Thursday, 24 May 2012

Cukai Pintu: Apa Dah Jadi Manifesto Kerajaan Selangor?


KUALA KUBU BHARU - Seorang penduduk Taman Ampang Pecah di sini terkejut apabila menerima notis cukai taksiran yang didakwa tinggi.

Baharum Wariya berkata, notis bertarikh 3 Mei 2012 itu diterima semalam dengan jumlah cukai RM143.10 lebih tinggi berbanding 13 tahun sebelumnya hanya RM108.
“Rumah saya diami adalah kos rendah, nilainya RM25,000 ketika saya beli pada tahun 1990 dan cukai pintu yang dikenakan sebelum ini hanya RM54 untuk setengah tahun.
“Tetapi sekarang cukai telah melonjak tinggi dan jika kenaikan sama dialami penduduk di kawasan ini yang kebanyakannya berpendapatan rendah maka jelas akan membebankan mereka,” katanya ketika ditemui semalam.
Menurutnya, berdasarkan Notis Pindaan Kepada Senarai Nilaian yang diterima, kenaikan cukai taksiran itu dibuat setelah berlaku pengubahsuaian dan tambahan pada struktur hadapan rumahnya.
Bagaimanapun, katanya pengubahsuaian itu dibuat sejak tahun 1998 dan dia hairan mengapa baru sekarang kenaikan cukai dikenakan.
Menurutnya, kenaikan itu dianggap tidak munasabah malah bertentangan dengan hasrat Kerajaan Negeri yang sebelum ini mencanangkan penurunan cukai 20 peratus.
“Manifesto Kerajaan Negeri sebelum ini mahu menurunkan cukai 20 peratus, tetapi notis ini membuktikan bukan saja janji tak di tunai malah dinaikkan lebih tinggi dari itu.
“Sudahlah denda lewat dinaikkan daripada RM2 kepada RM20, ini pula kenaikan mendadak cukai pintu yang memang membebankan,” katanya.
Menurutnya, walaupun notis pindaan itu akan dikuatkuasakan pada 7 Julai ini dan memberi ruang penerima mengemukakan bantahan, namun dia percaya bantahan itu tidak dilayan seperti yang berlaku terhadap penduduk Desa Alam Ria di Batang Kali yang kini menanggung beban cukai tinggi.
Katanya, ruang bantahan turut diberikan kepada penduduk taman tersebut, tetapi disebabkan keputusan muktamat Ahli Majlis Daerah Hulu Selangor, maka bantahan itu tidak dilayan.
Baharum turut kesal kerana walaupun Kerajaan Negeri menaikkan cukai itu tetapi penyelenggaraan tidak dilakukan sehingga keadaan longkang tersumbat, lalang terbiar di kawasan taman tersebut.
Sumber: Sinar Harian


Amboi... dah lupa manifesto ke Kerajaan Selangor ni? Kalau lupa mari kita ingatkan.




Bawah Ekonomi Rakyat: janji nak Mengurangkan cukai pintu rumah kediaman sebanyak 20% dan cukai premis komersial sebanyak 10%.

Janji nak diturunkan, bukan saja menipu malah sekarang dah naik lagi! Pakatan Pembohong! 


Kini sudah lebih 3 tahun kerajaan Pakatan memerintah Selangor dan namun sehingga hari ini tiada sebarang penurunan cukai taksiran telah dibuat. Malah dengan sikap yang ditunjukkan oleh MB Selangor, kita boleh simpulkan bahawa mereka tiada niat pun untuk menurunkan cukai sebagaimana yang dijanjikan. Lebih malang pula bukan setakat tidak diturunkan, malah disesetengah kawasan cukai ini telah dinaikkan!

Sama ada pakatan pembangkang sedar atau tidak mereka sebenarnya telah berbohong kepada 5.41 juta orang penduduk di Selangor ini. Sewaktu pilihanraya Manek Urai di Kelantan, Datuk Seri Najib telah berjanji untuk membina jambatan baru untuk kemudahan penduduk jika calon BN menang. Namun begitu calon BN telah tewas namun beberapa minggu selepas itu PM telah meluluskan juga pembinaan jambatan tersebut kerana menyedari akan harapan yang begitu tinggi penduduk terhadap kewujudan jambatan tersebut.

Jika dua paparan kisah ini disingkap, maka rakyat boleh menilai kembali siapa yang lebih berpegang pada janji dan siapa yang lebih munafik dalam soal memungkiri janji yang dibuat?

Jika kerajaan Pakatan di Selangor berhasrat melaksanakan segala janji yang mereka tabur dulu diwaktu dekat dengan pilihanraya, maka jelaslah mereka meletakkan kepentingan politik melebihi kepentingan rakyat dan golongan munafik ini seharusnya ditolak oleh rakyat Selangor!

Menteri Besar Selangor seharusnya sedar bahawa sudah lebih 3 tahun rakyat Selangor menunggu segala janji yang dibuat. Pemimpin Pakatan akan melakukan apa sahaja untuk menutup segala penipuan janji pilihanraya terhadap rakyat.

Mari kita bersama bangkit menentang golongan munafik ini. 

Tolak Pakatan Pembohong!

Selamatkan Selangor!

Exco Kesihatan Selangor Kaki Tidur, Nyamuk Aedes Bermaharajalela, Demam Denggi Meningkat 50%


Xavier sedang khusyuk "mentadbir"

Selangor semakin nazak dan membimbangkan apabila terus merekodkan jumlah kes dan kematian denggi tertinggi dengan 4,161 kes dan 10 kematian sejak Januari hingga 12 Mei lepas, meningkat hampir 50 peratus berbanding tempoh sama tahun lepas, kata Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Seri Dr Hassan Abdul Rahman. Katanya sebanyak 2,770 kes dengan tiga kematian dicatatkan di negeri itu pada 2011.

"Jumlah terkumpul kes denggi dalam tempoh itu dilaporkan adalah 9,202, meningkat sebanyak 21 peratus berbanding 7,579 kes tahun lepas, dengan 20 kematian direkodkan berbanding 12 kematian pada 2011," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Sekitar 2005 sehingga 2008, pembangkang (PR) cukup lantang mengasak kerajaan terdahulu berkenaan isu kebersihan, dan dikaitkan dengan jumlah kes denggi pada waktu itu.  Tuduhan seperti kerajaan (waktu itu) tidak pandai mentadbir, wang disalahgunakan dsb menyebabkan kes denggi meningkat ibarat "tumbuh seperti cendawan selepas hujan".  

Rupanya mereka hanya pandai mencari isu, tanpa berkeupayaan untuk menyelesaikan masalah.  Setelah diberi mandat mentadbir Selangor, PR gagal dalam memastikan penurunan kes denggi.  Apa yang melucukan, mereka masih memainkan alasan lapuk, iaitu kes denggi meningkat baru-baru ini disebabkan oleh kerajaan terdahulu (BN).

4 tahun berlalu, nampaknya Pakatan Haram tidak mentadbir Selangor dengan baik. Mungkin ada yang terlupa, bahawa Exco Kesihatan negeri Selangor adalah Xavier Jayakumar, Exco yang terkenal dengan ketiduran di dalam mimpi sewaktu sidang DUN berlangsung. Sebagai ADUN Andalas yang terletak sangat hampir dengan Hospital Tuanku Ampuan Rahimah Klang (HTAR), Exco Kesihatan Selangor ini TIDAK PERNAH walau sekali melawat HTAR seperti dakwaan M. Manoharan, ADUN Kota Alam Shah.  

Dan sesungguhnya, antara tempat pembiakan nyamuk aedes adalah pada himpunan sampah di mana air bertakung sering boleh dilihat.  Dan di Selangor, masalah kutipan sampah sangat mendukacitakan.  Ia sangat hampir dengan tempat kediaman, yang didiami oleh mangsa si Aedes. Exco tidur, sampah bermaharajalela, aedes bersukaria, rakyat pula menjadi mangsa.  Sudah sampai masanya rakyat Selangor menyingkirkan "sampah-sampah" di dalam pentadbiran kerajaan negeri.

Terima Kasih The Star Kerana Mendedahkan Nama-Nama Pelik Pengundi


Jika The Star tidak mendedahkan beberapa nama pelik yang terkandung dalam senarai pengundi berdaftar, pasti pembangkang dan BERSIH akan meroyan lagi kerana tidak percaya bahawa nama-nama tersebut adalah sah. Sekali pandang, nama-nama pelik tersebut memang kelihatan seperti ‘main-main’ atau rekaan.  Antaranya, ‘S’, ‘Atas Jalan’, ‘Tepi Jalan’, ‘Machine Gun’, ‘Boeing’, ‘Elvis Presley’ dan macam-macam lagi.   

Namun, menurut SPR, nama-nama tersebut benar-benar wujud kerana terdapat rekod kad pengenalan yang sah. Selain itu, SPR mengakui bahawa terdapat lebih kurang 15,000 nama di mana rekod pendaftaran undi dengan rekod kad pengenalan mereka adalah tidak sama.  Bagi kes seperti ini, SPR tidak ada hak untuk membuang mereka dari senarai pengundi selagi mereka berdaftar sebagai warganegera yang sah.      

Begitu juga dengan masalah di mana terdapat lebih kurang 1,000 pengundi yang berumur lebih 100 tahun yang menimbulkan berbagai keraguan dan tandatanya. Bagaimanapun, SPR tidak berhak untuk membuang nama mereka dari senarai pengundian selagi tiada rekod kematian yang dikemaskini oleh waris mereka. Menurut SPR juga, kini terdapat lebih kurang 3.7 juta warga yang layak mengundi tetapi belum berdaftar dengan mereka.  

Apa yang pasti SPR telah melakukan segala-galanya bagi memastikan senarai undi benar-benar bersih namun beberapa perkara seperti yang disebut di atas telah menyukarkan kerja-kerja pembersihan ini. Walau apapun, ini adalah perkara biasa bagi semua negara demokrasi di dunia menghadapi kesukaran memastikan senarai undi benar-benar bersih.  

Memandangkan pengundi berdaftar masa kini adalah berjumlah 12.5 juta, maka jumlah senarai yang meragukan iaitu 15,000 – 16,000 adalah amat rendah sekali. Lebih-lebih lagi, bukan semua pengundi tersebut berada di daerah yang sama. Selain itu, dengan meletakkan status sebagai ‘senarai meragukan’ tidak bermakna kesemua 15,000 – 16,000 itu adalah benar-benar tidak sah.  

Kerana itulah kita menyatakan bahawa tindakan membawa perjuangan BERSIH ke jalanraya adalah satu tindakan yang tidak masuk akal atau lakonan yang berlebihan.  Lebih pelik lagi bila kedengaran laungan untuk menjatuhkan kerajaan dalam perhimpunan BERSIH 3.0. Apakah logik untuk menggulingkan kerajaan hanya kerana terdapat 15,000 – 16,000 nama yang meragukan dalam senarai undi?  

Apakah pembangkang yakin yang mereka boleh menang dan menjadi pemerintah sekiranya dapat mengesahkan bahawa kesemua 16,000 orang itu tidak wujud? Hakikat yang perlu pembangkang terima ialah SPR telah melakukan yang terbaik dan sekiranya pembangkang kalah lagi dalam pilihanraya kali ini, ia adalah kerana rakyat semakin muak dengan lakonan keterlaluan pemimpin-pemimpin pembangkang dan menyampah dengan BERSIH.  

Jika pembangkang ingin menang pilihanraya, sebenarnya mereka tidak perlu berdemonstrasi atau menuduh polis, SPR dan kerajaan itu dan ini. Apa yang mereka perlu lakukan ialah tunjukkan kematangan, bekerja dengan sopan dan cakaplah serupa bikin.  Sebaliknya, sikap pembangkang terhadap SPR dan kerajaan telah menjauhkan lagi rakyat dari mereka. Justeru, walaupun senarai undi dapat dibersihkan seratus-peratus kita tidak yakin yang mereka akan mampu menang pilihanraya.  

Sumber: The Star

Friday, 11 May 2012

Gambar-Gambar Sekitar Perhimpunan Ulangtahun UMNO ke-66

Sungguh aman.
Sungguh teratur.
Sungguh bertamadun.

Tak macam Pakatan Pengotor!







Hidup UMNO!

Hidup Malaysia!

Selamat Ulangtahun UMNO ke-66 Tahun!

Selamat Ulangtahun UMNO ke-66 Tahun!





Bersatu Kita Bersatu
Dengan Setia Berganding Bahu
Jiwa Teguh Berpadu
Kita Rumpun Melayu

Bersama Kita Bersama
Mendukung Hasrat Semua
Berjasa Pada Bangsa
Agama Dan Negara

Lambang Kita Yang Gagah
Dipandang Mulia Dan Indah
"Bersatu, Bersetia, Berkhidmat"
Cogan Katanya
UMNO Terus Mara
Untuk Rakyat Malaysia!

Thursday, 10 May 2012

PAS: Hudud & Negara Islam BUKAN Agenda Pakatan Rakyat

Dulu ada satu parti tu...

Mengaku mereka yang paling Islam....

Siapa tak sokong mereka dianggap kafir...

"Kami memperjuang Negara Islam dan Hudud", kata mereka....

Bila dah dapat kuasa?






inilah hakikatnya sebuah parti yang KONONNYA memperjuang Islam, mengaku diri sebagai ulama, berjanji nak tutup kilang arak, nak tubuhkan Negara Islam, nak laksanakan hudud, etc etc.

Tepuk dada, tanya selera.

Selamatkan Selangor!

Wednesday, 2 May 2012

KANTOI: Skandal Blowjob Azmin Ali


Nampaknya Azmin Ali tak mahu kalah dengan Anwar. kalau Anwar ada China Doll, dia juga mahu!

Tapi terbukti Anwar lagi bercitarasa tinggi, pasal dia buat kerja atas katil, bukan dalam jamban!










Sumber: Ocean's 13


Jom kita tunggu ayat "itu bukan saya" dan "ini konspirasi UMNO" dari Azmin.

Bukankah itu ayat wajib puak PKR?

Tuesday, 1 May 2012

Gempar!Pendedahan punca peserta #BERSIH merempuh masuk dataran.


Gempar!Pendedahan punca peserta #BERSIH merempuh masuk dataran.



BUKAN SB yang provoke suruh rempuh masuk dataran tapi Anwar Ibrahim?


Petikan daripada blog Amenoworld

"Benarlah kata orang kebenaran tidak boleh diselindungkan.


Bersih neh under sapa?


Ambiga dan kali neh kita ada A.Samad Said. Dengar citer a.samad said terduduk di satu sudut dengan wajah yang sayu dan bagitau dia kepenatan ketika berdemo. Betul ke itu hal sebenarnya?


Kalaupun ada orang yang layak memberikan arahan untuk langgar penghadang, orang itu hanya ambiga atau a.samad said ataupun kedua2 insan neh. Tiada orang lain berhak. Apatah lagi ambiga dah keluarkan arahan kita takan langgar sekatan polis.


Angah kbsb, better ko delete kembali memori wassap kita tadi. Aku dah menyesal sekarang. Menyesal habis.


Nak salahkan sb yang rempuh dataran merdeka? Betul ka sb yang pergi memandai2 rempuh? Lue salahkan dulu sapa yang bagi arahan. Patutla member2 gua dah bagi hint.. kalau taktau jangan cakap der.. gua pun pelik gak. Tatau apa?


Perhimpunan neh sepatutnya perhimpunan aman. Tapi ada orang otak senget menjadikan ia huru hara. Ambiga, kali neh saya bersetuju marilah kita bersama2 mempertimbangkan semula dengan siapa kita bersama..-
 Untuk  penjelasan seterusnya,klik disini


what do u think..?

What really happened on 28/4?



Nik Aziz Nik Mat in his tweet blames the police in an accident which he suggested pedestrians were injured (some people even said the victim DIED), when actually there was NO REPORT of anyone hit by a car.

The mob were seen inflicting serious injuries to the policeman driver involved. Was Nik Aziz telling the truth? Apparently not. He was hiding it, to justify the protestors actions.

Here I'm showing you how the incident really happened.

1. Mob attacked police car

2. Notice the cone thrown on the bonnet

Full video here

3. Driver was hurt, slumped on the steering wheel, and car moved on. Notice the broken windscreen, and the cone still on bonnet.

4. Car headed to crowd. Notice the dent on the car side.

5. Car hitting crowd.

Full video here

6. Mob attacked halted car. Notice the cone was still on the car.

7. Notice the car now suffer further damage.

8. Mob getting at the driver (suspected unconcious already by then).

9. Now more people are getting at the driver, not to help him, but to hurt him even more.

(In advanced country, people don't get after hurt driver to inflict more injury on him, even if he was a criminal, now here we have a policeman in distress.) 

10. And the rest of the scene is here (link), as propagandised by Nik Aziz Nik Mat.

My opinion, if anyone was killed in the incident, the guilty party was the mob. I'm so sad that a leader of Nik Aziz's stature, a self-acclaimed ulama who's supposed to preach good deeds, actually has a total disregard of an innocent person, not an ordinary person, but one responsible for public safety and peace.

Footage from Malaysiakini

This is really really SAD

11. And, finally...


credits to pageorama.com