Friday 8 March 2013

Demi Wang, Maruah Anak Sanggup Digadaikan



 
 
Satu ketika dahulu, seorang bapa ini sanggup menghadapi risiko dicerca, dihina dan dipulaukan, demi maruah anak lelakinya yang dianiaya secara seksual luar tabie oleh bekas majikannya. Dek kerana itu, beliau sanggup membawa anaknya ke rumah Allah bagi melafazkan sumpah Laknat ke atas dirinya sendiri sekiranya beliau memfitnah bekas majikannya itu.
 
 
Kes itu berlarutan sehingga lebih 4 tahun perbicaraan dan penangguhan selain ketiadaan kehidupan yang normal seperti insan yang lain. Semuanya itu diharungi demi mendapatkan sedikit keadilan sepertimana yang pernah diperjuangkan bersama bekas majikannya sebelum ini. Namun, segalanya seperti suatu yang sia-sia apabila majikannya terlepas juga mahkamah dunia.
 
 
 
Namun, si bapa tetap tidak mengalah untuk mendapatkan pembelaan yang sewajarnya bagi pihak anak yang disayangi. Selagi nyawa nasih di badan, ini sahajalah yang dapat ku lakukan buat anak lelakiku.
 
 
 
 
Namun, kuasa wang juga mengatasi segala-galanya. Sepertimana peguambela anaknya yang akhirnya membela pihak lawan (sebab itu kes boleh tertangguh sehingga lebih 60 kali), si Bapa juga tampak tewas kepada godaan duniawi. Tidak mengapalah wahai Saiful, walaupun skrip yang diberikan kepada bapamu sama sahaja (Khairil Anas, Peg Khas PM dll), namun kita semua tahu yang Allah SWT itu maha Kuasa. Tiada satu perancangan licik manusia yang dapat mengatasi Maha PengetahuanNYA!

 
 
Namun, apa yang kita semua perlu fikirkan ketika ini adalah, mengapa sekarang?!!
 
* Mengapa PI Bala berani pulang dan sambung kisah fitnahnya hanya selepas kes Altantuya selesai dibicarakan?!! $$$ Berapa belanjanya?
 
* Bagaimana penceroboh/lanun Sulu yang miskin secara tiba-tiba memiliki peralatan peperangan yang canggih dan kewangan yang mantap sebaik menceroboh Sabah?!! $$$ Berapa pula belanjanya?
 
* Apakah perancangan bashing NAJIB/BN ketika dua anggota polis terkorban tidak menjadi, maka dibelinya pula bekas Jeneral untuk memperkuat motif bashing?!!
 
* Apakah Anwar kini melihat gelombang simpati dan sokongan rakyat bersama Kerajaan begitu kuat ketika ini kerana pendedahan pelbagai media tentang penglibatan beliau sebagai dalang, maka tibalah strategi divert dengan membeli bapa Saiful pula?!!

Sumber: MyMassa


RMK: Terlalu banyak muslihat pakatan haram ni. Semoga Tuhan tunjukkan yang mana hak, yang mana batil.

No comments:

Post a Comment