Showing posts with label Selamatkan Selangor. Show all posts
Showing posts with label Selamatkan Selangor. Show all posts

Wednesday, 10 April 2013

KHALID IBRAHIM MAHU SAMBUNG TIPU RAKYAT SELANGOR PENGGAL KEDUA




SHAH ALAM - Lima tahun mentadbir Selangor, Menteri Besarnya, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berharap diberikan satu lagi peluang untuk meneruskan kecemerlangan pemerintahannya selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). 

Bercakap dalam wawancara khas bersama Sinar Harian, Khalid mahu rakyat memberikan tempoh sekurang-kurangnya satu penggal lagi supaya beliau boleh melaksanakan pemberian saham air kepada rakyat di negeri ini. - Sinar Harian

Selanjutnya [di sini].



Khalid, Khalid, Khalid.

Rakyat dah tak percayakan kamu. Tahukah kamu banyak lagi janji manismu yang tak tertunai di Selangor ni?


Sumber



Sedangkan janji PRU12 2008 pun tak tertunai. Bagi kami sebab kenapa perlu pilih kamu dan parti kamu dalam PRU ni?



Saturday, 6 April 2013

PROGRAM PERHIMPUNAN SELAMATKAN SELANGOR DI SHAH ALAM BIKIN GEGAR PEMBANGKANG! LEBIH 13,000 HADIR!



Berikut adalah beberapa gambar sekitar program anjuran Perkasa ini. Antara tokoh-tokoh yang hadir adalah Presiden Perkasa, Dato' Ibrahim Ali; Koordinator Barisan Nasional Selangor, Dato' Seri Ir. Mohd Zin Mohamed; Presiden JATI merangkap bekas EXCO kerajaan Negeri Selangor, Dato' Dr. Hasan Mohamed Ali; Tan Sri Zainuddin Maidin; bekas Naib Canselor UiTM, Tan Sri Dato' Seri Prof. Dr. Ibrahim Abu Shah; bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Rahim Noor; dan Tan Sri Dato' Seri Sanusi Junid. Ummi Hafilda Ali juga turut hadir.

Antara speaker dalam program itu adalah Setiausaha JATI Selangor dan bekas Setiausaha Perhubungan PAS Selangor Ustaz Norman Toha; Presiden Barisan Bersatu Nambikkai, Saudara B. Kalaivanar; Dato' Zulkifli Noordin; YDP Perkasa Selangor, Saudara Abu Bakar Yahya; Presiden Perkasa Malaysia, Dato' Ibrahim Ali;  Timbalan Pengerusi BN Selangor, Dato' Seri Noh Omar dan yang paling utama, VVIP program ini, Tun Dr. Mahathir Mohamad selaku penaung Perkasa Malaysia. Tun M hadir ditemani isteri tercinta, Tun Dr. Siti Hasmah Mohamad Ali.


Dato' Ibrahim Ali



Dato' Hasan Ali
Makcik yang uzur ini juga sanggup datang semata-mata untuk melihat Tun M.
Ketibaan Tun M




Dato' Zulkifli Noordin






Daripada pemantauan RMK, semua yang hadir amat gembira berpeluang melihat Tun M secara dekat. Tidak kira umur mahupun lapisan masyarakat, yang tua mahupun yang muda, semuanya melihat Tun M sebagai seorang ikon dan negarawan hebat. Golongan pelajar universiti yang hadir pula menggelarkan Tun M 'awesome!'.

Pesan Tun M, rakyat Selangor, berhati-hati. Jangan termakan janji bulan bintang pembangkang lagi untuk PRU13 ini.


'Cukuplah lima tahun sengsara bersama pakatan'

Tuesday, 26 March 2013

VIDEO PENDEDAHAN! 10 Taktik Jahat Pakatan Rakyat Menjelang PRU-13!

Penulis selalu berfikir, kenapa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mahu bersumpah yang dia tidak meliwat bekas pembantunya, Saiful Bukhari. Sudah tentu keraguan ramai terhadapnya akan hilang jika dia berbuat demikian. Baru ini seorang rakan berkata, tidak mahu bersumpah itu memang strategi Anwar. Katanya,Anwar akan bersumpah juga akhirnya tetapi bukan sekarang. Dia akan simpan isu itu sampai betul-betul menggunung. Beberapa hari sebelum pilihan raya umum ke-13 (PRU 13), dia akan bersumpah. Apa-apa sahaja alasan yang berbunyi sedih akan diberikan. Bayangkan,ketika itu sudah tentu undi orang Melayu terutama yang berada dalam kategori pengundi atas pagar mesti memihak kepada Anwar. Anwar akan dilihat sebagai tokoh yang difitnah dan ketika itu Wan Azizah serta Nurul Izzah akan menitikkan air mata menyebabkan simpati terhadap keluarga itu akan melangit banyaknya.

Momentum akan menyebelahi Anwar dan tempoh yang terlalu hampir dengan pilihan raya akan menyebabkan usaha untuk mematahkan taktik politik licik itu sukar mendatangkan hasil. Anwar dijangka akan banyak menggunakan saat-saat terakhir menjelang PRU 13 untuk melaksanakan taktik-taktik politik yang mungkin sukar untuk ditangkis lawannya. Mengikut Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Zulkifli Noordin yang suatu masa dahulu amat rapat dengan Anwar dan mengenali selok-belok politiknya, paling kurang akan ada 10 perkara yang akan dilakukan Anwar menjelang PRU-13. Antaranya Zul Noordin berkata, beliau sudah beberapa bulan dahulu memberikan peringatan bahawa Anwar akan menggunakan keluarga Saiful untuk menentang Saiful. Sikap bapa Saiful, Azlan Lazim yang secara tiba-tiba bertentangan pandangan anaknya baru-baru ini menzahirkan apa yang sudah lama diluahkan Zul Noordin.

Berikut adalah rumusan keseluruhan akan perkara-perkara yang mungkin dibuat Anwar dan kumpulannya menjelang PRU 13 yang disampaikan Zul Noordin melalui satu ceramah di Pasir Mas, Kelantan, 9 Mac lalu.

1 – Menggunakan keluarga Saiful sendiri untuk melawan Saiful. Seperti yang dibincangkan di atas, ia sudah pun berlaku.

2 – Akan berlaku kejadian Anwar ditembak sewaktu kempen pilihan raya. Dia akan rancang suasana di mana kejadian tembakan berlaku ketika dia ada, peluru tidak kena pada dirinya, tetapi akan kena isteri atau anaknya. Taktik raih simpati yang amat licik. Zul Noordin berkata, bunga-bunga ke arah kononnya hidup dia dalam bahaya sudah dimulakan apabila pengawal peribadi Anwar mencabut pistol ketika mengiringi Anwar dalam kereta ke satu lokasi tahun lepas.

3 – Seorang Pegawai kanan badan kehakiman akan mengeluarkan kenyataan bahawa kes liwat Saiful dan Azizan adalah rekaan semata-mata.Menurut Zul Noordin, beliau difahamkan bahawa usaha memujuk pegawai berkenaan sedang giat dijalankan. Kemampuan Anwar dari segi ini jangan dipandang rendah kerana bekas Peguam Cara Negara II,Mohd Yusof Zainal Abiden yang membuka firma guaman sendiri berjaya diyakinkan untuk mewakilinya dalam satu kes yang datang selepas kes liwat Saiful.

4 – Anwar akan bersumpah dengan ayat tipu (Anwar akan bersumpah dengan tidak menepati kehendak syarie, DIA AKAN KATA ” Demi Allah, saya tak buat apa yang UMNO tuduh “,MAKA PEMBANGKANG AKAN KATA ” Tue dia,Anwar Ibrahim dah bersumpah menafikan dia meliwat Saiful. Sudah tentu penyokong dan cybertroper pembangkang yang selama ini hanya reti menggunakan istilah fitnah dan bodoh untuk mempertahankan bos mereka mendapat peluru baru.

5 – Anwar akan keluarkan JAM OMEGA TIRUAN di saat-saat akhir sebelum hari mengundi. (Menurut pihak dalam pembangkang, mereka sebenarnya sudah pun membeli jam yang sama macam yang dijumpai oleh Datuk Eskay. Namun,Anwar dijangka tidak mahu keluarkan sekarang kerana pihak polis sempat untuk menyiasat ketulenan am berkenaan dan menunjukkan jam sebenar, oleh itu di saat-saat akhir baru jam berkenaan dikeluarkan dan beliau akan kata “INI DIA JAM ITU,SAYA DIFITNAH SEBENARNYA..”

6 – Memujuk ahli-ahli yang berhormat (ADUN dan Ahli Parlimen) PKR yang keluar parti supaya kembali ke dalam PKR. Mereka juga akan membuat kenyataan bahawa mereka keluar dahulu kerana Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak merasuah mereka dengan wang ringgit. Menurut Zul Noordin, calon-calon tersebut kini tertekan kerana anak isteri mereka juga ditekan (diganggu) oleh pihak-pihak tertentu. Pada masa yang sama, mereka juga ditawarkan dengan bayaran yang lumayan yang tidak mampu ditolak. Kenyataan Zul Noordin yang ini mengingatkan penulis mengenai dakwaan Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik bahawa ada usaha di pihak Anwar untuk membayar rakannya (salah seorang Trio Datuk T), Datuk Eskay untuk menafikan video Anwar bersama pelacur China yang terbit tahun 2011 lalu. Eskay dijanjikan wang dalam jumlah yang yang keterlaluan. Banyak betul wang yang sedang berlegar di pihak pembangkang jika dakwaan itu betul.

7 – Azmin Ali akan keluarkan video lakonan yang dia telah berbaik dengan emaknya. Sedangkan video tersebut telah diambil ketika Mak Tom pengsan dan tidak sedarkan diri. Azmin dikatakan datang membawa jurugambar untuk mengambil gambar konon dia cium tangan dan dahi mak dia dan dia akan kata yang dia dah balik sebenarnya. Perkara ini sudah pun diulas dan didedahkan Ummi Hafilda baru-baru ini.

8 – Peguam-peguam dan polis yang terlibat dalam kes Altantuya dipujuk supaya mengaku bahawa Najib terlibat dalam kes tersebut. Maklumat yang diterima Zul Noordin ialah berkemungkinan besar menunjukkan pembangkang sedang cuba memujuk para pegawai dari atasan sampai ke bawah yang menyiasat kes Altantuya dengan persediaan untuk membayar mereka supaya tampil membuat kenyataan memang Najib terlibat dalam kes Altantuya.

9 - Mereka akan hina dan fitnah Rosmah Mansur sebagai terlibat dengan skandal. Dipercayai seorang bekas pegawai Rosmah akan membuat akuan bahawa isteri PM terlibat dengan penyalahgunaan wang rakyat. Pegawai tersebut sedang dipujuk, sedang digoda, sedang ditawarkan habuan untuk keluar supaya buat kenyataan bahawa Rosmah terlibat dengan pelbagai skandal dan penyalahgunaan wang rakyat, wang negara. Ada sesiapa terperanjat ke yang Rosmah akan dijadikan sasaran? Memang itu taktik pembangkang dari dulu lagi. Zaman Pak Lah serang Khairy Jamaluddin (KJ)…taktik bagi panas hati orang dengan kisah-kisah kekayaan dan salah guna kuasa, selepas itu taktik yang sama digunakan cuma wataknya ditukar daripada KJ kepada Rosmah.

10 – Setiap ahli PAS diminta bersumpah untuk mengundi pakatan dalam PRU13 nanti. Mengikut maklumat yang diterima daripada orang dalam Pas, bahawa setiap ahli pas akan diminta bersumpah ”wallahi,wabillahi,watallahi, aku ahli pas, bersumpah dengan nama Allah, dalam PRU 13, aku hanya akan mengundi calon DAP, PKR dan PAS, jika aku mengundi selain calon DAP, PKR dan PAS ……… ” (nauzubillah min zalik). Begini lah bagaimana PAS permainkan agama demi kuasa ke putrajaya.)





Sumber: Badut Rakyat

Friday, 15 March 2013

BACA DAN FIKIRKAN! Nasib Rakyat Selangor di bawah Pimpinan Pembangkang



KENYATAAN DATUK DR HASAN ALI BERHUBUNG NASIB RAKYAT SELANGOR DI BAWAH PIMPINAN PEMBANGKANG

Sejak Pakatan Rakyat mentadbir beberapa negeri termasuk Selangor banyak pihak telah membuat berbagai penilaian yang akhirnya menjurus kepada kedudukan Melayu Islam di Pulau Pinang dan Selangor khususnya sedang terancam.

Ancaman yang paling ketara ialah tentang kedudukan Melayu Islam itu sendiri sebagaimana yang termaktub dalam perlembagaan yang secara terang dan jelas tidak merupakan agenda utama Pakatan Rakyat. Malah manifesto Pakatan Rakyat setebal 35 mukasurat tidak mengandungi satu patah perkataan pun yang merujuk kepada Melayu. Pimpinan Pakatan menjelaskan lagi hasrat kerajaan Pakatan untuk mengkaji semula Dasar Ekonomi Baru (DEB) dan hak Melayu Islam dalam berbagai bidang seperti yang diketahui hampir kesemuanya mereka ketinggalan.

Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamed adalah di antara pemimpin negara yang terakhir menyentuh perkara ini. Beliau secara berterus terang memberi amaran bahawa Melayu Islam semakin terhakis dan akan pupus di negeri-negeri yang diterajui oleh Pakatan Rakyat terutama di Selangor.

Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar sudah tentu mempunyai hujah tersendiri untuk menafikan gambaran kepupusan Melayu Islam di negeri itu. Tetapi setelah berpengalaman 4 tahun penuh sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor saya mempunyai hujah tersendiri pula untuk mengiakan kenyataan-kenyataan yang dibuat selama ini termasuk yang terakhir daripada mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir.

Beberapa Badan Berkanun seperti PKNS yang ditubuhkan untuk membantu kaum Bumiputera meningkatkan taraf kehidupan di kawasan-kawasan bandar termasuk dalam hal perumahan telah diberi fokus baru oleh kerajaan Pakatan Rakyat di negeri itu. 

Kini atas nama meningkatkan nilai hartanah milik Melayu, PKNS di arah untuk beroperasi sebagai pemaju berwibawa yang boleh bersaing dengan pemaju-pemaju ternama untuk merebut peluang mendapat keuntungan dalam projek-projek hartanah di kawasan-kawasan Melayu. 

Projek Datum Jelatek umpamanya  dengan nilai RM135-RM160 sekaki persegi sudah tentu tidak dapat membuka ruang bagi orang Melayu untuk menyertai projek sedemikian. Digambarkan dua blok Datum Jelatek telah dijual kepada rakyat Singapura dan yang selebihnya ditawarkan kepada rakyat China. Bukan sahaja cara ini memencilkan Melayu dalam dunia pembangunan sebaliknya dari segi demografi akan menjadikan Melayu terus hidup dipinggiran dan meneruskan budaya pinggiran mereka.

Banyak tanah-tanah yang memang telah diberi milik kepada agensi-agensi negeri seperti Yayasan Selangor dijangka akan berpindah tangan ke bangsa lain untuk bebagai tujuan. Sedangkan seperti yang diketahui Yayasan Selangor ditubuhkan adalah untuk membantu pelajar-pelajar luar bandar mendapat peluang belajar di sekolah-sekolah ternama dibandar-bandar besar di sekitar Lembah Kelang. 

Seperkara lagi daripada pengamatan saya, banyak syarikat-syarikat milik Melayu Islam termasuk individu-individu peniaga mendapati sukar untuk terus memajukan usaha perniagaan masing-masing di Selangor. Kebanyakan mereka dilabel dan dituduh sebagai kroni-kroni Umno dan berikutan dengan itu ruang dan peluang yang ada seolah-olah ditutup rapat akibat gejala politik dendam dijadikan asas pertimbangan. 

Sedangkan pada masa yang sama usahawan-usahawan bukan Melayu Islam termasuk daripada negeri China dialu-alukan dan diberikan ruang serta peluang seluas-luasnya untuk mengembangkan perniagaan mereka di Selangor. Padahal seperti yang diketahui usahawan-usahawan yang dinafikan ruang penyertaan mereka telah banyak memberi sumbangan kepada kemajuan negeri Selangor termasuk memberi tapak dan ruang kepada ahli-ahli profesional dan pekerja-pekerja Melayu Islam untuk menceburkan diri di sektor-sektor moden dalam dunia perniagaan.

Di bidang agama pula sebagai mantan Exco yang diberi tanggungjawab melaksanakan Islam di negeri itu, saya tidak mendapat galakan dan sokongan yang sewajarnya daripada Kerajaan Negeri. Tindakan yang saya dan JAIS ambil untuk mengurangkan penggunaan arak, judi, rumah urut dan hotel-hotel bajet yang dikatakan menjadi sarang maksiat telah ditentang oleh DAP, PKR dan PAS sendiri. 

Ini termasuk peristiwa DUMC dalamana lebih 50 orang Melayu Islam diundang berbuka puasa dalam persekitaran gereja. Aturcara dari awal hingga akhir dikatakan berunsur ajaran Kristian. Penglibatan saya dan JAIS dalam peristiwa ini juga mendapat tentangan daripada pentadbiran negeri termasuk PAS yang sepatutnya tampil dihadapan mempertahankan akidah umat Islam.

Seperkara lagi saya mendapati ruang dan peluang untuk mengamalkan Islam diperingkat diri dan keluarga memang ada. Masjid-masjid dan surau-surau berjaya diimarahkan sewaktu saya menjadi Exco. Menteri Besar sendiri telah menyentuh perkara ini. Tetapi yang juga penting ialah persoalan mencegah kemungkaran bukan sahaja menggalakkan yang maaruf sahaja. Seperti yang diketahui asas dakwah ialah menghidupkan yang maaruf dan mencegah yang mungkar. 

Sewaktu menjadi Exco, cadangan saya untuk melaksanakan sebahagaian peruntukan Enakmen Jenayah Syariah seperti mencegah aktiviti khalwat tidak dialu-alukan langsung oleh kepimpinan negeri. Mereka menjadikan kebebasan individu dan hak asasi manusia sebagai alasan. Bahkan mereka menyatakan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor tidak seharusnya terlibat dalam hal-hal yang diistilahkan sebagai “social-policing”. Gejala maksiat yang berleluasa bertambah menyemarak sekiranya komponen nahi mungkar ini tidak dapat dikendalikan dengan sempurna. Inilah yang berlaku di negeri Selangor. 

Saya boleh memberikan peristiwa demi peristiwa dan contoh demi contoh. Tetapi ini bukanlah hasrat saya. Apa yang ingin saya gambarkan ialah memang terdapat secara jelas atau secara berselindung tindakan memencil, meminggir, menafikan hak-hak Melayu Islam dan mepupuskan mereka dalam rangka jangka panjangnya. Rakyat Selangor mungkin tidak sedar tetapi bagi mereka yang terlibat secara langsung ataupun pernah berurusan dengan agensi-agensi tertentu maka mereka akan mendapati ulasan-ulasan yang pernah dibuat mengenai Melayu Islam di Selangor bukan dongengan, bukan khayalan dan sama sekali bukan fitnah. 

Seperti juga pimpinan-pimpinan yang lain termasuk mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir, saya mempunyai alasan tersendiri untuk menyatakan bahawa Melayu Islam berada dalam situasi yang kritikal di negeri Selangor. Untuk mengharapkan kerajaan Pakatan Rakyat mengubah keadaan ini boleh dikatakan jauh panggang dari api. 

Hanya kuasa rakyat yang boleh merubah keadaan dan hanya dengan kuasa rakyat juga yang dapat mengembalikan kedudukan asal Melayu Islam disamping menentukan mereka terus diberi ruang dan peluang untuk bersaing mendapatkan tempat yang wajar dibumi tempat tumpah darah mereka.

YB DATO DR HASAN MOHAMED ALI
Presiden JATI Malaysia
Taman Tun Dr Ismail, KL
14 MAC 2013

Sumber: Headbomb


RMK: Ke manakah hala tuju dan apakah nasib orang Melayu pada masa akan datang? Pemimpin Melayu terdahulu bersusah-payah berusaha mewujudkan pelbagai kemudahan untuk memacu orang Melayu menjadi setaraf dengan bangsa yang lain. Di bawah pimpinan Pakatan Rakyat, semua kemudahan dan keistimewaan ini dimansuhkan satu persatu. Begitu juga dengan agama Islam. Mana letaknya Islam sekiranya kes-kes murtad dibiarkan berleluasa begitu sahaja? Rakyat Selangor, fikir-fikirkan. Jangan sampai menyesal di kemudian hari.



Wednesday, 13 March 2013

AL FATIHAH! Hari Ini Genap 3 Tahun Kejadian Tian Chua Langgar Askar Hingga Mati





AL FATIHAH!

Marilah kita semua sebagai rakyat beragama Islam menyedekahkan Al-Fatihah kepada Allahyarham Mohd Salleh Hamdan, yang terkorban akibat dilanggar oleh Naib Presiden PKR Tian Chua pada 13 Mac 2010 di KM49 Jalan Johor Bahru - Mersing.

Sumber: Laporan Berita Harian.


Lahad Datu: Dua Lagi Wira Negara Syahid, Tian Chua Masih Enggan Mohon Maaf


 Prebet Ahmad Hurairah Ismail


AL FATIHAH! 

Dua lagi wira negara gugur dalam perjuangan mempertahankan kedaulatan Malaysia tercinta di Sabah. Dua wira tersebut ialah Prebet Ahmad Hurairah, 24 dan Ahmad Farhan Roslan, 21 masing-masing ketika menjalankan tugas.

Jenazah kedua-dua wira dijangka dikebumikan hari ini.



Sementara itu, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua dengan biadap dan kurang ajar masih lagi enggan memohon maaf atas kenyataan beliau yang menuduh insiden pencerobohan Sabah dan pengorbanan polis & tentera Malaysia sebagai hanya "sandiwara" semata-mata.

Sebagaimana semua pemimpin pakatan penipu, Tian Chua hanya mendakwa dia disalah erti dan mengalihkan kesalahan kepada editor Keadilan Daily. Secara tak langsung ini hanya membuktikan kebodohan dan kedangkalan pemimpin pakatan pembangkang yang terus-menerus menonjolkan kebodohan masing-masing dan cuba membodohkan rakyat.




Rakyat tidak sesekali akan lupa kejadian Tian Chua melanggar seorang askar, Mohd Salleh Hamdan (22 tahun) sehingga mati di KM49 Jalan Johor Bahru-Mersing pada 13 Mac 2010. 


 


Inilah watak sebenar Tian Chua... bukan sahaja tidak menghormati Perajurit Negara yang terkorban, tidak peka kepada tangisan balu-balu dan anak-anak Perajurit Negara dan tidak peka kepada rakyat Malaysia, malah bersikap biadap dengan menyifatkannya sebagai sandiwara!

Ayuh, tolak pemimpin biadap ini!

Tolak Pakatan Rakyat!


VIDEO: Kerajaan Selangor Tanpa Hala Tuju Dalam Krisis Air



Kerajaan Selangor memang NoDirection bila tiba bab Krisis Air. Tiada hala tuju, tiada penyelesaian. Bila ditanya, sudah pasti akan salahkan Syabas. Bila dah kelu, nak alihkan perhatian. Sudahlah! Rakyat sudah muak dengan Money-festo Bukan Janji Pakatan Rakyat!

Bersedialah Pakatan Penipu, rakyat Selangor bakal bangkit pada PRU-13!

Tuesday, 5 February 2013

ZALIM! PAKATAN RAKYAT CUBA BUNUH TADIKA KEMAS SECARA HALUS!


Ikuti pendedahan dari [Sel13.com].

Puchong-20130204-00171
Semakin hampir dengan PRU13, Pakatan Rakyat semakin jadi tidak tentu arah. Kejahatan dan kezaliman yang mereka lakukan kepada rakyat, seringkali dilindungi dengan pelbagai cerita-cerita retorik yang membusungkan dada, sedangkan hakikatnya, rakyat menderita kerana dasar pemerintahan Pakatan Rakyat sangat kejam dan tidak mengira sesiapa, walaupun terhadap kanak-kanak.
TADIKA KEMAS ANGSANA USJ 1, Subang Jaya menjadi bukti kezaliman Pakatan Rakyat Selangor yang diterajui oleh Khalid Ibrahim-Teresa Kok. Tadika tersebut merupakan Tadika KEMAS terbesar di Malaysia yang mengandungi 4 buah kelas dan dijalankan dalam dua sesi iaitu sesi pagi dan petang. Jumlah pelajar adalah lebih kurang 100 orang. Murid-muridnya pula terdiri daripada pelbagai bangsa termasuklah Melayu, Cina dan India.
Pada zaman UMNO-BN menjadi Kerajaan Negeri, semua bil tadika berkenaan, dibayar oleh penduduk. Bagaimanapun, selepas Pakatan Rakyat mengambilalih pentadbiran Selangor, semua bil tadika tersebut telah dipindahkan kepada Majlis Perbandaran Subang Jaya.
Sekali imbas, seolah-olah Pakatan Rakyat sangat bertanggungjawab dan enggan membebankan penduduk lagi. Kononnya Kerajaan Tempatan yang Ahli-Ahli Majlisnya terdiri daripada puak-puak Pakatan, lebih bertanggungjawab, prihatin dan lebih telus berbanding Ahli-Ahli Majlis dari kalangan UMNO-BN.
Namun itu hanyalah retorik untuk melindungi niat sebenar Pakatan yang cukup kuat menzalimi rakyat itu.
Awal-awal lagi, Pakatan Rakyat telah mempromosikan tentang gerakan ‘MEMBEBASKAN DEWAN KOMUNITI’. Di sana sini ‘kejayaan’ Pakatan Rakyat mengunci pagar dan pintu dewan komuniti atau dewan masyarakat digembar-gemburkan sebagai satu pembebasan.
Puchong-20130204-00172Puchong-20130204-00173
Tadika KEMAS dari awal penubuhannya lagi telah menjadikan dewan komuniti atau dewan masyarakat sebagai tapaknya. Tadika yang tidak berasaskan keuntungan itu, menjadi tempat kanak-kanak pra-sekolah menimba ilmu pengetahuan selain mula mempelajari alam persekolahan sebelum mereka melangkah ke sekolah sebenar.
Niat jahat Pakatan Rakyat sudah boleh dilihat dari awal lagi apabila mereka banyak menghalau, menutup, bahkan mengunci tadika-tadika KEMAS di seluruh negeri-negeri yang mereka tawan. Alasannya, dewan masyarakat atau dewan komuniti tidak boleh dijadikan sebagai tempat untuk mendidik kanak-kanak. Tadika KEMAS pula dilihat dan ditanggapi sebagai tempat mendidik kanak-kanak dengan politik UMNO dan Barisan Nasional.
Sesuatu yang tidak diceritakan dan diterangkan oleh Pakatan Rakyat ialah, KESEMUA DEWAN MASYARAKAT dan DEWAN KOMUNITI telah dibina oleh UMNO dan Barisan Nasional sebelum diwakafkan kepada masyarakat setempat. Dan premis tersebut dibina untuk tujuan kemudahan masyarakat setempat, bukannya semata-mata untuk mesyuarat parti politik semata-mata.
Puchong-20130204-00174
Puchong-20130204-00175
Rupa-rupanya setelah MPSJ diberikan hak untuk membayar semua bil, apa yang dilakukan amat menyedihkan, sekaligus mencerminkan sikap sebenar Pakatan Rakyat. Semua bil tersebut diperuk dan disimpan tanpa dijelaskan bayarannya.
Hari ini, petugas SYABAS telah datang dan memotong bekalan air TADIKA KEMAS ANGSANA USJ1.  Jumlah bayaran yang tidak dijelaskan oleh MPSJ adalah sebanyak RM430.16.
Penduduk yang prihatin dengan nasib kanak-kanak di tadika tersebut, mengambil inisiatif sendiri dan mengambil keputusan untuk membayar bil berkenaan.
Puchong-20130204-00176
Sama ada Kerajaan Pakatan Selangor akan mengeluarkan pelbagai dalih dan alasan sambil menyalahkan petugas SYABAS kerana membuat potongan bekalan air tersebut, ianya pasti akan memperlihatkan sikap hipokrit mereka yang amat keterlaluan.
Bagaimana pula dengan reaksi daripada MPSJ?
Setakat berita ini ditulis, tiada sebarang reaksi atau jawapan daripada MPSJ diberikan… kita tunggulah sama-sama apa lagi pembohongan yang akan dibuat oleh Pakatan Rakyat Selangor.

RMK: Semakin dekat dengan pilihan raya, semakin banyak pendedahan yang menampakkan niat sebenar Pakatan Rakyat. Dok gebang telus konon. Cehh!

Thursday, 19 July 2012

Tanah Bawah Air : Kerajaan Selangor PAKATAN HARAM Penipu!!??





Dalam cuba mempertahankan tindakan kerajaan Selangor membeli tanah milik Talam yang 80% daripadanya berada di bawah permukaan air, Menteri Besar Khalid Ibrahim dan Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua telah menipu rakyat Malaysia dan Selangor khasnya dengan mendakwa Bursa Saham dan Suruhanjaya Sekuriti telah membuat penilaian mengenai harga tanah tersebut.

Pendek kata DAP dan kerajaan negeri Selangor cuba mempertahankan keputusan pembelian tanah yang lerlebih harga dan tidak mendatangkan keuntungan itu dengan cuba menjual nama Bursa Saham dan Suruhanjaya Sekuriti.

Gambaran yang cuba diberikan, pembelian itu adalah sah kerana telah diberi penilaian oleh pihak yang sepatutnya.

Bagaimanapun semuanya berubah pada 12 Julai lepas apabila Trinity Corporation Berhad (nama lama Talam Corporation Berhad) mengeluarkan notis kepada Bursa Saham bahawa  kenyataan Khalid Ibrahim dan Tony Pua yang merujuk Bursa Saham dan Suruhanjaya Sekuriti sebagai pihak yang menilai dan memberi kelulusan kepada pembelian tanah di Bestari Jaya itu adalah TIDAK BENAR.

Rujukan boleh dilihat di:-  


Ini seterusnya menimbulkan persoalan mengenai kredebiliti kedua-dua pemimpin tersebut yang berani menipu rakyat dalam mempertahankan tindakan tidak beretika yang dilakukan mereka, semata-mata untuk menutup kecurangan dalam pentadbiran kerana membelanjakan wang rakyat Selangor dengan sewenang-wenangnya untuk tujuan yang tidak selari dengan kepentingan rakyat.

Kita perlu ingat, sebelum 2008, Talam Corporation yang berhutang dengan kerajaan Selangor, tetapi apabila kerajaan Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran kerajaan negeri selepas itu, sebaliknya pula yang berlaku – kerajaan negeri pulak berhutang untuk menyelesaikan masalah hutang Talam dengan tindakan Menteri Besar Incorporated (MBI) membeli hutang-hutang Talam dengan beberapa anak syarikat kerajaan negeri bernilai RM 392 juta.

Itu baru yang tunai, urus niaga lain melibatkan pemindahan aset hartanah bernilai RM 676 juta yang antaranya melibatkan pembelian tanah yang dijadikan isu sekarang inilah.

Dan sementara Khalid Ibrahim selaku Menteri Besar Selangor cuba meyakinkan rakyat Selangor bahawa pengurusan hutang tersebut adalah mengikut peraturan yang sebetulnya, kita dikejutkan dengan kenyataan dari Talam sendiri bahawa proses penentuan harga tanah itu tidak melibatkan penilaian dan kelulusan oleh pihak ketiga (Bursa Saham dan Suruhanjaya Sekuriti) seperti didakwa Khalid & Tony Pua.

Jadi bolehkah kita mengatakan disini bahawa BENARLAH dakwaan ketua Biro Profesional Muda MCA, Datuk Chua Tee Yong bahawa tanah di Bestari Jaya itu dibeli kerajaan Selangor dari Talam, RM 42 juta lebih mahal dari harga pasaran?

Penulis tidak nampak mengapa tidak boleh.  Walaupun dalam sidang media yang diadakan sebelumnya, kedua mereka bercakap tentang banyak perkara tapi setelah diringkaskan, alasan Khalid Ibrahim dan Tony Phua dalam mempertahankan urusniaga itu hanya satu – penilaian harga tanah telah mendapat kelulusan Bursa Saham dan Suruhanjaya Sekuriti, yang mana sudah terbukti tidak benar sekarang.

Itu menjadikan dalam tempoh dua minggu ini saja, Pakatan Rakyat ‘tertangkap dengan seluar tersingkap ke bawah’ sebanyak dua kali.

Kali pertama kerana ‘menjual’ nama Bursa Saham dan Suruhanjaya Sekuriti untuk menjustikasikan pembelian tanah dibawah air, kali kedua apabila semalam portal berita pro mereka Free Malaysia Today (FMT) secara terbuka mengaku menulis fakta yang salah berkenaan Lynas Corporation Berhad (baca sini)– fakta yang digunapakai oleh 100% penyokong Pakatan Rakyat dalam mempertahankan tindakan menentang pembinaan Lynas di Malaysia.

Kesimpulannya, memang banyak yang tidak kena dengan pengurusan wang rakyat Selangor dibawah pimpinan Pakatan Rakyat.

Duduk ditempat paling di atas, sudah tentulah bagaimana syarikat seperti Talam yang berhutang dengan kerajaan Selangor sebelum Mac 2008, boleh mempengaruhi kerajaan Selangor pimpinan Pakatan Rakyat untuk mengambil alih hutang-hutang tersebut sehingga rakyat Selangor pula yang tak pasal-pasal terpaksa menanggung akibat dari ‘kepintaran’ Khalid Ibrahim.

Dan itu baru satu, dihadapan ini ada lebih banyak isu besar dan penting yang menunggu, antaranya air.

Source : GPRS

Friday, 1 June 2012

Demi Pakatan Rakyat, Rakyat Selangor Terus Menderita!

Ramai yang ketawa tidak ingat dunia bila membaca cadangan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang bercadang untuk mengalirkan air dari Tasik Kenyir, Terengganu ke Selangor bagi mengatasi krisis air yang dijangka melanda negeri tersebut pada 2014.


Kononnya mengikut Khalid, paip air baru itu nanti akan dibina mengikut paip gas sedia ada di Banjaran Titiwangsa yang menghubungkan Terengganu dan Selangor bagi tujuan tersebut. 


Tapi si pandir ini telah dimaklumkan atau tidak bahawa air dan gas tidak mempunyai berat yang sama, dengan air adalah jauh lebih berat dari gas.  Uji kaji mudah, cuba tuangkan air berkabonat ke dalam gelas, apa yang ‘meletus-meletus’ di atas, dan apa yang tertinggal dibawah?  Sudah tentulah gas yang akan meletus-letus di atas dan air yang akan tinggal dibawa.


Justeru untuk merealisasikan cadangan Khalid itu maka akan menjadi satu kerja pulak lagi untuk membina sistem pam air tekanan tinggi yang mampu menolak air dari Tasik Kenyir melalui Banjaran Titiwangsa untuk menyalurkan air ke Selangor.


Berapa kos dan tenaga manusia yang diperlukan, itu satu perkara yang Khalid tidak terfikir hingga sekarang.  Sudah tentu pam ini tidak boleh gagal atau rakyat Selangor akan dilanda ‘kemarau air terawat’, waima dimusim hujan.


Kenapa Khalid memilih jalan susah sedangkan jalan mudah sudah ada, itu sedikit mengelirukan.  


Yang perlu dilakukan Khalid sekarang ialah meneruskan projek penyaliran air dari Sungai Pahang ke Selangor (Loji Langat 2) seperti yang telah dimulakan kerajaan BN terdahulu, itu saja. Projek itu pun sudah separuh jalan dan hampir siap kalau bukan kerana pelbagai masalah dan tekanan yang diberikan kerajaan pimpinan Khalid Ibrahim sehingga menyebabkan projek tersebut terhenti.


Ini menunjukkan tahap kepimpinan Khalid yang sebenarnya.  Berlawanan dengan pendapat ramai penyokong Pakatan Rakyat, Khalid terbukti tidak sebijak mana dan hanya layak menguruskan estet, bukan sebuah negeri yang ada banyak masalahnya sendiri.


Memang kalau dilihat kebelakang, sejak 4 tahun lepas Khalid mengutarakan banyak cadangan, tapi dalam banyak-banyak cadangan itu, hampir tidak ada satu pun yang dilaksanakan hingga kini.  Ambil contoh cadangan menggunakan air lombong sebagai sumber alternative bekalan air di Selangor.  Setakat hari ini, sudah berapa banyak lombong yang dikenal pasti mampu menjadi sumber alternatif air seperti yang dicadangkan Khalid?


Satu hal yang lain, sudahkah Khalid menjumpai jalan terbaik merawat air lombong yang dicemari dengan sisa logam berat (heavy metal contamination) yang biasa dikaitkan dengan kegiatan perlombongan seperti Boron dan sebagainya bagi membolehkan air tersebut selamat diminum?


Adalah sebab kenapa tidak ada negeri-negeri di Malaysia yang menggunakan air lombong sebagai sumber minuman, kerana ia tidak selamat.  


Yang sebetulnya bukan air lombong sahaja yang tidak selamat di Selangor, air sungai di Selangor juga dikenalpasti sudah tidak boleh dirawat untuk dijadikan air minuman kerana teruk tercemar oleh sisa industri yang tidak terkawal di negeri tersebut sejak Pakatan Rakyat mengambil alih.


Pendek kata, ada banyak masalah berkaitan dengan air ini di Selangor kalau nak dikisahkan.  Kalau dibiarkan tanpa tindakan segera, rakyat Selangor hanya tinggal 2 pilihan – tukar kerajaan sedia ada kepada kerajaan N semula atau menghadapi risiko penyakit yang disebabkan oleh minum air dari sumber tercemar.

Thursday, 24 May 2012

Cukai Pintu: Apa Dah Jadi Manifesto Kerajaan Selangor?


KUALA KUBU BHARU - Seorang penduduk Taman Ampang Pecah di sini terkejut apabila menerima notis cukai taksiran yang didakwa tinggi.

Baharum Wariya berkata, notis bertarikh 3 Mei 2012 itu diterima semalam dengan jumlah cukai RM143.10 lebih tinggi berbanding 13 tahun sebelumnya hanya RM108.
“Rumah saya diami adalah kos rendah, nilainya RM25,000 ketika saya beli pada tahun 1990 dan cukai pintu yang dikenakan sebelum ini hanya RM54 untuk setengah tahun.
“Tetapi sekarang cukai telah melonjak tinggi dan jika kenaikan sama dialami penduduk di kawasan ini yang kebanyakannya berpendapatan rendah maka jelas akan membebankan mereka,” katanya ketika ditemui semalam.
Menurutnya, berdasarkan Notis Pindaan Kepada Senarai Nilaian yang diterima, kenaikan cukai taksiran itu dibuat setelah berlaku pengubahsuaian dan tambahan pada struktur hadapan rumahnya.
Bagaimanapun, katanya pengubahsuaian itu dibuat sejak tahun 1998 dan dia hairan mengapa baru sekarang kenaikan cukai dikenakan.
Menurutnya, kenaikan itu dianggap tidak munasabah malah bertentangan dengan hasrat Kerajaan Negeri yang sebelum ini mencanangkan penurunan cukai 20 peratus.
“Manifesto Kerajaan Negeri sebelum ini mahu menurunkan cukai 20 peratus, tetapi notis ini membuktikan bukan saja janji tak di tunai malah dinaikkan lebih tinggi dari itu.
“Sudahlah denda lewat dinaikkan daripada RM2 kepada RM20, ini pula kenaikan mendadak cukai pintu yang memang membebankan,” katanya.
Menurutnya, walaupun notis pindaan itu akan dikuatkuasakan pada 7 Julai ini dan memberi ruang penerima mengemukakan bantahan, namun dia percaya bantahan itu tidak dilayan seperti yang berlaku terhadap penduduk Desa Alam Ria di Batang Kali yang kini menanggung beban cukai tinggi.
Katanya, ruang bantahan turut diberikan kepada penduduk taman tersebut, tetapi disebabkan keputusan muktamat Ahli Majlis Daerah Hulu Selangor, maka bantahan itu tidak dilayan.
Baharum turut kesal kerana walaupun Kerajaan Negeri menaikkan cukai itu tetapi penyelenggaraan tidak dilakukan sehingga keadaan longkang tersumbat, lalang terbiar di kawasan taman tersebut.
Sumber: Sinar Harian


Amboi... dah lupa manifesto ke Kerajaan Selangor ni? Kalau lupa mari kita ingatkan.




Bawah Ekonomi Rakyat: janji nak Mengurangkan cukai pintu rumah kediaman sebanyak 20% dan cukai premis komersial sebanyak 10%.

Janji nak diturunkan, bukan saja menipu malah sekarang dah naik lagi! Pakatan Pembohong! 


Kini sudah lebih 3 tahun kerajaan Pakatan memerintah Selangor dan namun sehingga hari ini tiada sebarang penurunan cukai taksiran telah dibuat. Malah dengan sikap yang ditunjukkan oleh MB Selangor, kita boleh simpulkan bahawa mereka tiada niat pun untuk menurunkan cukai sebagaimana yang dijanjikan. Lebih malang pula bukan setakat tidak diturunkan, malah disesetengah kawasan cukai ini telah dinaikkan!

Sama ada pakatan pembangkang sedar atau tidak mereka sebenarnya telah berbohong kepada 5.41 juta orang penduduk di Selangor ini. Sewaktu pilihanraya Manek Urai di Kelantan, Datuk Seri Najib telah berjanji untuk membina jambatan baru untuk kemudahan penduduk jika calon BN menang. Namun begitu calon BN telah tewas namun beberapa minggu selepas itu PM telah meluluskan juga pembinaan jambatan tersebut kerana menyedari akan harapan yang begitu tinggi penduduk terhadap kewujudan jambatan tersebut.

Jika dua paparan kisah ini disingkap, maka rakyat boleh menilai kembali siapa yang lebih berpegang pada janji dan siapa yang lebih munafik dalam soal memungkiri janji yang dibuat?

Jika kerajaan Pakatan di Selangor berhasrat melaksanakan segala janji yang mereka tabur dulu diwaktu dekat dengan pilihanraya, maka jelaslah mereka meletakkan kepentingan politik melebihi kepentingan rakyat dan golongan munafik ini seharusnya ditolak oleh rakyat Selangor!

Menteri Besar Selangor seharusnya sedar bahawa sudah lebih 3 tahun rakyat Selangor menunggu segala janji yang dibuat. Pemimpin Pakatan akan melakukan apa sahaja untuk menutup segala penipuan janji pilihanraya terhadap rakyat.

Mari kita bersama bangkit menentang golongan munafik ini. 

Tolak Pakatan Pembohong!

Selamatkan Selangor!

Exco Kesihatan Selangor Kaki Tidur, Nyamuk Aedes Bermaharajalela, Demam Denggi Meningkat 50%


Xavier sedang khusyuk "mentadbir"

Selangor semakin nazak dan membimbangkan apabila terus merekodkan jumlah kes dan kematian denggi tertinggi dengan 4,161 kes dan 10 kematian sejak Januari hingga 12 Mei lepas, meningkat hampir 50 peratus berbanding tempoh sama tahun lepas, kata Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Seri Dr Hassan Abdul Rahman. Katanya sebanyak 2,770 kes dengan tiga kematian dicatatkan di negeri itu pada 2011.

"Jumlah terkumpul kes denggi dalam tempoh itu dilaporkan adalah 9,202, meningkat sebanyak 21 peratus berbanding 7,579 kes tahun lepas, dengan 20 kematian direkodkan berbanding 12 kematian pada 2011," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Sekitar 2005 sehingga 2008, pembangkang (PR) cukup lantang mengasak kerajaan terdahulu berkenaan isu kebersihan, dan dikaitkan dengan jumlah kes denggi pada waktu itu.  Tuduhan seperti kerajaan (waktu itu) tidak pandai mentadbir, wang disalahgunakan dsb menyebabkan kes denggi meningkat ibarat "tumbuh seperti cendawan selepas hujan".  

Rupanya mereka hanya pandai mencari isu, tanpa berkeupayaan untuk menyelesaikan masalah.  Setelah diberi mandat mentadbir Selangor, PR gagal dalam memastikan penurunan kes denggi.  Apa yang melucukan, mereka masih memainkan alasan lapuk, iaitu kes denggi meningkat baru-baru ini disebabkan oleh kerajaan terdahulu (BN).

4 tahun berlalu, nampaknya Pakatan Haram tidak mentadbir Selangor dengan baik. Mungkin ada yang terlupa, bahawa Exco Kesihatan negeri Selangor adalah Xavier Jayakumar, Exco yang terkenal dengan ketiduran di dalam mimpi sewaktu sidang DUN berlangsung. Sebagai ADUN Andalas yang terletak sangat hampir dengan Hospital Tuanku Ampuan Rahimah Klang (HTAR), Exco Kesihatan Selangor ini TIDAK PERNAH walau sekali melawat HTAR seperti dakwaan M. Manoharan, ADUN Kota Alam Shah.  

Dan sesungguhnya, antara tempat pembiakan nyamuk aedes adalah pada himpunan sampah di mana air bertakung sering boleh dilihat.  Dan di Selangor, masalah kutipan sampah sangat mendukacitakan.  Ia sangat hampir dengan tempat kediaman, yang didiami oleh mangsa si Aedes. Exco tidur, sampah bermaharajalela, aedes bersukaria, rakyat pula menjadi mangsa.  Sudah sampai masanya rakyat Selangor menyingkirkan "sampah-sampah" di dalam pentadbiran kerajaan negeri.