Wednesday 21 November 2012

KANTOI!! KERAJAAN SELANGOR PUTAR BELIT MAKLUMAT UNTUK KABURI MATA RAKYAT!






SHAH ALAM - Kerajaan negeri Selangor didakwa memberi maklumat palsu dan mengelirukan mengenai stastistik rumah kos rendah yang telah dibina sepanjang pemerintahan Pakatan Haram di Selangor.

Pembongkaran oleh Pengerusi Sekretariat Orang Muda Selangor (SERANG) Budiman Mohd Zohdi pada sidang media semalam, jelas membuktikan terdapat manupulasi angka dalam statistik yang dibekalkan oleh kerajaan Selangor ketika jawapan bertulis di sidang DUN dan iklan yang dikeluarkan pada 30 Oktober dalam akhbar Sinar Harian.

Budiman turut mempersoalkan, statistik mana yang harus diterima pakai? Di manakah lokasi sebenar perumahan ini? Apakah justifikasi yang dilakukan oleh pihak Kerajaan Negeri dalam menentukan jumlah rumah yang akan dibina di sesuatu kawasan dan siapakah pemaju yang membina rumah tersebut?

Ternyata angka-angka yang dikeluarkan kerajaan Selangor hanya untuk mengaburi mata rakyat dan kononnya mereka selama ini berusaha menyediakan rumah mampu milik kepada  anak muda di Selangor.

Berikut adalah jadual perbandingan statistik:





*RMK: Jadi yang mana satu statistik betul? Kau pusing sana sini supaya kau nampak bagus? Supaya kau nampak macam penyelamat rakyat? Putar belit fakta memang kerja Pakatan Haram.

No comments:

Post a Comment