Thursday 28 November 2013

Jemputan ke Seminar dan Soal Jawab GST untuk Anda Semua Sabtu Ini!


Umum tahu, dalam pembentangan Bajet 2014 oleh PM Najib pada 25 Oktober 2013 lepas, telah diumumkan bahawa GST (goods and services tax) sebanyak 6% akan menggantikan sistem cukai sedia ada bermula 1 April 2015. Pelbagai reaksi masyarakat yang dapat dilihat selepas pengumuman ini, baik yang positif mahupun negatif. 

Walau bagaimanapun, tidak kurang juga terdapat pihak yang mula menyebarkan maklumat salah berkenaan GST dengan niat mempengaruhi rakyat agar membenci kerajaan yang kononnya terlalu zalim kerana melaksanakan GST. Yang sedihnya, ramai di antara kita yang (maaf cakap) kurang pengetahuan tentang GST memilih untuk mempercayai dakyah pihak ini. 

Jadi, APA SEBENARNYA GST? Masih belum terlambat untuk kita menambah ilmu dan membuka minda mengenai GST.

Oleh itu, anda semua dijemput menghadiri program berikut:


 SEMINAR DAN SESI SOAL JAWAB PENERANGAN RASIONALISASI SUBSIDI: APA ITU GST?

TARIKH: 30 NOVEMBER 2013 (SABTU)

MASA: 8.30 PAGI - 12.30 TENGAH HARI

TEMPAT: DEWAN KELAB SULTAN SULAIMAN, KAMPUNG BARU, KUALA LUMPUR


Program ini adalah anjuran Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM). Pendaftaran bermula pada 8.30 pagi dan kehadiran anda perlu disahkan sebelum hari program diadakan. Sebarang pertayaan boleh diajukan ke sekretariat di nombor 019-3591000 atau 019-9130000.

Ayuh ambil peluang ini untuk membetulkan tanggapan yang salah tentang GST. Jangan biarkan pihak tidak bertanggungjawab meracuni pemikiran kita.


No comments:

Post a Comment