Monday 4 February 2013

ISU KALIMAH ALLAH: JANGAN KITA JADI BODOH MACAM PAS!


Selepas pilihan raya umum 2008 hinggalah 8 Januari 2012 Pas konsisten bersama PKR dan DAP membenarkan agama kristian menggunakan kalimah Allah dalam bible mereka versi Bahasa Melayu. 

Walaupun pelbagai pandangan, nasihat, teguran dan bantahan dinyatakan Pas tetap konsisten membenarkan kalimah suci umat islam itu digunakan oleh kristian. Sebaliknya Pas menuduh orang-orang yang menegur dan membantah tindakan mereka sebagai tidak tahu hukum dan tidak cerdik agama.

Isu kalimah Allah yang telah reda sebelum ini kembali hangat menjelang krismas 2012. Dibangkitkan semula oleh tokong Pulau Pinang. Tujuannya untuk mengalihkan isu pemilikan tanah dua pemimpin DAP Perak di Kelantan. 

Akhirnya tokong Pulau Pinang berjaya. Kehangatan media dan orang ramai memperkatakan tentang isu tanah DAP di Kelantan beralih kepada isu kalimah Allah. 


Api kemarahan orang melayu kembali meningkat. Kemarahan semakin meningkat apabila Haji Hadi bersama Anwar dan Kit Siang dalam satu kenyataan pada 8 Januari terus bersetuju untuk membenarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan islam.

Melihat kemarahan orang-orang melayu semakin meningkat Pas mula takut. Akhirnya mereka mengadakan mesyuarat Majlis Syura pada 13 Januari bagi membincangkan isu kalimah Allah.

Selepas mesyuarat, pimpinan Majlis Syura Pas lari keluar melalui pintu belakang kerana tidak mahu berdepan dengan media yang menunggu di pintu depan. 

Hanya sehelai kertas yang sampai kepada pihak media yang menyatakan Pas membuat u turn dengan tidak membenarkan kristian menggunakan kalimah Allah. 

Kenapa kristian beriya-iya hendak menggunakan kalimah Allah dalam bible berbahasa melayu ???

Setiap tujuan mesti ada niat, dan setiap niat mesti ada tujuan....

Orang masuk tandas pun ada niat samada hendak buang air kecil atau air besar. Tidak ada orang yang buat sesuatu dengan tidak berniat.

Apa yang sedang mereka lakukan adalah rancangan jangka masa panjang. Apabila rancangan jangka panjang maka sudah tentulah kesannya juga lambat lagi. 

Kita yang ada pada hari ini mungkin tidak akan atau mudah tersesat dengan dakyah-dakyah atau kekeliruan yang mereka timbulkan. Kita tidak menongkat langit. Satu hari kita pasti akan pergi jua. Tetapi sebelum kita pergi kita kena siapkan tugas agar generasi kita akan datang tidak tersesat atau terkeliru dengan apa yang pihak kristian sedang lakukan sekarang.

Hari ini kita mengajar anak-anak kita bahawa Allah mewajibkan kita sembahyang lima kali sehari. Jangan sampai satu hari nanti cicit kita mengajar anaknya sembahyang seminggu sekali pada hari Ahad.

Sebab itu saya kata apa yang sedang mereka rancang adalah satu rancangan jangka masa panjang.....

Sekarang saya nak ajak rakan-rakan semua berfikir cara mudah.....

Kristian nak guna perkataan Allah dalam bible Bahasa Melayu....

Perkataan ALLAH itu Bahasa Arab....

Perkataan ALLAH jika diterjemahkan dalam Bahasa Inggeris akan jadi GOD.....

Perkataan ALLAH jika diterjemahkan dalam Bahasa Melayu akan jadi TUHAN.....

Perkataan GOD jika diterjemahkan dalam Bahasa Melayu juga akan jadi TUHAN.....

Mereka nak guna dalam bible Bahasa Melayu tetapi perkataan TUHAN nak guna Bahasa Arab iaitu ALLAH. 

Kenapa mereka tak nak guna perkataan Tuhan ? 

Di situ pun kita sudah boleh nampak apa niat mereka yang sebenarnya ?

Kenapa lagi kita perlu tentang mereka guna kalimah Allah ?

Rujuk kepada Surah Al Ikhlas (QulhuAllahuAhad)

Surah ini tak panjang....empat baris sahaja....mungkin Allah jadikan surah ini pendek supaya setiap umat islam mampu meningatinya dan ingat apa Allah pesan....

Kita sentiasa ingat dalam kepala kita bahawa Allah itu satu, Allah tidak beranak, tidak diperanakkan dan tiada sesiapa yang menyerupai Allah. 

Itu pegangan setiap orang islam daripada dia dilahirkan sehinggalah bangkit di hari akhirat kelak....

Manakala kristian pula tuhan mereka ada anak dan ada bapa....
Mana boleh mereka nak ganti perkataan Tuhan atau god dengan Allah dan mereka jadikan Allah itu beranak dan berbapa....

Sedangkan Allah hanya satu, tidak ada anak dan tidak ada bapa.....

Sebab itu kita konsisten menentang kristian daripada menggunakan perkataan Allah.....

Sebab itu para-para ulama dan mufti berkata sesiapa yang membenarkan kalimah Allah digunakan oleh kristian termasuk dalam golongan syirik. Malah ulama Pas , Haron Din sendiri pun kata begitu. Sini....

Syirik adalah dosa yang paling besar.....

Sekali kau syirik , maka habislah segala amalan yang kau lakukan sebelum itu.....

Hari ini orang-orang Pas kata mereka pun dah tidak benarkan kristian menggunakan kalimah Allah. 

Ya betul ! 

Tapi kau masih lagi bersekongkol dengan pihak yang membenarkannya....

Apa bezanya ?

Oleh yang demikian wahai umat-umat islam sekalian, janganlah kita menjadi bodoh seperti Pas atau diperbodohkan Pas. Kita harus tentang dan lawan habis-habisan perkara ini. Kita harus pertahankan kalimah Allah daripada digunakan dalam bible Bahasa Melayu. 

Ini bukan soal politik, ini bukan soal nak dapat undi, ini bukan soal siapa nak jadi hero. Ini tanggungjawab kita semua untuk mempertahankan Allah yang satu, Allah yang Esa ,Allah yang tidak beranak dan Allah yang tidak diperanakkan dan juga demi untuk memastikan akidah generasi akan datang tidak terpesong.



RMK: Ya Allah, Kau tunjukkanlah jalan yang benar kepada kami ini. Kuatkanlah iman serta aqidah kami agar tidak terpesong dari ajaran suciMu Ya Allah. Amin Ya Rabb.

No comments:

Post a Comment