Friday 15 February 2013

Antara PAS, AISKRIM dan @AzminAli




Kempennya bagus iaitu membantu masyarakat yang kurang pengetahuan IT untuk menyemak nama pengundi di dalam Semakan Daftar Pemilih, Suruhanjaya Pilihanraya (SPR). Namun, pendekatannya itu ada sedikit musykil di dalam fikiran. Apa kena mengena datang membuat semakan nama pengundi dengan hadiah aiskrim sebagai balasannya?

Ada sumber mengatakan booth semakan daftar pemilih ini dipercayai digerakkan oleh PAS dengan menggunakan slogan "1Semak 1Aiskrim". Agaknya orang-orang PAS ini sudah tertanam di dalam hati mereka konsep 1Malaysia yang diperkenalkan oleh DS Najib. Dulu kutuk-kutuk. Sekarang sudah mula suka nampak dengan huruf 1? Agak-agaknya pengundi-pengundi yang menyokong PGayR akan datang tak ke booth ini untuk membuat semakan? 

Bukankah perkara aiskrim ini amat sensitif bagi mereka apabila tidak lama dahulu foto-foto seorang yang mirip sangat dengan Timbalan Presiden PGayR, Azmin Ali, telah tersebar di internet dengan kelakuan beliau yang tidak senonoh yang melibatkan "aiskrim badan". Atau juak-juak PAS ini dengan sengaja hendak perli Azmin Ali kot? Namun begitu, CTS lebih mempercayai bahawa booth ini diwujudkan oleh kumpulan penyokong Menteri Besar Khalid Ibrahim. Kitakan tahu bagaimana hubungan "akrab" yang terjalin di antara dua pemimpin ini.

[Sumber]


RMK: Azmin kena troll oleh geng seangkatan sendiri haha.


No comments:

Post a Comment