Tuesday 19 March 2013

TERKINI! PENYERAHAN MEMORANDUM BANTAHAN TERHADAP DATUM JELATEK KEPADA MB SELANGOR DAN SULTAN SELANGOR DI SHAH ALAM


Susulan daripada entri RMK sebelum ini [baca sini], satu demonstrasi aman telah diadakan di hadapan Dataran Shah Alam bermula 3.00 petang tadi oleh Barisan Bertindak Datum Jelatek yang terdiri daripada beberapa NGO. Demostrasi ini adalah sebagai tanda protes terhadap projek pangsapuri mewah Datum Jelatek. Seramai kira-kira 200 yang hadir daripada Perkasa, Gerakan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Waris Malaya, Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI) Pertubuhan Nadi Rakyat Malaysia (NGO India) dan beberapa NGO lain. Turut hadir adalah Dato' Ismail Kijo (Ketua UMNO Bahagian Ampang), Aziz Hj Deros (Timbalan UMNO Bahagian Ampang), dan Abu Bakar Yahya (YDP Perkasa Selangor). 

Sekitar 3.20 petang, kumpulan ini berarak dari Dataran Shah Alam ke Bangunan SUK untuk menyerahkan memorandum bantahan kepada Menteri Besar Selangor. Memorandum telah diterima oleh Pn Norzaton Aini Mohd Kassim, Setiausaha Sulit kepada Menteri Besar Selangor.




Salleh Ahmad, Pengerusi Barisan Bertindak Datum Jelatek (tengah) 




Muka hadapan memorandum bantahan tersebut

Kira-kira jam 3.40 petang kumpulan ini kemudiannya berarak menuju ke Istana Kayangan untuk menyerahkan memorandum sama kepada DYMM Sultan Selangor.




Kumpulan ini bersurai sekitar 4.30 petang tanpa sebarang insiden tidak diingini.

Mari kita tunggu dan lihat macam mana kerajaan negeri selesaikan isu ni.

No comments:

Post a Comment