Monday, 28 November 2016

Mana Kadir Jasin?Sila Ulas Selangor Bakal Dijual Kepada Jepun!



TAKKAN kita lupa apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melakukan hubungan diplomatik khususnya dalam bidang ekonomi dengan negara China, ada segelintir penyokong Pembangkang dan Tun Dr Mahathir Mohamed menafsirnya sebagai ‘mahu jual negara’.
Bagi mereka, tindakan Najib Razak selaku ketua kerajaan membawa deligasi Kerajaan Malaysia untuk membawa masuk pelaburan sebanyak RM144 bilion dengan pemeteraian 14 memorandum persefahaman sebagai ‘usaha untuk menjual negara’.
Walaupun tindakan menyerang Perdana Menteri menggunakan isu berkenaan tidak begitu terpahat di hati majoriti rakyat yang cerdik, malah ada juga segelintir dari penyokong Pakatan Harapan yang dikuasai DAP dan penyokong Tun Dr Mahathir Mohamed dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang mempercayainya tanpa usul periksa.
Sekarang giliran Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali pula meniru tindakan Najib Razak dengan mengunjunggi negara maju Jepun untuk mencari pelabur.
Soalnya, adakah tindakan Azmin yang juga Menteri Besar Selangor ini bakal menjual Selangor kepada Jepun? Jawapannya ya jika kita mengikut logik akal pembangkang.
Mana perginya para penyokong PH yang dikuasai DAP dan penyokong Mahathir? Jika sebelum ini mereka mengherdik, memaki, memfitnah, mengadu domba atas tindakan Najib Razak melakukan bilateral antara China dan Jepun, kemana pula mereka pergi tatkala pemimpin mereka sendiri sedang meniru tindakan Najib Razak sekarang ini?
Jika kita menggunapakai logik akal penyokong pembangkang dan penyokong Mahathir, maka 19.9 peratus rakyat Malaysia yakni kira-kira 6 juta yang bermastautin di Selangor harus bersiap sedia kerana negeri itu ‘bakal dijual oleh Azmin’ tidak lama lagi.
Apapun kita ucapkan tahniah kepada Azmin kerana telah mengikut jejak langkah Najib Razak dalam melakukan hubungan diplomasi dengan negara maju Jepun. Ini sekali gus menunjukkan bahawa Azmin ‘mengakui’ tindakan Najib Razak dalam melakukan perdagangan dengan negara China dan Jepun ini adalah tindakan tepat untuk memacu kemajuan di negara kita.
Jika tidak, masakan Azmin terpaksa mengeluarkan belanja yang besar meniru apa yang Najib Razak lakukan. –Tv14







Thursday, 26 November 2015

Lori Hantu:Majlis Perbandaran Selayang Tidur Ke? @AzminAli @MPSelayang



Perkara ini bukan perkara baharu kerana admin memang anak jati Gombak yang bermastautin di kawasan lori-lori ini keluar masuk. Puas kami adukan pada ADUN dan juga Ahli Parlimen kami yang sentiasa sibuk, YB Azmin Ali tapi tiada jawapan konkrit langsung. PBT lagilah diam membisu, mulut masing-masing macam kena kunci (dengan duit ke?). Puas juga kami tampal bunting dan kain rentang untuk bagi amaran pada PBT sekitar tahun 2011 supaya berhentikan kegiatan lori ini namun dah nak masuk 2016 masalah yang sam masih lagi berlaku. 

Mula-mula ingatkan lori-lori ni digunakan untuk kawasan pembinaan apartment berdekatan, tapi takkan sampai sekarang tak habis-habis keluar masuk? Apartment tu pun dah siap tersergam, tapi lambakan lori ini masih lagi kelihatan. Kami syak ada kena mengena dengan aktiviti angkut mengangkut pasir secara haram di kawasan berdekatan. 

Sudahlah bawa muatan batu dan pasir, habis jalan raya sentiasa berlubang dan rosak akibat dari lambakan lori ini. Bukan itu sahaja, kebanyakan lori yang keluar masuk dipandu laju sehingga membahayakan penduduk sekeliling terutamanya kanak-kanak yang menaiki basikal di waktu petang.

Kami paham Ahli Parlimen sibuk sebagai Menteri Besar, tapi dia sudah lupa ke ini merupakan kubu kuat beliau? Sebab undian dari sinilah beliau dapat jadi Ahli Parlimen sampai berpenggal-penggal. Takkan dah jadi MB lupa nak berkhidmat pada rakyat anda? Apa undian kami ni dah tak penting ke untuk beliau? Ziarah sini pun masa hari pilihanraya umum, habis mengundi batang hidung pun tak nampak!

Monday, 16 November 2015

Azmin Ali, Sila Buat Sesuatu Tentang Banjir di Puncak Alam @azminali #UiTM



Bagaimanakah kawasan dalam negeri terkaya di Malaysia boleh terkena banjir sehingga ada pemindahan penduduk dari rumah mereka? Menteri Besar Selangor, Azmin Ali asyik cerita pasal pencapaian beliau di Selangor, adakah banjir pun dikira sebagai pencapaian beliau juga? Jangan sampai rakyat fed up dengan beliau kerana sekarang nampak jelas lagi nyata Azmin sangat melebihkan rakyat Cina yang sokong DAP dari rakyat Melayu dan kita semua tahu di kawasan Puncak Alam dan Shah Alam adalah kawasan majoriti Melayu. 

KIDEX dan DASH yang amat-amat diperlukan oleh rakyat di Puchong dan Shah Alam juga diabaikan oleh Azmin hanya kerana kononnya lebuhraya ini akan menganggu penduduk Cina di Damansara. Dah nak dekat dua tahun perintah Selangor, apa yang rakyat dapat? Banjir, bil air naik dan jalan berlubang ke?

Gambar banjir Puncak Alam di bawah:











Monday, 18 May 2015

Bukti Pendemo #TabungHaji Berdemo Dengan Otak Kosong! #KekalTRX @azeezputera @NajibRazak



Aduh!Pening kepala bila melihat video ini yang dijumpai di Youtube. Wartawan telah menemubual beberapa pendemo Tabung Haji yang berlaku Jumaat lepas. Bila ditanya tentang fakta kes, rata-rata semua pun tidak faham dan hanya mencedok maklumat biased dari internet.

Yang paling kesian sekali sebab semua pendemo ni orang Islam dari PAS yang suka menentang tanpa ilmu di dada (dan di otak). Bila ditanya, terkial-kial nak jawab. Apa bukti dana awam digunakan untuk beli tanah di Tun Razak Exchange? Kita nak pegi haji pun disubsidi sebanyak lebih kurang RM9 ribu lebih, kebajikan dijaga selama sebulan lebih, dengan doktor dan jururawat yang dibawa khas dari Malaysia, ingat cukup sangatkah simpanan kita dalam Tabung Haji untuk beli tanah tu?

Ramai yang tak tahu tentang bisnes Tabung Haji yang merangkumi hartanah (TH Properties) dan macam-macam lagi. Korang ingat sesuka hati sahaja Tabung Haji nak beli tanah dan guna duit korang ke? Tolonglah berhenti jadi bodoh piang. Tanya sahaja straight pada Tabung Haji, mereka ada panel Syariah yang mengkaji sama ada pelaburan yang mahu dilaksanakan itu syariah compliant atau tidak. Ini main hentam keromo sahaja. Nampak sangat busuk hatinya walau kopiah tersemat di kepala.

Satu lagi bende senang nak tau Tabung Haji ni guna dana awam ke tak, silalah anda semua pergi ke kaunter Tabung Haji dan lihat sendiri sama ada baki simpanan anda kurang ke tidak? Senang kan?Kalau betullah rakyat ditipu Tabung Haji, takkanlah tiap-tiap tahung korang claim bonus dari TH kan? 

Sumber video

Friday, 15 May 2015

#PAS #ShahAlam Ghairah Demo #TabungHaji, Demo Tuntut #Hudud Bila Pula? @azeezputera @NajibRazak @KhalidSamad

video

Amboi, kemain semangatnya PAS Selangor ni berdemo pasal Tabung Haji baru sebentar tadi. Ghairah sungguh dalam bahasa laymennya. Buat kita tertanya-tanya, kenapa tak ghairah macam ni untuk tuntut Hudud dilaksanakan di Selangor? Kenapa PAS terkinja-kinja attack kepentingan ekonomi orang Melayu Islam? Ada mastermind yang suruh ke? Setahu kita, PAS ni kecut telur dengan DAPigs sahaja. Jadi puas hati tak PAS dapat laksanakan kerja terkutuk yang DAP amanahkan ni? PAS tak tahu ke DAP tak perlu bersusah payah untuk pecah belahkan Melayu Islam? Tak perlu kerahkan 'bangsa' mereka untuk buat kerja kotor ni? Cuit sikit sahaja, terus orang Melayu Islam meroyan.

Menyedihkan tengok keadaan sekarang. Plot tanah yang lagi satu tu dah dibeli Mulia Group dari Indonesia pada harga yang jauh lebih mahal dari nilaian tanah. Sekarang, apa yang Tabung Haji dapat? Dengarnya, kakitangan mereka pun dihina oleh ahli keluarga sendiri. Sekarang puas hati dah?