Showing posts with label pakatan rakyat. Show all posts
Showing posts with label pakatan rakyat. Show all posts

Wednesday, 20 August 2014

SEX SCANDALS & NEPOTISME BETWEEN DSAI AND BN

 

 

It appears that Anwar’s big brother, the US, is fed up with his antics in Malaysia. At first the US were supportive of the Malaysian opposition leader, thinking he was a better ally than the Malaysian government. However, the Obama administration recently have been distancing themselves from their once upon a time ‘darling.’
Abraham Lincoln once said that if you want to test a man’s character, give him power. Anwar was given power and he failed the test miserably. Instead of proving to Malaysians that he was a better option than the current government, he proved to everyone that he was not only incompetent, but also a hypocrite and corrupt. All those accusations that he flung at the ruling coalition, he was guilty of himself. He claims that the the ruling coalition are greedy bastards who practice nepotism. Yet, in his own political party, his wife is the president and his daughter is the vice-president, and he is the puppet behind the two of them, his justification is that they are a team. So when others do it it’s nepotism, but when Anwar Ibrahim does it it’s called a team. Seriously? He was even accused by his former friend and supporter, Zaid Ibrahim, a respected Malaysian lawyer, of rigging internal elections. Remember Anwar, when you point one finger at someone else there is four pointing back at you.
You see when an American politician screws up in his private life or with his family through a sex scandal or a divorce. The family will come out with the truth, apologize, and stand by each other. Anwar Ibrahim’s family is riddled with scandal from Anwars’s sodomy scandal to his married daughter’s alleged affair with another married man. Instead of standing together and coming out with the truth, to this day Anwar’s wife has refused to comment or acknowledge her husband’s scandal. His daughter, an adulterer, who is the vice-president of his political party, also refuses to comment about her impending divorce with her husband of 10 years. According to Anwar’s daughter, it was no one’s business but hers. Let’s take a moment to digest that, Anwar’s daughter is the vice-president of a political party, therefore making her a political figure, thus a public figure. I am not sure how it is done in Malaysia, but in the rest of the world, the lives of public figures, ESPECIALLY politicians are an open book. People deserve to know the intimate details of the lives of the people they are voting for. By not being honest with her people about her life, she is lying to them. Here’s a message for you NurulIzzah, it is their business, it’s everyone’s business, that’s the price of power, and if you could not handle it then you should not have taken the position.
Another reason we are fed up with Anwar Ibrahim, is that he is self-destructive. His greed and ambition are causing his political party to self implode. He keeps on saying that it’s all a smear campaign against him. When asked why he did not want to provide the courts with a sample of his DNA to prove his innocence? His answer – it’s a smear campaign. Actually he was scared that the truth would come out, Anwar Ibrahim’s scandalous ways are genetic. Apparently, Anwar Ibrahim was born out of a scandalous affair between his father, Hj Ibrahim, and a nurse. Guess the apple doesn’t fall so far from the tree after all. When Zaid Ibrahim spoke out against him? It was a smear campaign. When there was a petition to the Obama Administration sent by B’nai B’rith International asking the government to cut all ties with Anwar Ibrahim for his anti-Semitic comments. Yep, you guessed it – smear campaign. To Anwar Ibrahim he is a martyr, it’s him against the world. But come one man, how many times are you going to play the victim card. Seriously, come up with something new.
So in the Ibrahim family, Daddy’s sex maniac and a greedy moron who can’t keep it in his pants long enough to actually run a state and a political party. Daughter dearest is an adulterer, which according to hudud law, which is an extreme version of Islamic law that her father wants to implement by cohorting with the Pan Malaysian Islamic Party, means she should be stoned to death. So where is mommy dearest in all this? As President of the political party surely she has a lot to say about the state of her family and her husband’s indiscretion. Surely she stood by her man and vehemently denied that he was not a bad guy and that she still loved him. Nope. Apparently mommy dearest hasn’t even bothered to watch her husbands sex tape. When asked about her husbands little affair with the prostitute, she told the media that she married Anwar because she had a dream of his face being on election posters. Wait. What? She didn’t even answer the question!! Was she high during the interview? People are asking her about her husband’s sex scandal and she’s taking a trip down memory lane? What is up with this family??
Hey Malaysia, do you really want your first family to be this family. I mean you have so many families to choose from! Hell, even the Adams Family and the Kardashians would make a better first family. Guys, get your heads out of the sand, we did, and we realized that your opposition leaders are whack jobs.

SUMBER SINI

Friday, 15 August 2014

TENG MULA BUKA PEKUNG DALAM PENTADBIRAN S’GOR



Teng Chang Khim
Dr Halimah Ali disifatkannya sebagai “tidak boleh dipercayai dan munafik”
(Malaysiakini) – Krisis politik Selangor memasuki episod baru hari ini apabila bekas exco Datuk Teng Chang Khim mula membuka pekung dalam pentadbiran Selangor dengan melancarkan serangan ke atas anggota exco PAS yang masih setia pada Tan Sri Khalid Ibrahim.
Beliau mensasarkan serangannya pada exco hal ehwal pendidikan, Dr Halimah Ali yang disifatkannya sebagai “tidak boleh dipercayai dan munafik” kerana didakwa berpura-pura tidak tahu mengenai rancangan Khalid untuk membubar DUN.
Tidak cukup dengan itu, beliau juga membangkitkan isu pemberian peruntukan untuk sekolah persendirian Cina di Selangor yang didakwanya dilengah-lengahkan oleh anggota exco tersebut.
Dakwanya, bermula dari tahun 2009, empat sekolah Cina persendirian di Selangor mendapat peruntukan automatik dari kerajaan negeri sebanyak RM2 juta setiap tahun.
Namun bermula tahun ini, dakwanya, sekolah-sekolah itu diminta mengisi borang untuk mendapat peruntukan tersebut dan dikenakan pelbagai syarat.
“Ada beberapa contoh sebelum ini, antaranya sekolah-sekolah Cina persendirian dijanjikan peruntukan (dari kerajaan negeri) tetapi beliau melengah-lengahkan pemberian peruntukan itu,” kata Teng.
Beliau berkata demikian sewaktu mengulas kenyataan Halimah pagi ini yang mendakwa tidak tahu menahu tentang kenyataan Teng berkenaan pembubaran DUN.
Teng semalam mendakwa beliau mendapat ‘khabar’ dari sumber tertinggi yang Khalid akan membubarkan DUN dalam masa terdekat.
“Saya tidak tahu menahu tentang perkara itu,” kata Halimah sewaktu ditemui wartawan pagi tadi sebelum memasuki pejabatnya di bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK).

RMK : Mcm mane nak ade pakatan kalo antara parti-parti di dalamnya pon tak boleh nk sepakat?
lepas ni ape lagi la pekung yg akan dibuka lagi..kite tungguuu~

Saturday, 25 May 2013

Perhimpunan #Blackout505 Amcorp PJ: KENAPA PERLU ADA KELUCAHAN?!!

Minah ni selamba 'offer diri'.


Murah gila maruah kau. Nampak sangat level harga diri dan mentaliti puak-puak pencacai terlalu rendah. Kesian.

Thursday, 16 May 2013

Kritik Wan Azizah: Azmin Terus Kunci Mulut



Setelah mengeluarkan kenyataan kontroversi mengkritik kepimpinan tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Timbalan Presidennya, Mohamed Azmin Ali kini memilih untuk tidak mengeluarkan sebarang komen balas.

Mengelak untuk mengulas sebarang soalan berhubung kontroversi berkenaan, Ahli Parlimen Gombak itu dilihat seolah-olah mahu isu tersebut tidak lagi diperbesarkan.

"Cukuplah...cukup tiga hari isu ini dimainkan," katanya ringkas ketika ditemui di Ibu Pejabat PKR di sini.

Sementara itu Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika ditemui juga seolah-olah mahu mengelak daripada memberi komen berhubung wujudnya gesaan agar Mohamed Azmin dikenakan tindakan disiplin kerana mengkritik Presiden parti, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail secara terbuka.

"Kita belum terima aduan rasmi...belum lagi," katanya ringkas.

Anwar diminta mengulas mengenai desakan terbaru daripada Ketua AMK Balik Pulau, Mohd Faizal Ab Rahman yang mahu Jawatankuasa Disiplin parti mengambil tindakan tegas terhadap Mohamed Azmin.

Menurut Mohd Faizal, beliau menulis surat kepada Pengerusi Jawatankuasa Disiplin PKR, Datuk Dr Tan Kee Kwong bertarikh 11 Mei lalu bagi memohon tindakan disiplin ke atas Mohamed Azmin kerana menuduh Wan Azizah mengamalkan dasar nepotisme.

Minggu lalu, Mohamed Azmin yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Antarabangsa mempertikaikan tindakan Wan Azizah yang didakwanya langsung tidak mendapatkan pandangan pemimpin PKR negeri sebelum menyerahkan surat mencalonkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar kepada Istana Selangor.

-AntaraPos

Tuesday, 14 May 2013

PAS tiada pendirian bantah keputusan #PRU13



Ketidaktentuan pendirian PAS berhubung perhimpunan membantah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) terserlah apabila Presidennya, Datuk Seri Hadi Awang sekadar menyerahkan kepada ahli parti membuat pertimbangan sendiri.

Hadi membuat kenyataan itu semalam, beberapa hari selepas Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib secara terbuka menyatakan pendiriannya tidak menyokong gerakan itu, sebelum nada sebaliknya disuarakan dua pemimpin PAS, iaitu Naib Presidennya, Salahuddin Ayub dan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Mohamed Hanipa Maidin.

Ketika ditemui media selepas Mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat, di sini semalam, Hadi berkata, PAS menyerahkan kepada pimpinan parti peringkat negeri untuk membuat keputusan sama ada mahu menyertai perhimpunan dianjurkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang itu.

“Itu kita serahkan kepada negeri untuk menentukan,” katanya ringkas dan senada dengan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP), Nasruddin Hassan yang menegaskan sayap parti itu tidak mengeluarkan sebarang arahan kepada ahlinya supaya turut bersama Anwar dalam perhimpunan berkenaan.

“Kita serahkan kepada pimpinan negeri untuk membuat keputusan sama ada mahu menyertai perhimpunan itu atau tidak. Kita juga tidak mengeluarkan arahan kepada ahli parti dan Pemuda PAS berhubung perkara itu,” kata Nasruddin.

Perhimpunan itu digerakkan Anwar tiga hari selepas pakatan pembangkang pimpinannya tewas PRU-13 kepada Barisan Nasional (BN) yang memenangi 133 daripada 222 kerusi Parlimen. DAP secara terbuka menyokong perhimpunan itu, namun PAS langsung tidak menetapkan pendiriannya.

Selepas Harun meminta semua pihak menerima keputusan PRU-13 dengan hati terbuka, selain turut memuji pengurusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Salahuddin dan Hanipa pula berpendapat, PAS tiada masalah menyokong sebarang perhimpunan bagi menyatakan sikap dan pendirian rakyat terhadap kegagalan pengurusan pilihan raya 5 Mei lalu.

Dalam perkembangan lain, Hadi ketika ditanya mengenai kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang mendakwa kegagalan pakatan pembangkang mempertahankan Kedah disebabkan kelemahan PAS, berkata parti itu akan membuat analisis terlebih dulu sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

Thursday, 9 May 2013

PERHIMPUNAN HARAM PR DI STADIUM KELANA JAYA: PDRM BUKA KERTAS SIASATAN #TolakPR



1. Pihak polis akan memanggil penganjur perhimpunan yang dijalankan di Stadium Kelana Jaya semalam.

2. Ia berikutan notis yang singkat diberikan pihak penganjur kepada pihak polis tidak mengikut kehendak sepertimana yang ditetapkan di bawah seksyen 9 (1) Akta Perhimpunan Aman 2012 dimana pihak penganjur perlu menghantar notis kepada pihak polis 10 hari daripada tarikh perhimpunan yang hendak dijalankan.

3. Dalam sidang media Ketua Polis Selangor pada hari ini telah mengulas lanjut tindakan pihak penganjur mengadakan perhimpunan di Stadium Kelana Jaya sehingga menimbulkan rungutan serta aduan dari pengguna jalan raya dan masyarakat setempat pada malam semalam.

4. DCP Dato’ Hj Tun Hisan berkata pihak polis menerima notis daripada pihak penganjur sekitar 12.20 tengah hari namun pihaknya telah menyarankan kepada penganjur supaya perhimpunan tersebut ditunda pada tarikh yang lain supaya nampak adil kepada masyarakat setempat dimana pihak polis dapat memaklumkan kepada mereka berkaitan perhimpunan yang hendak diadakan.

5. Walaubagaimanapun,ada kumpulan-kumpulan tertentu meneruskan perhimpunan tersebut sehingga melanggar undang-undang dibawah seksyen 9(5) Akta Perhimpunan Aman 2012.

6. Ekoran daripada perhimpunan tersebut telah menyebabkan kegusaran masyarakat dan kesesakan lalu lintas di beberapa tempat sekitar Kelana Jaya dan lebuh raya yang menuju ke stadium.

7. Perkara ini berlaku akibat kedegilan pihak penganjur meneruskan perhimpunan berkenaan. Sekiranya notis disampaikan awal, pihak polis akan memberikan nasihat yang sewajarnya berdasarkan kapasti stadium dan kedudukan tempat letak kereta yang boleh menampung peserta perhimpunan.

8. Dalam pada itu, pihak polis telah mengenal pasti beberapa kesalahan yang dilakukan dalam perhimpunan antaranya seksyen 4 (1) Akta Hasutan 1948 dimana ucapan-ucapan yang berbaur hasutan dimana seramai 28 orang penceramah telah dikenal pasti melakukan kesalahan dibawah seksyen yang dinyatakan. Selain itu, seksyen 124 B Kanun Keseksaan iaitu aktiviti yang memudaratkan domokrasi berparlimen dimana boleh dihukum dengan penjara selama 20 tahun.



Sumber: Polis Selangor


RMK: Padan muka puak-puak ni. Buat kacau saja. Harap akan ada tangkapan. Baru dorang tau langit tinggi rendah. Dari awal dah jangka dorang akan buat kacau. Sebab itu je cara yang dorang tahu. Kesian.



MB Selangor: PAS Ugut Keluar PR Jika Wakilnya Tidak Dilantik #TolakPR



Siapa yang akan mengambil alih jawatan Menteri Besar Selangor sehingga kini terus menjadi tanda tanya lebih-lebih lagi selepas Pengerusi PR Selangor, Abdul Khalid Ibrahim menjelaskan keputusan muktamad mengenai perkara itu hanya akan diketahui dalam tempoh seminggu.

Kenyataan bekas MB Selangor itu memberi satu makna jelas mengenai ketidaksepakatan yang sedang dihadapi PR tika ini dalam menentukan calon yang sesuai untuk jawatan MB selain mengesahkan berlakunya perebutan jawatan itu sesama rakan sepakatan.

Tika ini perebutan jawatan itu berkisar antara PKR sesama PKR melibatkan Khalid dan Azmin Ali, di masa yang sama PAS pula menuntut hak ke atas jawatan MB berasaskan kelebihan yang mereka miliki berbanding PKR.

Dari segi kedudukan, Khalid kelihatan mempunyai peluang untuk mengekalkan jawatan tersebut sekiranya mendapat sokongan Azmin, bagaimana pun realiti yang berlaku tidak semudah itu kerana Azmin juga agak kemaruk untuk merasai keempukan kerusi MB Selangor.

Dalam PRU-13 yang baru berlalu, PR berjaya meraih kemenangan di 44 kerusi DUN dari 56 yang dipertandingkan di mana 15 dimenangi oleh PAS, diikuti DAP 15 sementara PKR pula hanya berjaya mempertahankan 14 kerusi DUN. Manakala BN pula hanya menang di 12 kerusi DUN.

Dari konteks ini jelas sekali, jawatan MB lebih layak disandang oleh pemimpin PAS. Tambahan pula PAS mempunyai kelebihan tersendiri kerana semua 15 wakilnya adalah Melayu Islam berbanding PKR yang hanya 9 orang sahaja terdiri dari pemimpin Melayu Islam.

Pun begitu, DAP selaku regu utama PKR tentu sahaja tidak akan membiarkan jawatan MB jatuh ke tangan PAS kecualilah terdapat seorang calon dari PAS yang mudah dicucuk hidungnya sama seperti bekas MB Perak, Nizar Jalamaluddin barulah mereka akan menerimanya dan memberi sokongan padu. 

Berikutan polemik yang berlaku, sudah ada ura-ura di kalangan pemimpin PAS Selangor mengugut untuk menarik diri dari PR seandainya wakilnya tidak dilantik sebagai MB. Jika itu menjadi kenyataan, maka baik Khalid mahu pun Azmin Ali akan gigit jari sendiri.

Menyedari keributan yang berlaku mungkin memudaratkan PR maka Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali segera memberi jaminan PAS tidak akan menuntut jawatan tersebut dari PKR meskipun di masa yang sama gerakan sulit untuk memastikan jawatan MB dimiliki wakil PAS terus berjalan.

Apa yang pasti, keributan yang berlaku di Selangor sekarang ini tidak hanya akan menguji sejauh mana kesepakatan PR, ia juga akan menjadi tanda aras untuk PAS Selangor dalam menonjolkan kepentingan mereka dalam menentukan percaturan politik negeri terkaya di Malaysia ini.


Apa Yang Kecoh Sangat Kat Stadium Kelana Jaya Tu? #TolakPR



Kalau dah kalah tu... Kalah jugak la..... Aku pun dah malas nak layan dengan puak-puak yang tak reti nak terima hakikat ni!


Ni dengar apa kata SPR.. Bantahan Terbuka, Perhimpunan Tidak Bantu Pilihan Raya Diadakan Semula.

Sebarang bantahan terbuka atau perhimpunan tidak mampu mengubah keputusan pilihan raya umum atau mengakibatkan ia diadakan semula, kata Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof.

Beliau berkata sebaliknya calon atau mereka yang tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya umum ke-13 (PRU13) boleh memohon semakan supaya pilihan raya diadakan semula dengan mengemukakan petisyen selepas pewartaan keputusan oleh SPR, mengikut undang-undang.

"Selepas diwartakan dalam tempoh 21, mereka boleh buat petisyen, itu yang betul dan kalau bukti-bukti itu jelas serta lengkap dan pihak hakim mengakui wujudnya perlakuan rasuah, penipuan atau menyalahi undang-undang, maka mungkin Hakim Mahkamah Tinggi berkenaan akan memutuskan bahawa keputusan pilihan rayaitu tidak sah.

"Dengan itu barulah boleh diadakan pilihan raya semula, tetapi jika dibuat perjumpaan atau perhimpunan seperti Rabu malam, yang saya pun tak tahu apa maksud dia, sebenarnya tidak akan mengubah apa-apa yang boleh mengakibatkan pilihan raya diadakan semula," katanya selepas ditemu ramah Radio24 di Wisma Bernama pada Rabu.

Abdul Aziz berkata demikian ketika diminta mengulas perhimpunan haram pembangkang di Stadium Kelana Jaya, yang kononnya diadakan bagi menyatakan rasa tidak puas hati berhubung keputusan PRU13 Ahad lepas.

Di sebalik pelbagai tuduhan seperti isu dakwat kekal, pengundi hantu, orangasing diguna sebagai pengundi dan bekalan elektrik terputus, Abdul Aziz berkatabeliau yakin PRU13 berlangsung secara bersih serta teratur, dan SPR sama sekalitidak terbabit membantu mana-mana pihak memenangi pengundian.

"Saya ingin nyatakan bahawa pilihan raya yang diadakan adalah begitu saksama, yang menang bukan sebab ditolong SPR, dan yang kalah bukan kerana tidak dibantu SPR, yang menentukan kalah menang di Malaysia ialah pengundi berdaftar yang mengundi," katanya.

Berdasarkan rekod, jumlah tertinggi petisyen berhubung keputusan PRU yang diterima SPR ialah pada 1999 iaitu 40 diikuti lebih 30 petisyen pada 2004.

Jumlah petisyen menurun kepada 26 pada 2008, walaupun ketika itu berlaku tsunami politik yang tidak berpihak kepada Barisan Nasional.



[Sumber]

Saturday, 4 May 2013

Friday, 3 May 2013

#GE13: LUAHAN HATI MASYARAKAT CINA YANG TELAH LAMA DIPENDAM (PART 1)


Firstly, before continuing any further – a few fast facts about myself: I’m Malaysian Chinese in my early 30’s. Like the majority of us in 2008, I was sick and tired of the brainless BN administration and thus voted for the Opposition for the first time ever. I was part of that so-called ‘Political Tsunami.’ Honestly speaking, this was perhaps the worst decision that I have rued and wept over ever since.
Looking at the extremist and racial policies of PAS in its push for an Islamist agenda especially in its newly governed state Kedah, makes me wonder if right now they are behaving like this in governing a STATE, I can’t imagine what would happen if they were actually in power of the whole damn COUNTRY. It scares me to think of the fate of my children living under the authority of such intolerant fools who simply have complete utter disregard to our rights as non-Muslims.
It is true that the Government of the day is extremely flawed – corrupt practices, abuses of power and the list go on and on. However, these factors aren’t as important to me as safeguarding my family’s birthrights as non-Muslims. I would fight to the end to protect the rights of my family as non-Muslims; my message thus is simple – do not try to suddenly curtail and curb our rights which we have enjoyed since Independence! Who the hell are they (PAS) to start moral policing our lives? I want my family able to live in a liberal environment.
From what I have seen with what is happening in Kedah under the PAS administration, I refuse to risk the livelihood of my children by putting their future into the hands of these mad extremists in their pursuit of an Islamist state. It is just too risky to do so. I am not risking the livelihood and indispensable rights of my children by placing them under the governing hands of these menacing idiots.
6866f49e6781cde50d9d325f28c83beb
Some might argue that the more liberal DAP and PKR are there to derail PAS from putting forward its fanatic ideologies. However, lets be realistic and sensible – if the Opposition were to win the 2013 election, with the exception of Penang, the other Mentri Besars will be Malay (either from PAS or PKR). The Sultans will never accept a Non-Malay as Menteri Besar as was the case with Perak after the 2008 election. Hence, you will definitely then have these PAS zealots as Mentri Besars like the one in Kedah now. I for one am not willing to take this risk –our rights as Non-Muslims will be in danger if these hooligans are calling the shots.

For example, since Datuk Seri Azizan Razak (PAS Menteri Besar for Kedah) took over in 2008, the PAS led government has been hell bent on moral policing in Kedah which sets a very dangerous precedent for us Non-Muslims if they actually do take over the whole country in the upcoming election. For example:
  1. The Kedah government recently issued tough guidelines for the organizers of the Chinese New Year Celebration 2013 scheduled on February 15 at the Star Walk Alor Setar in Kedah. The authorities demanded that performers sing only religious songs and that a list of artistes and their songs should be submitted in advance. It also declared that if extreme singing and dancing activities took place, the PAS-led state government would shut down the programme. The two-page directive was signed by state Arts and Culture Committee chairman Datuk Dr Hamdan Mohamad Khalib. It stated that if women performers were needed, only secondary schoolgirls should be engaged. This has led many to question why the PAS authorities would allow young girls to perform on stage, but frown on adult women. The directive just doesn’t make sense even from a moral point of view. Even PAS’ allies have condemned their actions – “Not only does the guideline not respect the right of non-Muslims, but it also discriminates against women. The PAS-led Kedah State Government must immediately review and abolish this guideline,” DAP assistant national public secretary Teo Nie Ching declared. What this shows is their intolerant and insensitive attitude towards us non-Muslims. PAS-government ruling to bar adult women stage performers is an encroachment of non-Muslim rights. It is sexist, trampling and infringing on the rights of non-Muslims. Why are we not allowed to celebrate our festivals freely in Kedah like how Hari Raya Aidilfitri is celebrated? Why are we the only ones subjected to absurd and illogical guidelines on how we choose to celebrate our Chinese New Year? Such guidelines were never imposed in Kedah until the Pakatan government took over. I’m afraid that this is just the beginning and that these guidelines will soon have far-reaching effects on celebrations like Chap Goh Meh, the Hungry Ghost Festival and the Lantern Festival.
  2. In October 2012, the Alor Setar City Council (MBAS) instructed that non-Muslim female models must be dressed in T-shirt with long sleeves and long pants that cover their legs and that both male and female models must be fully covered even for sports advertisements; otherwise no approval will be given. Mayor Mat Noh Ahmad said that those who flouted the ruling would be fined RM300 and their billboard will be removed.
  3. In Kedah, Pasar Malam traders have beenordered to switch off lights for 15 minutes during Muslim prayer times. To me, it is therefore clearly absurd for PAS to claim Islamic laws that they implement would not affect non-Muslims. If PAS is willing to go this far when they have the mandate to govern a state, what the hell would happen to us non-Muslims if they governed the country?
I could go on and on as to PAS’ version of Islamic rules, which directly affects us Non-Muslims. I have not even touched on what these lunatics have been doing in Kelantan – such as the recent gender segregation rules (unisex hair dressing salons, couple holding hands), PAS’ own interpreted moral values in taking action against 2 non-Muslim men in a car watching aeroplanes taking off at Kota Bharu airport. I will save this for later.
To me, these incidents clearly show their insensitivity disregard to non-Muslims. PAS should respect and uphold the rights of non-Muslims under the Constitution. They should not be encroaching and muddling with the rights that the forefathers of our nation have granted us. These rights are our birthrights that should be safeguarded from individuals like the PAS Menteri Besar. I for one am not willing to put into jeopardy our children’s non-Muslim rights into the hands of these fanatics – god only knows what would happen if they were to actually govern our country!

#GE13: VIDEO NURUL IZZAH BERSAMA DUA LELAKI PULA TERSEBAR #PRU13 #Vote4BN #BetterNation


Mohon kepada bakal pengundi pada 5 Mei ini tonton video ini dan buat penilaian.





Adakah pembangkang tidak mengamalkan KRONISME seperti mana yang mereka selalu sebut-sebutkan?



PANAS #GE13: PERPECAHAN DALAM PR SEMAKIN KRONIK APABILA ANWAR IBRAHIM BALAS DENDAM TERDAP HAJI HADI #PRU13 #Vote4BN

ANWAR TIDAK MAHU ANGKAT TANGAN CALON-CALON PAS DI MEROTAI & KALABAKAN WALAUPUN  BERDIRI BERSEBELAHAN



Tindakan Hadi Tidak Mengiktiraf Calon PKR di DUN Damak, Pahang dibalas dengan hebatnya oleh Anwar Ibrahim di Tawau minggu lalu.

Ketika Anwar di Tawau untuk memperkenalkan calon-calon Pakatan, Anwar tidak langsung memandang calon-calon PAS. Jauh dari itu, Anwar langsung tidak berjabat tangan dengan Hj Ahmad Dullah Calon PAS Merotau, dan Usman Madeaming Calon PAS Kalabakan. Lihatlah raut wajah calon-calon PAS di atas tersengeh-sengeh, malu dan merah padam muka dia.

Anwar hanya mengangkat tangan calon-calon PKR dan DAP sahaja.

Dalam hati Anwar berkata, "Hadi pukimak mu, mu ingat mu sorang boleh buat kat Damak yer...mu tengok aku pung boleh buat mu malu", puas hati Anwar membalas dendam nan geramm.

IMBAS SEMULA HADI ANGKAT TANGAN CALON BEBAS DUN DAMAK KERANA CALON PKR DI DAMAK PENJUAL PIL KUDA

Imbas semula kata-kata Hadi kepada Anwar tempohari, "Saya berharap pengundi akan memberi sokongan kepada Cikgu Koh (Boon Heng) pada hari pengundian. Beliau menggunakan simbol bunga raya,” kata Abdul Hadi sebelum mengangkat tangan calon bebas itu “.

Tindakan Hadi itu menimbulkan kemarahan dan amok kepada Fuziah Salleh. Fuziah pun komplen kepada Anwar.

Hasilnya, Anwar Membalas Dendam Ke Atas Hadi...




RMK: Nampak sangat Anwar Ibrahim tak hormati PAS. Terimalah kenyataan PKR / DAP perlukan PAS untuk dapatkan undi Melayu saja. Bila dah menang nanti (na'uzubillah) PAS akan dipinggirkan dan PKR n DAP akan bolot semua jawatan tertinggi. PAS, sedarlah. Tinggalkanlah PR!

Thursday, 2 May 2013

[Video] DAP BAGI RASUAH. PADAN MUKA TERKENA BATANG HIDUNG SENDIRI #TolakPR #Vote4BN #BetterNation



DAP kata BN rasuah.

DAP kata nak ubah sebab rasuah.

Sampai berbuih mulut Kit Siang dan Guan Eng bercakap pasal rasuah.

Sekarang mari kita lihat video di bawah siapa yang mengamalkan rasuah.


Wednesday, 1 May 2013

GEMPAR #GE13!: Senarai Red Bean Army DAP Terbongkar! #TolakPR #Vote4BN

Sebelum ini RMK post entri berkenaan pendedahan penyelewengan DAP oleh bekas pemimpin pemuda DAP Shen Yee Aun [pembongkaran di sini].

Sekarang blogger Kedahan69ers mendedahkan senarai sebahagian Red Bean Army atau cybertroopers DAP yang dimaksudkan dalam video Shen Yee Aun itu. Lihat di bawah:

dap_rasuah-300x198
 Identiti ‘Red Bean Army’ akhirnya terbongkar. Senarai individu-individu yang menjadi pencacai kepada gerakan ‘bawah tanah’ yang di gerakkan oleh DAP itu dapat dikenalpasti. 

Jumlah senarai nama yang ada di dalam simpanan adalah hampir 2,500 tidak termasuk senarai accaunt Facebook dan Gmail palsu yang digunakan untuk menyerang, mengugut, memaki hamun mana-mana individu yang cuba menyokong kerajaan.

Berikut adalah SEBAHAGIAN senarai account Facebook untuk tatapan semua.

Name
link
Cky Cheong
Ben Seah
吹水一族
BlackHeart Xuan
James Wong
布衣客
壮祥
韦世乐
Nelson Yeap
Jcf Cyc
Chuanjun Lim
马棵斯 (阿歡)
Isaac Lee Peng Hoi
AH Kok (阿国)
Eddy Ong (Turtle)
Ufo Yong Tat
Chong Hong Siong
Johnson Ching
Ong Wie Kiat
Alan Tang
Ruty Pua
Doreamon Lim
Jcf Cyc II
Wei Yang Liu
Ruby Birdie (Dieforjustin)
Ah Chao
Chia Jien (StupidJing)
Xiao Bao
Jimmy Choong
Jack Tan Wiragto
Baki Randy
Jacky Ong Shin Wei
Bryan Lew
Jong Ht
Yeu Dee Kin
Dee Loh (Fangdi 芳狄)
Sawadee Marco
Kelvin Eu
MOng Ji (笔友)
Dylan Tan
怨君凉介 (爱吐槽)
Kenj Hin
Sean Chew (周智雄)
Alan Ho
Holiday Koh
Eadweard LeCoultre
Ak Ang
Gee Pojie Pujibah
Liau Yong Siang (勇翔)
Chew Jacky (Dhamapriya)
Vincent Square
Marcus Ong
Cheeyau Yap
Emily Wong
Mild Seven
Jojo Chan
Alan Tang
Samc Chen
Billy Chin
Peter Har
Michael Cheah (谢金宏)
Agnes Cheah
Miko Leong
Ken Leong
Sim Lim
Cherrie Ong (Bebe)
Talan Yam
鄧忠平
Patrick CK Goh ()
 の旋律
Kok Magatron
Nelson Tang
Jeffrey Lim (林楨)
艳李 ()
Jack Toh
christopher lee
鄧忠平
Dino Chong
Bao Paul
Sam Chong
Peter Ryan
Mediacorp Ci Cong (Ong Ci Cong)
易一
Vincent Leong
Kelvin Keegan
步惊云
Chew Jacky (Dhamapriya)
Huan Chon Wong
Jack Tan Wiragto
Jun Hui
Kenny Low
Alvin Kua (柯文祥)
Tay Seng Kee
Ethan Chew
Jiunn Ye Wang (駿業)
Efendi Sulaiman
Voter Wan Abdullah
Roystan Leow 
Henry EE
Keng Huei Chew
Ng Eng Kiat
Patrick Chong (Chin Siong)
Malcolm Guy
Kaiye Ong
Chrisolution Power
Tony Eng Choon Oo
David Khoo
Keith Teo
Ken Lim
David Chin
Kean Soon Yap
Mca Chua
Alex Sum
Shi Jie Pang (偲杰)
Jenny Lee
孔明
Lau Hon Yong
Daniel Seng
Kevin Chirng
Tan Siu Pu
Kee Latte
Kenson Yeoh
正子天真
红豆彬 (咲咲)
Chong Hong Siong
AH Kok (阿国)
Eddy Ong (Turtle)
Ufo Yong Tat
Leng Wushuang
Sim Lim
Sim Lim
Sawadee Marco

Chong Ee Han
Kok Magatron
Sanc Chen
BIlly Chin
韦世乐
韦世乐
玄武 (金碧辉煌)
艳李 ()
Tan Jo Even























Sea Hunter
Julie Minaj
佟宇
Ken Mo
James Ho C J
Khim Khim Khor
Alan Siew
Jeff Chong
Wing Jeiky
Wing Jeiky
Anr RT
Chow Yl
Lee Meng Teck
Li Li Wong
Koo Hong
Kenny Liew
YZ Tong
Andrew Lee
Hong Ling Pang
Sky Liew

Menurut sumber seorang ada minima 20 akaun facebook 'hantu'. Senarai nama lengkap tersebut akan didedahkan dalam masa terdekat bagi membolehkan pihak berkuasa menjalankan siasatan, memburu serta mengambil tindakan terhadap mereka yang menjadi pencacai aka anjing upahan ini.