tahu anaknya Lim Guan Eng tidak sepintar beliau dalam berpolitik dan juga tidak disukai oleh ramai pimpinan DAP kerana sikap angkuh dan sombong. Kebodohan Lim Guan Eng terserlah dalam CEC tahun 2012. Dia tidak sebijak Lim Kit Siang dalam memanipulasi undi sehingga membuatkan DAP berhadapan dengan masalah besar sekarang.

Akibat kebodohan Lim Guang Eng itu, kini Lim Kit Siang sedang memerah otak berfikir bagaimana cara untuk beliau menendang keluar satu kumpulan yang dikenali sebagai Lima Harimau yang boleh mendatangkan masalah besar kepadanya dan dinastinya dalam DAP.

Siapa Lima Harimau dan kenapa Lim Kit Siang perlu sembelih mereka ?

Berjumpa dalam episod yang akan datang.


Friday, 19 July 2013

DAP BERJAYA JADIKAN PAS PARTI DAYUS

Dalam isu kalimah ALLAH, pujian harus diberi kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang berjanji akan mempertahan serta melindungi Islam dan kedudukannya sebagai agama persekutuan.

Pendirian tegas beliau bukanlah sekadar untuk meraih populariti atau menyedapkan hati umat Islam tetapi adalah komitmen berterusan bagi memastikan Islam tidak diperkotak-katikkan oleh mana-mana pihak.

Kenyataan Duta vatican City, Archbishop Joseph Marino telah mengundang kecaman dan kutukan keras dari pelbagai pertubuhan Islam dan Melayu di negara ini sejak kontroversi itu tercetus beberapa hari lalu.

Namun dalam kemarahan umat Islam yang diluahkan dalam setiap ruang media, satu perkara yang amat mengejutkan ialah sikap pihak pembangkang khususnya Pas yang terus membisu hingga ke hari ini.

Tidak sepatah bantahan pun telah dikeluarkan oleh Pas setakatnya untuk mengecam kenyataan ketua biskop itu.

Sebagai sebuah parti yang kononnya memperjuangkan Islam, sikap Pas amat dikesali malah seharusnya turut dikutuk seprrti juga komen Archibishop Marino.

Ini kerana Pas sepatutnya menjadi badan politik pertama di kalangan organisasi siasah pembangkang yang menyuarakan bantahan terhadap apa yang dilihat sebagai campurtangan pihak asing dan penghinaan terhadap Islam oleh pihak wakil Paus Francis I itu.

Tetapi Pas memilih untuk berdiam diri dan berpeluk tubuh ketika Islam berdepan dengan ancaman pihak luar.

Parti itu nampaknya telah hilang semangat untuk mempertahankan Islam akibat persekongkolannya dengan Dap dan PKR.

Pas lebih rela melawan calon Islam daripada Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Kecil Kuala Besut daripada menentang pihak Kristian untuk mempermainkan agama.

Sememangnya sikap pas itu telah mengesahkan tanggapan umat Islam bahawa parti itu telah menjual maruahnya kepada Dap.

Tidak salah kalau umat Islam melabel Pas sebagai keldai tunggangan Dap kerana itulah hakikatnya.

Pas telah hilang legitimasi untuk bercakap bagi pihak Islam kerana demi kepentingan politik, agama pun sanggup dikorbankan dan dibiarkan untuk diperlecehkan oleh orang kafir.

Sejak berada dalam pakatan pembangkang apakah sumbangan parti itu kepada pembangunan syiar Islam di negara itu.

Tidak kedengaran pendapat-pendapat bernas serta pandangan yang lahir daripada pemikiran tinggi pemimpin-pemimpin Pas.

Yang keluar dari mulut mereka hanya cacian, cercaan dan maki hamun terhadap saudara seagama yang berlainan ideologi politik.

Dalam PRU13, Dap menggunakan peluang untuk mendapat undi Melayu sehingga parti rasis itu muncul sebagai parti yang paling banyak memenangi kerusi Parlimen berbannding Pas dan PKR.

Jika ini masih belum dapat membuka mata dan minda pemimpin Pas bahawa mereka telah dieksploitasi sehabis-habisnya oleh parti Cina perkauman itu, eloklah bubar sahaja Pas.

Ini kerana kewujudan Pas hanya memecah-belahkan umat Islam dan tidak menyumbang sedikit pun kepada pembangunan minda serta memperkukuhkan status agama di negara ini.

Semakin lama Pas berada bersama-sama Dap dan PKR, semakin parah perpaduan umat Islam yang dilihat semakin longgar.

Kekalahan Anwar Ibrahim untuk membawa kejayaan kepada pakatan pembangkang sepatutnya menjadi pengajaran kepada pas untuk menilai semula kedudukan dan kepentingannya berdamping dengan dua sekutunya itu.

Sudah tiba masanya Pas membersihkan parti itu daripada anasir dan elemen Anwarinas yang menghalang parti itu untuk merealisasikan potensinya sebagai gerakan yang memperjuangkan Islam.

Dalam kedudukan sekarang Pas hanya menjadi perkakas kepada Anwar untuk mempergunakan parti itu untuk kepentingannya.

Anwar telah menumpulkan ketajaman perjuangan Pas sehingga sanggup menukar slogan 'Negara Islam' kepada 'Negara Kebajikan' semata-mata untuk mengambil hati Dap.

Di mana maruah dan integriti Pas sehingga dap berjaya menjadikannya sebagai parti yang bacul dan dayus!
[Sumber]

Wednesday, 17 July 2013

Pertikai TITAS Bukti DAP Bersifat Cauvinis


Baru saja saya membahaskan kepentingan subjek teras universiti seperti, Kenegaraan Malaysia seperti yang dititahkan oleh Pemangku Raja Perak, tiba-tiba satu lagi subjek teras universiti yang lain, Tamadun Islam Tamadun Asia (TITAS) dipertikaikan oleh Ahli Parlimen DAP pada 11 Julai 2013 yang lalu. 

Subjek ini bukan saja mengajar tamadun Islam seperti yang didakwa, tetapi juga tamadun China dan India. Kenapa tamadun Islam saja yang dipersoalkan? 

Islam adalah agama Persekutuan dan agama majoriti penganutnya. Apakah salah bukan Islam mempelajarinya untuk kepentingan masa hadapan. Bukan Melayu sepatutnya lebih memahami agama Islam anutan majoriti orang Melayu Islam sebelum memahami bangsa lain. Itu adalah lebih baik untuk integrasi nasional.

Beliau begitu berani menggesa Kementerian Pelajaran supaya menarik balik subjek ini sebagai subjek wajib kepada pelajar Institut Pengajian Tinggi Awam (IPTA) dan swasta (IPTS) kerana menurutnya tidak memberi manfaat kepada pelajar. Apakah beliau sudah melihat silibus ini sepenuhnya?
Tamadun Islam wajar dipelajari oleh orang bukan melayu juga untuk integrasi nasional

Ternyata beliau amat jahil dalam memahami subjek ini. Selaku Ahli Parlimen dan juga seorang doktor perubatan, beliau sepatutnya menyelidik terlebih dulu. Bukan membuat tuduhan semberono. Lagipun DAP selalu mendakwa mereka parti semua kaum dan ternyata parti ini amat cauvinis. 

Selaku ketua program subjek teras universiti, TITAS bukanlah subjek tamadun Islam sepenuhnya, tetapi sudah diadunkan tamadun dunia, terutama tamadun China dan India. Mengajar tamadun Islam tidak boleh, tetapi mengajar tamadun China dan tamadun India tidak mengapa?

Saya masih ingat dulu apabila jam 8 malam semua televisyen akan menyiarkan berita dalam bahasa Melayu. Malangnya, kita bagi peluang kepada mereka membaca berita dalam bahasa ibunda pada waktu perdana itu. Apabila kita mahu ubah, maka mengamuklah golongan ultra kiasu ini. Apabila hak mereka terancam, mereka melalak. Kita menjadi kelam kabut dan terus tunduk. Akhirnya, mereka dapat apa yang sepatutnya mereka tidak berhak dapat dan hak kita pula semakin terhakis dan tidak mustahil hilang. 

Orang Melayu tak pernah bising

Orang Melayu tidak pernah bising pun tamadun China dan tamadun India yang wajib diajarkan. Pelajar Melayu terima seadanya bagi menambah ilmu dan kepentingan memahami bangsa lain. Inilah sifat Melayu yang amat saya puji. 

Peliknya bangsa lain tidak mahu cuba belajar tamadun bangsa lain, terutama tamadun Islam yang menjadi teras agama orang Melayu. Kenapa perkara sebegini boleh terjadi bagi mereka yang sudah berjaya mengaut segala keuntungan di bumi bertuah ini? Kita tidak berjaya melahirkan bangsa Malaysia yang bersyukur, sebalik mempunyai cita-cita jahat yang terselindung.

Jika benar pun subjek tamadun Islam diajar, apa salahnya? Islam adalah agama Persekutuan dan agama majoriti penganutnya. Apakah salah bukan Islam mempelajarinya untuk kepentingan masa hadapan. Bukan Melayu sepatutnya lebih memahami agama Islam anutan majoriti orang Melayu Islam sebelum memahami bangsa lain. Itu adalah lebih baik untuk integrasi nasional. Kecualilah jika Ahli Parlimen itu bercadang untuk berhijrah ke negara lain. Kenapa kita begitu beriya-iya belajar tamadun Barat, tetapi bukan tamadun Islam (Melayu)?. Nampak sangat beliau memandang hina kepada orang Melayu.

Banyak universiti kaji tamadun Islam

Beliau berkata, universiti terkemuka di dunia, tiada subjek berkaitan dengan agama yang diwajibkan kepada pelajarnya. Bagaimana ia dapat membantu seseorang yang sedang belajar untuk menjadi doktor, peguam ataupun jurutera? Kenapa ia diperlukan di Malaysia? Persoalannya, kenapa perlu dibandingkan dengan universiti lain? Di manakah kita tinggal?

Banyak universiti di dunia yang menawarkan subjek teologi dan perbandingan agama. Tamadun Islam dikaji begitu mendalam. Jadi hujah beliau amat dangkal, selain mahu menyakitkan hati umat Islam yang semakin terluka. 

Untuk makluman, kursus ini adalah satu kursus yang memperkatakan mengenai ilmu ketamadunan yang mencakupi pengenalan ilmu ketamadunan; interaksi antara pelbagai tamadun (Mesopotamia, Mesir, China, India, Islam, Barat); Tamadun Islam, Tamadun Melayu serta peranannya dalam pembinaan Tamadun Malaysia; Islam dalam Tamadun Melayu; Tamadun China; Tamadun India; isu kontemporari Tamadun Islam dan Tamadun Asia; Globalisasi dan Islam dalam proses pembangunan negara.

Seperti subjek kenegaraan, tujuan untuk memberikan pemahaman komprehensif mengenai sejarah, nilai dan aspek utama. Pertama, membina satu generasi Malaysia yang berpengetahuan dan peka mengenai isu ketamadunan dan peradaban dan kedua; memperkukuh jati diri bangsa Malaysia sebagai sebuah negara pelbagai kaum dengan mengamalkan kehidupan yang bertoleransi dan bertamadun.

Selepas mengikuti kursus ini kita harapkan pelajar akan dapat memahami dan menjelaskan aspek utama tamadun, tamadun Islam dan tamadun Asia serta berpengetahuan dan peka mengenai isu ketamadunan. Seterusnya memahami dan mengaplikasi pengetahuan mengenai ciri-ciri tamadun dalam kehidupan bermasyarakat. 
Islam adalah agama Persekutuan dan agama majoriti penganutnya. Apakah salah bukan Islam mempelajarinya untuk kepentingan masa hadapan. Bukan Melayu sepatutnya lebih memahami agama Islam anutan majoriti orang Melayu Islam sebelum memahami bangsa lain. Itu adalah lebih baik untuk integrasi nasional.

dipetik dari Bharian


RMK : Baru-baru ni terbaca, kat United Kingdom boleh nak masukkan subjek tamadun islam dalam kurikulum sekolah mereka. [ UK new curriculum revised to include Islam history

tu kat negara yg agama rasmi bukan agama Islam boleh, nape kat Malaysia yg agama rasminya Islam sendiri tak boleh plak?

Thursday, 27 June 2013

TERESA KOK TAK SETUJU ISLAM SEBAGAI AGAMA PERSEKUTUAN

alt
KUALA LUMPUR 26 Jun - [KEMASKINI] Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok menyatakan pendirian beliau tidak bersetuju untuk menjadikan agama Islam sebagai agama rasmi.

Kenyataan tersebut dikeluarkan oleh Teresa di hadapan Hakim Siti Khadijah dalam perbicaraannya terhadap Utusan Melayu (M) Bhd di Mahkamah Tinggi Jalan Duta hari ini.
 
alt

Ketika perbicaraan, Peguam Mohana Kumar yang mewakili Utusan dan Ketua Pengarangnya Datuk Zaini Hassan menyoal Teresa samaada beliau bersetuju ataupun tidak pewartaan agama Islam sebagai agama rasmi Persekutuan.

"Tidak setuju," kata Teresa.

Teresa yang diwakili oleh Peguam Sankara Nair kemudiannya kerap membantah soalan-soalan seterusnya yang diajukan kepadanya.
 
alt

Teresa menfailkan kes saman terhadap Utusan ekoran laporan yang dikeluarkan akhbar tersebut pada sekitar tahun 2008 yang disifatkannya sebagai fitnah.

Perbicaraan bersambung esok.


RMK: So, finally, pengakuan dari mulutnya sendiri. sekarang sudah terang lagi bersuluh pendirian perempuan ni. Nak biarkan saja ke? PAS kata apa? Senyap je?





Thursday, 23 May 2013

Pemimpin Tinggi DAP Sahkan #GST Tak Akan Membebankan Rakyat.

Cuba tengok apa yang dipaparkan di blog salah seorang pemimpin tinggi DAP.


Kalau tak percaya boleh tengok keseluruhan penerangan mengenai GST yang ada di blog Ngeh Koo Ham.




















Masih tak percaya? Boleh semak sendiri di sini : http://ngehkooham.blogspot.com/2010/03/kesan-gst.html

*Mohon rakan-rakan sebarkan slaid ini melalui blog, facebook dan twitter supaya rakyat lebih faham mengenai GST. Terima kasih kepada Ngeh Koo Ham kerana berani menyatakan kebenaran.


MyMassa