Showing posts with label PRU13. Show all posts
Showing posts with label PRU13. Show all posts

Wednesday, 22 May 2013

Thursday, 16 May 2013

Kritik Wan Azizah: Azmin Terus Kunci Mulut



Setelah mengeluarkan kenyataan kontroversi mengkritik kepimpinan tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Timbalan Presidennya, Mohamed Azmin Ali kini memilih untuk tidak mengeluarkan sebarang komen balas.

Mengelak untuk mengulas sebarang soalan berhubung kontroversi berkenaan, Ahli Parlimen Gombak itu dilihat seolah-olah mahu isu tersebut tidak lagi diperbesarkan.

"Cukuplah...cukup tiga hari isu ini dimainkan," katanya ringkas ketika ditemui di Ibu Pejabat PKR di sini.

Sementara itu Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika ditemui juga seolah-olah mahu mengelak daripada memberi komen berhubung wujudnya gesaan agar Mohamed Azmin dikenakan tindakan disiplin kerana mengkritik Presiden parti, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail secara terbuka.

"Kita belum terima aduan rasmi...belum lagi," katanya ringkas.

Anwar diminta mengulas mengenai desakan terbaru daripada Ketua AMK Balik Pulau, Mohd Faizal Ab Rahman yang mahu Jawatankuasa Disiplin parti mengambil tindakan tegas terhadap Mohamed Azmin.

Menurut Mohd Faizal, beliau menulis surat kepada Pengerusi Jawatankuasa Disiplin PKR, Datuk Dr Tan Kee Kwong bertarikh 11 Mei lalu bagi memohon tindakan disiplin ke atas Mohamed Azmin kerana menuduh Wan Azizah mengamalkan dasar nepotisme.

Minggu lalu, Mohamed Azmin yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Antarabangsa mempertikaikan tindakan Wan Azizah yang didakwanya langsung tidak mendapatkan pandangan pemimpin PKR negeri sebelum menyerahkan surat mencalonkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar kepada Istana Selangor.

-AntaraPos

Tuesday, 14 May 2013

PAS tiada pendirian bantah keputusan #PRU13



Ketidaktentuan pendirian PAS berhubung perhimpunan membantah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) terserlah apabila Presidennya, Datuk Seri Hadi Awang sekadar menyerahkan kepada ahli parti membuat pertimbangan sendiri.

Hadi membuat kenyataan itu semalam, beberapa hari selepas Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib secara terbuka menyatakan pendiriannya tidak menyokong gerakan itu, sebelum nada sebaliknya disuarakan dua pemimpin PAS, iaitu Naib Presidennya, Salahuddin Ayub dan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Mohamed Hanipa Maidin.

Ketika ditemui media selepas Mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat, di sini semalam, Hadi berkata, PAS menyerahkan kepada pimpinan parti peringkat negeri untuk membuat keputusan sama ada mahu menyertai perhimpunan dianjurkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang itu.

“Itu kita serahkan kepada negeri untuk menentukan,” katanya ringkas dan senada dengan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP), Nasruddin Hassan yang menegaskan sayap parti itu tidak mengeluarkan sebarang arahan kepada ahlinya supaya turut bersama Anwar dalam perhimpunan berkenaan.

“Kita serahkan kepada pimpinan negeri untuk membuat keputusan sama ada mahu menyertai perhimpunan itu atau tidak. Kita juga tidak mengeluarkan arahan kepada ahli parti dan Pemuda PAS berhubung perkara itu,” kata Nasruddin.

Perhimpunan itu digerakkan Anwar tiga hari selepas pakatan pembangkang pimpinannya tewas PRU-13 kepada Barisan Nasional (BN) yang memenangi 133 daripada 222 kerusi Parlimen. DAP secara terbuka menyokong perhimpunan itu, namun PAS langsung tidak menetapkan pendiriannya.

Selepas Harun meminta semua pihak menerima keputusan PRU-13 dengan hati terbuka, selain turut memuji pengurusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Salahuddin dan Hanipa pula berpendapat, PAS tiada masalah menyokong sebarang perhimpunan bagi menyatakan sikap dan pendirian rakyat terhadap kegagalan pengurusan pilihan raya 5 Mei lalu.

Dalam perkembangan lain, Hadi ketika ditanya mengenai kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang mendakwa kegagalan pakatan pembangkang mempertahankan Kedah disebabkan kelemahan PAS, berkata parti itu akan membuat analisis terlebih dulu sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

Thursday, 9 May 2013

PERHIMPUNAN HARAM PR DI STADIUM KELANA JAYA: PDRM BUKA KERTAS SIASATAN #TolakPR



1. Pihak polis akan memanggil penganjur perhimpunan yang dijalankan di Stadium Kelana Jaya semalam.

2. Ia berikutan notis yang singkat diberikan pihak penganjur kepada pihak polis tidak mengikut kehendak sepertimana yang ditetapkan di bawah seksyen 9 (1) Akta Perhimpunan Aman 2012 dimana pihak penganjur perlu menghantar notis kepada pihak polis 10 hari daripada tarikh perhimpunan yang hendak dijalankan.

3. Dalam sidang media Ketua Polis Selangor pada hari ini telah mengulas lanjut tindakan pihak penganjur mengadakan perhimpunan di Stadium Kelana Jaya sehingga menimbulkan rungutan serta aduan dari pengguna jalan raya dan masyarakat setempat pada malam semalam.

4. DCP Dato’ Hj Tun Hisan berkata pihak polis menerima notis daripada pihak penganjur sekitar 12.20 tengah hari namun pihaknya telah menyarankan kepada penganjur supaya perhimpunan tersebut ditunda pada tarikh yang lain supaya nampak adil kepada masyarakat setempat dimana pihak polis dapat memaklumkan kepada mereka berkaitan perhimpunan yang hendak diadakan.

5. Walaubagaimanapun,ada kumpulan-kumpulan tertentu meneruskan perhimpunan tersebut sehingga melanggar undang-undang dibawah seksyen 9(5) Akta Perhimpunan Aman 2012.

6. Ekoran daripada perhimpunan tersebut telah menyebabkan kegusaran masyarakat dan kesesakan lalu lintas di beberapa tempat sekitar Kelana Jaya dan lebuh raya yang menuju ke stadium.

7. Perkara ini berlaku akibat kedegilan pihak penganjur meneruskan perhimpunan berkenaan. Sekiranya notis disampaikan awal, pihak polis akan memberikan nasihat yang sewajarnya berdasarkan kapasti stadium dan kedudukan tempat letak kereta yang boleh menampung peserta perhimpunan.

8. Dalam pada itu, pihak polis telah mengenal pasti beberapa kesalahan yang dilakukan dalam perhimpunan antaranya seksyen 4 (1) Akta Hasutan 1948 dimana ucapan-ucapan yang berbaur hasutan dimana seramai 28 orang penceramah telah dikenal pasti melakukan kesalahan dibawah seksyen yang dinyatakan. Selain itu, seksyen 124 B Kanun Keseksaan iaitu aktiviti yang memudaratkan domokrasi berparlimen dimana boleh dihukum dengan penjara selama 20 tahun.



Sumber: Polis Selangor


RMK: Padan muka puak-puak ni. Buat kacau saja. Harap akan ada tangkapan. Baru dorang tau langit tinggi rendah. Dari awal dah jangka dorang akan buat kacau. Sebab itu je cara yang dorang tahu. Kesian.



Panas! Azmin, Zuraida Letak Jawatan Jika Khalid Gagap Kekal Sebagai MB #TolakPR



Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali dan timbalannya, Zuraida Kamaruddin akan melepaskan jawatan masing-masing jika Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dilantik semula sebagai Menteri Besar Selangor.

Menurut sumber PKR, Azmin memberi kata dua itu dalam mesyuarat bersama Ketua Umum parti, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini setelah Anwar melahirkan kecenderungan melantik semula Khalid mengisi jawatan berkenaan.

“Jika ini berlaku (Khalid dipilih), Azmin sedia meletakkan jawatannya sebagai pengerusi dan akan diikuti timbalannya Zuraida yang juga Ketua Wanita PKR pusat,” kata sumber itu.

Difahamkan, Anwar sebelum ini merancang meletakkan Azmin menggantikan Khalid selepas didesak penyokong akar umbi sebelum PRU 13 tetapi mengubah fikiran selepas Ahad lalu.

Khalid yang menerajui pentadbiran Selangor sejak 2008 mengecewakan rakyat Selangor kerana mungkir melaksanakan manifesto PRU12 membabitkan ibu tunggal, suri rumah dan warga emas yang bangkit memfailkan saman terhadap Khalid dan kerajaan negeri.

Sumber itu berkata, Khalid mendesak Anwar agar beliau dilantik semula sebagai menteri besar dan dipercayai mendapat sokongan PAS dan DAP Selangor.

Pakatan Rakyat mengekalkan Selangor walaupun pencapaian PKR sendiri merosot apabila hanya memenangi 14 kerusi DUN berbanding 15 masing-masing oleh PAS dan DAP.

Difahamkan, PAS dan PKR sudah mengemukakan senarai nama mereka yang difikirkan layak untuk menjawat jawatan menteri besar. Antaranya Azmin Ali dan Khalid Ibrahim dari PKR serta Dr Abdul Rani Othman dan Saari Sungib dari PAS.

Pemilihan bagaimanapun akan ditetapkan oleh pucuk pimpinan pakatan pembangkang.-AntaraPos

Kah Kah Kah! Buruknya rupa... Azmin Ali merajuk tak dapat jadi MB!!!!

Untuk pengetahuan U oalls... DAP tak nak Azmin jadi MB manakala sumber Istana dikatakan lebih berpihak kepada calon PAS sebagai MB Selangor. Sehingga kini Anwar masih belum berani menyelesaikan masalah di Selangor dan hanya menumpukan usaha untuk melumpuhkan kerajaan Persekutuan.... 

Sepatutnya rakyat didahulukan bukan pangkat yang diutamakan! Inilah dasar perangai orang yang tamakkan kuasa!!



MB Selangor: PAS Ugut Keluar PR Jika Wakilnya Tidak Dilantik #TolakPR



Siapa yang akan mengambil alih jawatan Menteri Besar Selangor sehingga kini terus menjadi tanda tanya lebih-lebih lagi selepas Pengerusi PR Selangor, Abdul Khalid Ibrahim menjelaskan keputusan muktamad mengenai perkara itu hanya akan diketahui dalam tempoh seminggu.

Kenyataan bekas MB Selangor itu memberi satu makna jelas mengenai ketidaksepakatan yang sedang dihadapi PR tika ini dalam menentukan calon yang sesuai untuk jawatan MB selain mengesahkan berlakunya perebutan jawatan itu sesama rakan sepakatan.

Tika ini perebutan jawatan itu berkisar antara PKR sesama PKR melibatkan Khalid dan Azmin Ali, di masa yang sama PAS pula menuntut hak ke atas jawatan MB berasaskan kelebihan yang mereka miliki berbanding PKR.

Dari segi kedudukan, Khalid kelihatan mempunyai peluang untuk mengekalkan jawatan tersebut sekiranya mendapat sokongan Azmin, bagaimana pun realiti yang berlaku tidak semudah itu kerana Azmin juga agak kemaruk untuk merasai keempukan kerusi MB Selangor.

Dalam PRU-13 yang baru berlalu, PR berjaya meraih kemenangan di 44 kerusi DUN dari 56 yang dipertandingkan di mana 15 dimenangi oleh PAS, diikuti DAP 15 sementara PKR pula hanya berjaya mempertahankan 14 kerusi DUN. Manakala BN pula hanya menang di 12 kerusi DUN.

Dari konteks ini jelas sekali, jawatan MB lebih layak disandang oleh pemimpin PAS. Tambahan pula PAS mempunyai kelebihan tersendiri kerana semua 15 wakilnya adalah Melayu Islam berbanding PKR yang hanya 9 orang sahaja terdiri dari pemimpin Melayu Islam.

Pun begitu, DAP selaku regu utama PKR tentu sahaja tidak akan membiarkan jawatan MB jatuh ke tangan PAS kecualilah terdapat seorang calon dari PAS yang mudah dicucuk hidungnya sama seperti bekas MB Perak, Nizar Jalamaluddin barulah mereka akan menerimanya dan memberi sokongan padu. 

Berikutan polemik yang berlaku, sudah ada ura-ura di kalangan pemimpin PAS Selangor mengugut untuk menarik diri dari PR seandainya wakilnya tidak dilantik sebagai MB. Jika itu menjadi kenyataan, maka baik Khalid mahu pun Azmin Ali akan gigit jari sendiri.

Menyedari keributan yang berlaku mungkin memudaratkan PR maka Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali segera memberi jaminan PAS tidak akan menuntut jawatan tersebut dari PKR meskipun di masa yang sama gerakan sulit untuk memastikan jawatan MB dimiliki wakil PAS terus berjalan.

Apa yang pasti, keributan yang berlaku di Selangor sekarang ini tidak hanya akan menguji sejauh mana kesepakatan PR, ia juga akan menjadi tanda aras untuk PAS Selangor dalam menonjolkan kepentingan mereka dalam menentukan percaturan politik negeri terkaya di Malaysia ini.


Apa Yang Kecoh Sangat Kat Stadium Kelana Jaya Tu? #TolakPR



Kalau dah kalah tu... Kalah jugak la..... Aku pun dah malas nak layan dengan puak-puak yang tak reti nak terima hakikat ni!


Ni dengar apa kata SPR.. Bantahan Terbuka, Perhimpunan Tidak Bantu Pilihan Raya Diadakan Semula.

Sebarang bantahan terbuka atau perhimpunan tidak mampu mengubah keputusan pilihan raya umum atau mengakibatkan ia diadakan semula, kata Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof.

Beliau berkata sebaliknya calon atau mereka yang tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya umum ke-13 (PRU13) boleh memohon semakan supaya pilihan raya diadakan semula dengan mengemukakan petisyen selepas pewartaan keputusan oleh SPR, mengikut undang-undang.

"Selepas diwartakan dalam tempoh 21, mereka boleh buat petisyen, itu yang betul dan kalau bukti-bukti itu jelas serta lengkap dan pihak hakim mengakui wujudnya perlakuan rasuah, penipuan atau menyalahi undang-undang, maka mungkin Hakim Mahkamah Tinggi berkenaan akan memutuskan bahawa keputusan pilihan rayaitu tidak sah.

"Dengan itu barulah boleh diadakan pilihan raya semula, tetapi jika dibuat perjumpaan atau perhimpunan seperti Rabu malam, yang saya pun tak tahu apa maksud dia, sebenarnya tidak akan mengubah apa-apa yang boleh mengakibatkan pilihan raya diadakan semula," katanya selepas ditemu ramah Radio24 di Wisma Bernama pada Rabu.

Abdul Aziz berkata demikian ketika diminta mengulas perhimpunan haram pembangkang di Stadium Kelana Jaya, yang kononnya diadakan bagi menyatakan rasa tidak puas hati berhubung keputusan PRU13 Ahad lepas.

Di sebalik pelbagai tuduhan seperti isu dakwat kekal, pengundi hantu, orangasing diguna sebagai pengundi dan bekalan elektrik terputus, Abdul Aziz berkatabeliau yakin PRU13 berlangsung secara bersih serta teratur, dan SPR sama sekalitidak terbabit membantu mana-mana pihak memenangi pengundian.

"Saya ingin nyatakan bahawa pilihan raya yang diadakan adalah begitu saksama, yang menang bukan sebab ditolong SPR, dan yang kalah bukan kerana tidak dibantu SPR, yang menentukan kalah menang di Malaysia ialah pengundi berdaftar yang mengundi," katanya.

Berdasarkan rekod, jumlah tertinggi petisyen berhubung keputusan PRU yang diterima SPR ialah pada 1999 iaitu 40 diikuti lebih 30 petisyen pada 2004.

Jumlah petisyen menurun kepada 26 pada 2008, walaupun ketika itu berlaku tsunami politik yang tidak berpihak kepada Barisan Nasional.



[Sumber]

Tuesday, 7 May 2013

EKSKLUSIF TEMURAMAH LUAR BIASA BERSAMA ANWAR


Anwar mahu selesai isu penipuan pilihan raya dulu




Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau akan menimbangkan mengenai persaraannya daripada politik selepas menyelesaikan isu penipuan dan penyelewengan yang didakwa berlaku dalam pilihan raya umum ke-13.  

Persoalannya, siapa yang menipu dan siapa yang menyeleweng? Siapa yang menipu kononnya akan ada kerajaan baru pada 16 September 2008? Siapa yang menipu Cipta surat Ulama Dr. Yusof Qardawi yang dikarang entah oleh Anwar sendiri! Siapa yang menipu rakyat Malaysia kononnya ramai pengundi hantu Bangla walhal mereka adalah keturunan India Muslim seperti Anwar juga! Bukanlah menghairankan kalau Anwar sendiri yang mengupah bangla-bangla itu supaya berlakon berbaris, menaiki bas dan beri IC Palsu, kemudian menganiaya mereka pura-pura menuduh mereka pengundi hantu! Cara Anwar menipu sangat mudah difahami!!!

Katanya, beliau memutuskan demikian kerana beranggapan bahawa perjalanan pilihan raya kali ini telah "dicuri" daripada rakyat melalui proses penipuan.  


Berita Harian melaporkan hari ini, beberapa rakyat Malaysia yang berkulit hitam, gelap dan seakan-akan Bangla telah ditahan hampir setengah jam oleh penyokong PKR. Amat mengejutkan sekali kerana apabila keluarga pengundi tadi datang menerangkan mereka adalah rakyat Malaysia keturunan India Muslim, barulah penyokong tegar PKR melepaskannya. Paling mengejutkan pengundi yang disangka Bangla itu disogok pula dengan wang RM50.00 supaya menutup mulut!...Anwar Anwar inikah yang kau maksudkan penipuan itu? Siapa yang buat pak syeikh Anwar?

Peristiwa itu begini, "Seorang pemuda lembam cedera ringan dipukul beberapa lelaki disyaki penyokong pembangkang kerana menuduhnya sebagai warga Bangladesh yang ingin mengundi. 

Kamal Krishnan @ Mohd Nizam, 33 yang menetap di Taman Kuala Selangor Jaya yang tiba untuk membuat pengesahan mengundi di Sekolah Rendah Agama Kuala Selangor, didatangi sekumpulan pemuda yang menuduhnya sebagai 'pengundi hantu'. 


Abang mangsa, Zulkifi Mohd Nizam, 36, mendakwa adiknya yang mengalami kecacatan mental itu, tidak mampu berbuat apa-apa ketika diserbu dan kad pengenalannya dirampas. Baca lanjut di http://www.bharian.com.my/bharian/articles/PRU13_Pemudalembamdiserang_disangkawargaBangladesh/Article/

Kata Anwar semasa diwawancara..."Pendirian saya sama. Saya ada mendapat tawaran untuk mengajar di beberapa universiti utama. Saya masih fikir. Tapi saya nak selesaikan penipuan ini. (Ia) belum selesai. Saya dah menang. Pilihan raya ini sudah dimenangi oleh Pakatan Rakyat. 
NONE"Saya rasa apa yang perlu diperjelaskan sekarang ini ialah, pilihan raya ini telah dicuri melalui proses penipuan. Kerana mengikut proses yang biasa dan yang adil, kita sudah menang. Hampir mustahil (kalah) kalau dilihat dari sambutan yang ada. 

Anwar Ibrahim buta tidak nampakkah di mana-mana DS Najib pergi beribu-ribu rakyat hadir bersamanya, menyokong Najib dan mengundi Najib (BN). Satu perkara yang Anwar gagal atau tidak belajar ialah pengundi "silent majority". 

Pengundi-pengundi BN ini tidak suka kepada berkonvoi-konvoi menunjuk-nunjuk ramainya orang datang walaupun diangkut dari satu kawasan ke satu kawasan. Contohnya di Putrajaya, penyokong pakatan yang sama di Lembah Pantai diangkut ke Putrajaya, malangnya mereka bukan pengundi Putrajaya, mereka ada "peramai"(penonton) sahaja! Pengundi di Putrajaya dia diam dan tidak suka menunjuk-nunjuk. Sebab itulah Husam kalah, Anwar perasan saja Husam akan menang hanya kerana ramainya orang!


Beliau yakin bahawa kemenangan pilihan raya kali ini telah dicuri memandangkan momentum yang berlaku dibeberapa kawasan yang beliau kunjungi. 


Yang tersirat ialah, semasa di Pulau Pinang, Anwar diminta meninggalkan Masjid Jamek Teluk Bahang, Pulau Pinang setelah selesai menunaikan solat maghrib ketika cuba memberi tazkirah politik di masjid itu. Beberapa ahli jawatankuasa yang tidak selesa dengan tindakan Anwar itu kemudiannya meminta beliau meninggalkan masjid tersebut.

Anwar tidak dapat menerima hakikat, meskipun dapat mengekalkan  Permatang Pauh, tetapi menyaksikan sokongan terhadap beliau merosot majoriti 11,721 undi berbanding pilihan raya kecil 2008 dengan majoriti 15,671 undi.
Turut tidak terkecuali Nurul Izzah memperoleh majoriti tipis 1,847 undi berbanding PRU 2008 dengan majoriti 2,895 undi.

"Orang yang hadir bertepuk tangan bukan dapat bayaran atau dapat BR1M. Mereka datang dan beri sokongan dengan penuh perasaan," katanya.

Anwar yang berpakaian serba hitam sebagai tanda 'perkabungan' ke atas demokrasi hari ini berkata beliau dapat merasakan bahawa rakyat kecewa dengan keputusan pilihan raya kali ini. 

Persoalannya, rakyat yang kecewa atau Anwar Ibrahim yang kecewa? Siapa tidak ingin menerima hakikat dan dalam Islam inilah Qada dan Qadar Allah SWT. Kata Ustaz ustaz Syeikh Nuruddin Marbu AL Banjari AL Makki bahawa mereka yang menang hendaklah menunaikan tanggungjawab kerana akan ditanya oleh Allah SWT kelak, manakala mereka yang kalah hendaklah menerima kekalahan dengan hati terbuka. Yang kalah katanya lagi ucapakanlah tahniah kepada yang menang. (Radio Ikim)
"Saya tahu tentang sentimen kerana saya telah berkempen dengan bersungguh-sungguh. 

"Saya rasa sedih (dengan keputusan pilihan raya). Saya boleh gambarkan kekecewaan rakyat berdasarkan ceramah yang saya pergi di seluruh negara," katanya.


Yang tidak dinyatakan Anwar ialah, apakah kamu jujur di antara kata-katamu dengan perbuatanmu. Semasa di Tawau, Anwar Ibrahim langsung tidak memperdulikan calon-calon PAS ketika sama-sama di atas pentas berbanding layanan Anwar ke atas Calon DAP dan PKR. Apa maknanya?

Apakah Anwar bersedih kerana kekalahan Mat Sabu, Husam, Saifudin Nasution, Dr. Muhd. Nor Manuty, Aziz Bari, Chua Jui Meng, Lajim Ukin setelah melabur sekian banyak!


Anwar sebelum ini pernah menyuarakan hasrat untuk meninggalkan dunia politik dan kembali mengajar sekiranya Pakatan gagal menguasai Putrajaya. NONEPada 2006, Anwar pernah menjadi pensyarah jemputan di Universiti Georgetown, Amerika Syarikat.

mengakui bahawa beliau sangat menghargai masa bersama keluarga semasa beliau mengajar di Amerika Syarikat. 

"Apabila saya mengajar di Amerika Syarikat, mereka (keluarga) adalah masa yang terbaik untuk saya bersama Wan Azizah (Wan Ismail) dan keluarga," katanya.

Dalam temubual itu lagi, Anwar yang kelihatan letih juga berkata PKR mungkin akan mengemukakan petisyen pilihan raya berdasarkan keputusan yang mencurigakan di beberapa kerusi. 

Katanya, beliau percaya calon PKR di kerusi Beaufort Datuk Lajim Ukin tewas akibat terdapat sogokan terhadap pengundi di kawasan itu. 

"Saya telah tegaskan ada isu kesahihan dalam keputusan pilihan raya. Terdapat bukti penipuan yang jelas. Terdapat kawasan-kawasan yang kita ada bukti. Kita tidak akan menerima keputusan ini. Kita akan berbuat sesuatu.  


Anwar bercakap pasal Lajim, orang Sabah akan ketawa terbahak-bahak bila sebut nama Lajim! Apakah Lajim seorang yang berintegriti tinggi bila disumbat dengan juta wang ringgit di depannya? Lajim ketika mudanya dibeli oleh Anwar (1994) untuk menjatuhkan Kerajaan Demokratik PBS, tiada siapa boleh menafikannya di Sabah! Dan apakah peristiwa Lajim keluar lagi kali kedua hanya dengan air liur Anwar Ibrahim?

Kata Anwar dengan kecewa mendalam, "Saya tak percaya Lajim kalah. Tetapi saya faham tentang Wilfred Bumburing (Tuaran) yang terdapat perselisihan isu dalaman. Lajim saya percaya ada sogokan dan kami akan terus mengkaji tentang perkara itu dan akan lihat sama ada ada keperluan untuk memfailkan petisyen. 

"Kita tidak boleh terima proses ini. Penipuan dah begitu berleluasa. Mungkin salah satu pilihan raya yang paling teruk pernah kita jalankan," katanya lagi.


Akhirnya, selepas membuat petisyen dengan membayar wang pendaftaran di Mahkamah, membayar yuran guaman yang pastinya besar, menggunakan wang kerajaan Selangor agaknya, kes ini kemudian sengaja dipanjangkan ke 4 5 tahun dengan harapan Rakyat akan terbuai-buai dengan perkataan "petisyen" "kita ditipu" walhal Anwar lah yang menipu rakyat, menipu penyokongnya dan tidak dapat menerima Qada dan Qadar Allah SWT.

Nota : sila baca wawancara asal yang pastinya telah diedit di http://www.malaysiakini.com/news/229313 .

Wawancara bentuk baru ini merujuk kepada pandangan di luar kotak pemikiran biasa. Jangan tanya kenapa saya tahu, kerana saya tahu Anwar bin Ibrahim.

Selamat Membaca.


Sunday, 5 May 2013

ORANG BANGLA MENGAMOK, BEKAS STAF HQ PKR SAHKAN CIPTA IC PALSU

Kami terkejut membaca komen-komen ini...

RAHSIA PKR UPAH ORANG BANGLA AKHIRNYA TERBONGKAR

TERBONGKAR DENGAN SENDIRINYA :BEKAS STAF PKR DI PETALING JAYA SAHKAN IBU PEJABAT PKR BUAT IC PALSU


Kami tidak ingin ulas lagi isu ini, kebenaran sudah terbongkar. Baca ulang di sini http://mymassa.blogspot.com/2013/05/rahsia-bocor-pengundi-hantu-bangla.html?showComment=1367739210554#c5299903456288135340

Dalam keadaan terdesak pula, ORANG PERAK DITUDUH BANGLA? Dulu pemimpin DAP hina Menteri Besar Perak sebagai Hitam Metallic. Hari ini Pakatan pembangkang tuduh orang Perak sebagai Bangla. Orang Perak Bangla kah? Baca tuduhan mereka di sini http://www.utusan.com.my/utusan/Pilihan_Raya/20130505/px_95/PRU-13-Dakwaan-bas-bawa-pengundi-Bangladesh-tidak-benar---Polis




Update #GE13 : Seorang Lagi Rakyat Malaysia (Cindian) Jadi Mangsa Fitnah Isu Pengundi Hantu. #SPR


Mohon disebarkan maklumat ini supaya individu yang tak bersalah ini terus menerus menjadi mangsa fitnah pembangkang.


Bila MyMassa tengok gambar dalam IC, teringat MyMassa kepada dua orang pemain bola Liga Malaysia yang istimewa kerana berdarah Cindian (Indian + Chinese) iaitu :

Ramesh Lai Ban Huat dan....

..Liew Kit Kong

*Mohon disebarkan maklumat ini supaya rakyat Malaysia yang tak bersalah menjadi mangsa fitnah pembangkang yang tahu bahawa mereka akan kalah.



MyMassa

RAHSIA #GE13 BOCOR: PENGUNDI HANTU BANGLA, MYANMAR, INDON DISEDIAKAN OLEH PKR SENDIRI #PRU13

PKR UPAH BANGLA INI KEMUDIAN DIA JUGA PURA-PURA TANGKAP BANGLA INI SEMULA, KEMUDIAN TUDUH BN


Sana-sini media trooper Pakatan terutama PKR memomokkan kononnya BN memberikan IC palsu untuk mengundi hari ini. Pihak kami berjaya mengesan modus operandi PKR di Kota Kemuning Shah Alam dan Pantai Dalam sebentar tadi.

PKR UPAH BANGLA INI DAN BERI IC PALSU KEMUDIAN HANTAR KE PUSAT MENGUNDI  KEMUDIAN PURA-PURA TANGKAP
Rupa-rupanya Anwar telah mengarahkan jentera PKR supaya mencari seramai mungkin orang-orang Bangla, Mynmar dan Indonesia yang baru sampai di Malaysia. Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya telah mencetak beribu-ribu Kad Pengenalan Palsu dan menyerahkan kepada mereka dan wang sejumlah RM500 seorang.

Mereka yang diupah PKR akan pergi ke Pusat-Pusat Daerah Mengundi hari ini, berbaris dan kemudianorang-orang PKR tadi pura-pura menangkap mereka kononnya mereka berjaya menangkap pengundi hantu. Padahal mereka yang sediakan pelakon-pelakon pengundi hantu itu. Rakyat Malaysia ditipu dan tertipu!


PROPAGANDA JAHAT=DIA UPAH BANGLA, DIA KASI IC PALSU, DIA BAWA KE PDM,  KEMUDIAN DEPAN ORANG RAMAI DIA PURA-PURA TANGKAP

Ulasan kita:

Puak pembangkang ini ingat Rakyat Malaysia bodohkah nak percaya modus operandi mereka. Bangla-bangla ini yang baru sampai 2-3 hari atau 2-3 minggu lalu, bagaimana mereka hendak mengundi jika nama tiada dalam pendaftaran?  Propaganda Anwar dan Pakatan ini betul-betul Third Class punya propaganda!

Mereka semua desperate dan tak dapat menerima hakikat bakal kalah besar, maka Anwar mengarahkan cipta propaganda murahan ini. 

SPR kena alert di PDM kerana PKR sedang menghantar Bangla, Mynmar dan Indon dengan memberikan IC Palsu dan wang RM500. Mereka akan salahkan SPR!

*** Bangla-Bangla, Myanmar dan Indon yang terpedaya dengan tipu helah PKR kini berada di Balai Polis Brickfields, Ibu Pejabat Polis Shah Alam dan dua orang di Ibu Pejabat Polis Putrajaya.

*** Pihak SPR telah dimaklumkan hal ini dan Press Conference akan diadakan tidak lama lagi.



PANAS #GE13: Ghairah Cipta Fintah Pengundi Hantu #PRU13, Bukti MACAI Kantoi Tuduh Geng Sendiri. Padan Muka!


RMK tadi maklumkan bahawa pembangkang sedang mencari wajah pengundi yang ada iras BANGLA untuk dijadikan bahan fitnah [di sini].



Akibat terlalu ghairah, mereka tersilap tuduh geng sendiri sebagai pengundi hantu. Ini buktinya.


*Kantoi! Sebar-sebarkan supaya orang atas pagar tak terpengaruh dengan fitnah pembangkang.



Update #GE13 : Pembangkang Sedang Mencari Pengundi 'Berwajah BANGLA' Untuk Jadi Kambing Hitam #PRU13 #Vote4BN #BetterNation


Seperti yang diramalkan, pembangkang akan kalah dalam PRU 13.

Oleh kerana mereka akan kalah, maka mereka cuba untuk mencari alasan dan pengundi hantu adalah alasan paling 'logik' diterima oleh para MACAI pemakan dedak. Dan yang menjadi mangsanya adalah rakyat Malaysia yang  berwajah iras-iras BANGLA.

Kesian MyMassa tengok pembangkang yang beria-ia mencari alasan untuk kalah. Jika benar mereka mempunyai sokongan rakyat Malaysia, kenapa perlu cari alasan sebodoh ini? Jika benar yang mengundi itu BANGLA, bukankah setiap parti bertanding diberikan hak untuk meletakkan EJEN TEMPAT MENGUNDI semasa proses mengundi dilakukan. Dan ejen ini mempunyai hak untuk membantah jika ada pengundi yang diragui kesahihannya.


Akhir kata dari MyMassa, orang yang berjaya mencari jalan. Yang gagal mencari alasan. Fikir-fikirkan.

Update #GE13: BN DIJANGKA MENANG 139 KERUSI PARLIMEN #PRU13 #Vote4BN #BetterNation


Kajian terbaru sebelum hari pengundian mendapati BN akan menang dengan sekurang-kurangnya 139 kerusi. Bergantung kepada beberapa faktor lain seperti peratusan keluar mengundi kebih 85% mungkin akan membantu BN mendapat sehingga 148 kerusi, majoriti 2/3.

Berikut ialah senarai kawasan Parlimen yang dijangka akan dimenangi oleh Barisan Nasional hari ini.








[Sumber


INSYAALLAH!

[Video] PANAS #GE13: PROVOKASI DI DATARAN MERDEKA SEMALAM. PEMUDA BN DIASAK BUKA BAJU! #PRU13 #Vote4BN #BetterNation


Anda dipersilakan untuk menonton video tersebut [di sini]. Nilaikan sendiri apa pengaruh Anwar Ibrahim telah lakukan kepada anak muda Melayu sekarang.


BN for

#GE13: PERINGATAN DAN DOA MENGHADAPI PILIHAN RAYA #PRU13


Semua perlu beringat, tak kira macam mana usaha dilakukan untuk memenangkan parti masing-masing, sama ada dengan cara baik atau jahat, keputusan pilihan raya akan hanya termaktub dengan kehendak dan ketentuan dari Allah SWT

Oleh itu, jangan sesekali kita lupa berdoa memohon kemenangan dariNya. Hanya Dia sahaja yang berkuasa dan mampu memberikan kejayaan kepada Barisan Nasional. Berdoalah.

Saturday, 4 May 2013

GEMPAR #GE13: RAKYAT SELANGOR YANG LAYAK MENGUNDI ESOK, BACA DAN FAHAMI SEBELUM PANGKAH! #Vote4BN #BetterNation



Kpd Pengundi Selangor, BACA ini dulu sebelum mengundi... Antara kegagalan dan penyelewengan Kerajaan Pakatan Selangor:-

1- Guna RM392 juta duit rakyat beli hutang sykt swasta Talam Corp guna kaedah round tripping 

2- Tidak luluskan bina UiTM Serendah dan merampas aset Yayasan Basmi Kemiskinan

3- Mahu guna wang zakat utk pentadbiran kerajaan negeri dan diberi kpd org bkn Islam

4- Terdapat 5,911 (2009) tempat judi, hiburan dan spa termasuk yang beroperasi secara haram sejak Kerajaan PKR Selangor memerintah. Semasa BN hanya dihadkan kpd 700 lesen shj.

5- MENUTUP INSTITUSI LATIHAN KEMAHIRAN UNTUK BUMIPUTERA - Institut kemahiran Yayasan Selangor (IKYS)

6- Gagal mentadbir PKNS dengan baik sehingga ia telah MENGGADAIKAN SEMUA HARTANAH PKNS kepada REIT, yang mengakibatkan PKNS sekarang tidak punya premis sendiri dan terpaksa menyewa bangunan untuk beroperasi

7- GAGAL MENGURUS AIR DI SELANGOR DENGAN BAIK sehingga menyekat pembinaan projek saliran air sungai dari Pahang yang boleh menyebabkan Selangor akan mengalami krisis air menjelang 2014 dan sekarang sudahpun dirasai

8- GAGAL MEMBERIKAN AIR PERCUMA kpd semua terutama rakyat marhaein yg tinggal di rumah2 flet yg pakai meter pukal

9- Kerajaan Negeri Selangor melalui Exconya dari DUN Pandamaran telah menghalang penguatkuasaaan sekatan JUALAN ARAK MBSA di Shah Alam

10- Memohon maaf kpd gereja DUMC walaupun mengikut undang2, JAIS ada kuasa utk memeriksa premis yg disyaki memurtadkan org Melayu Islam


[Sumber]

RMK: Jangan biarkan keadaan sama berlanjutan / berulang selepas ini. Rakyat Selangor jangan terpedaya lagi dengan manifesto bukan janji kerajaan PR negeri. Undilah dengan bijak kali ini.





BN for



#GE13: VIDEO INI BAKAL MEMBUATKAN ANDA RASA TERUJA #PRU13 #Vote4BN #BetterNation



RMK sarankan anda tonton video di bawah dan nilaikan sendiri.


BN for


#GE13: BANGLA INI AKAN UNDI PR ESOK #PRU13 #Vote4BN #BetterNation

Sumber


Macai pembangkang spin banyak sangat pasal pengundi hantu. Padan muka kena batang hidung kau sendiri.

PANAS #GE13 : Jentera PKR Dedahkan Kenapa Pembangkang Mainkan Isu Pengundi Hantu. #BetterNation #Vote4BN

RMK rasa perlu juga repost entri dari MyMassa ni. Sebabnya, masih ramai macai yang degil tak faham-faham (atau pura-pura tak faham) lagi isu pengundi hantu ni. Benda yang tak ada isu, dijadikan juga isu. Sila baca wahai macai:


MyMassa dapat berita ni dari status FB seorang jentera PKR.


Apa maksudnya tu? Ertinya ada beberapa pusat mengundi, jentera PKR gagal meletakkan PACA iaitu Ejen Tempat Mengundi (Polling Agent) dan Ejen Kira Undi (Counting Agent). Untuk yang masih tak faham, Ejen tempat mengundi adalah berada di kedudukan sebelah kanan gambar ini.

Klik untuk besarkan imej

Dan berikut adalah peranan Ejen Tempat Mengundi ketika proses pengundian.


Kalau masih tak faham, MyMassa kongsikan penerangan dari blog Sungai Rapat Online (http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2011/07/adakah-rakyat-sedar-bahawa-polling-agen.html).

Adakah Rakyat sedar bahawa Polling Agent sudah mampu selesai masalah pengundi hantu?


Ini Polling Agent Pembangkang yang tidak tahu buat kerja
Ramai rakyat tidak tahu bahawa sistem yang diamalkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya sudah mencukupi bagi mengatasi samada masalah pengundi hantu atau warganegara asing atau warganegara yang berumur 100 tahun lebih ke atas.
 
Mari kita lihat prosedur yang telah diamalkan oleh SPR mengenai PACA (Polling Agent & Counting Agent) 
Polling Agent (Ejen Tempat Undi) ialah orang yang mewakili setiap parti yang bertanding samada pembangkang atau pihak kerajaan untuk bertugas mengawasi tempat pembuangan undi bagi pihak calonnya.
 
Counting Agent (Ejen Kira Undi) ialah orang yang mewakili setiap parti yang bertanding untuk bertugas mengawasi semasa pengiraan undi dibuat.
 
PACA dikehendakki mengisi Borang A yang disediakan SPR dan dikembalikan kepada Ketua PACA 3 hari sebelum hari pengundian. Salinan Borang A hendaklah disimpan oleh setiap petugas PACA.
 
Ketua PACA dikehendakki membawa semua Borang A yang telah lengkap semasa hari pengundian.
 
Petugas PACA dikehendakki berpakaian kemas tanpa logo parti serta membawa MyKad, pensil/pen, pembaris, pemadam untuk tujuan mengawasi senarai nama-nama pengundi bukan tidur dalam tempat mengundi.
Apakah Tugas Polling Agent
 
• Petugas Polling Agent mengikut shif yang ditentukan bermula jam 7 pagi 
Mereka akan pastikan semua tong undi kosong kemudian ditutup dengan lilin cair warna merah.
Semua kertas undi mempunyai nombor siri yang betul dan berturutan, tiada berulang, tidak licin, terutama dibahagian pangkah calon.
Mereka akan catatkan no. siri dan jumlah kertas undi.
Tandatangan Borang 13 setelah semua kertas undi telah diperiksa dan simpan 1 Salinan Borang 13 untuk simpanan.
Senarai nama mereka yang periksa dan gariskan
 
• Polling Agent akan dibekalkan salinan Buku Daftar Pemilih SPR yang terkini. 
Apabila nama pengundi disebut berserta No. KP oleh Pegawai SPR, cari pada buku Daftar dan gariskan.
• Polling Agent akan pastikan umur dan bangsa pengundi adalah munasabah
Contoh jika No KP 370110-05-2020 sepatutnya berumur 70 tahun tapi yang datang berumur 30 an, angkat tangan dan buat aduan pada Pegawai SPR supaya pengundi tadi disiasat. Atau jika namanya disebut Melayu tapi yang datang berketurunan bukan Melayu minta pegawai SPR sahkan.
• Tidak sesiapa pun di benarkan masuk dalam tempat mengundi kecuali Petugas SPR, polis bertugas, calon dan wakil calon yang bertanding sahaja.
• Yang berada di tempat mengundi adalah Petugas SPR, petugas parti lawan, pengundi tidak memakai baju atau lambang parti.
• Polling Agent tidak dibenarkan sekali-kali meninggalkan tempat mengundi terutamanya waktu akhir 4 ptg – 5 ptg walaupun keluar merokok sebentar.
• Jika mereka nak hendak keluar juga perlu  hubungi Ketua PACA untuk diganti sementara.
• Apabila tamat tempoh mengundi petugas PACA akhir catatkan no siri yang telah digunakan dan no siri kertas undi yang tinggal. Kertas undi lebih akan dimasuk dalam sampul surat 1 dan ditutup. Kertas undi telah dikoyak akan dimasukkan dalam sampul surat 2 dan ditutup. Kedua-dua sampul 1 & 2 akan dimasuk dalam tong undi dan ditutup.
• PACA akan pastikan Borang 14 diisi, iaitu Jumlah kertas undi dikoyak dan jumlah kertas undi baki. Pastikan maklumat dalam Borang 14 dan Borang 13 sama.
• Jam 5 ptg – 6 ptg ialah waktu rehat. Polling Agent tidak dibenarkan meninggalkan tempat peti undi.
 
SPR akan beri cara menganggar Umur dari MyKad contoh Tahun semasa 2007
• Nombor MyKad bermula 0 umur antara 98 – 107 tahun
• Nombor MyKad bermula 1 umur antara 88 – 97 tahun
• Nombor MyKad bermula 2 umur antara 78 – 87 tahun
• Nombor MyKad bermula 3 umur antara 68 – 77 tahun
• Nombor MyKad bermula 4 umur antara 58 – 67 tahun
• Nombor MyKad bermula 5 umur antara 48 – 57 tahun
• Nombor MyKad bermula 6 umur antara 38 – 47 tahun
• Nombor MyKad bermula 7 umur antara 28 – 37 tahun
• Nombor MyKad bermula 8 umur antara 18 – 27 tahun
 
Setiap kali pilihanraya SPR akan bentangkan Nombor Mykad bermula contohnya 87, 88, 89, 90 dan seterusnya adalah tidak layak untuk mengundi pada tahun 2007 kerana berumur kurang 21 tahun.
Persoalannya sekarang:
 
1. Kenapa masih wujud lagi pengundi hantu, jika ada sudah semestinya polling agent pembangkang akan terus membantah.
2. Kenapa perlu ada pengundi berumur lebih daripada 100 tahun kerana polling agent pembangkang akan memastikan senarai nama dan no kad pengenalan
Apa yang boleh saya katakan di sini sistem yang diamalkan oleh SPR sebenarnya sudah lengkap dan memadai cuma polling Agent yang dilantik oleh pembangkang memang jenis tak tahu nak buat kerja atau tidur semasa proses pengundian dijalankan.
Kemudian bila kalah mereka terus menyalahkan kerajaan. Pembangkang sepatutnya Bersihkan dahulu Polling Agentnyasebelum membuat berbagai dakwaan yang tidak masuk akal.


*Mohon disebarkan kepada semua rakan-rakan anda. Jika benar ada pengundi hantu atau rakyat asing yang menjadi pengundi, bukankah EJEN TEMPAT MENGUNDI boleh mengisi Borang 11 SPR. Sedarkan seberapa ramai rakyat Malaysia supaya mereka tidak diperbodohkan oleh pembangkang.