Tuesday 27 November 2012

[GAMBAR] EH, APA RAMAI-RAMAI NI?? TUNJUK PERASAAN KE??




Sebenarnya bukan tunjuk perasaan mahupun demonstrasi. Ini adalah program penyampaian bantuan / sumbangan banjir kepada mangsa-mangsa di daerah Sepang dan Kuala Langat. Majlis diadakan pada 26 November 2012 di SJK(C) Dengkil, Sepang bermula 1.00 petang hingga 5.00 petang. Program ini adalah usaha Kerajaan Persekutuan yang diterajui oleh Perdana Menteri kita yang dilabelkan kejam oleh puak pembangkang.





Laporan selanjutnya [di sini].



Kejam ke PM kita? Tahukah anda bahawa ketika masyarakat Kuala Langat berhadapan dengan keadaan banjir 'air termenung' mencecah sehingga 12 hari, kerajaan PM yang dikatakan kejam dan zalim inilah yang bertungkus-lumus berusaha mencari penyelesaian bagi masalah tersebut? Menurut maklumat yang diterima, pam-pam air yang ada di Selangor tidak mampu mengepam keluar air ke sungai kerana keadaan banjir yang luar biasa. PM yang 'zalim' inilah yang mengarahkan agar pam-pam air berkuasa tinggi dari Negeri Sembilan dan Perak dibawa masuk ke Kuala Langat bagi meneruskan usaha mengepam keluar air banjir yang bergenang itu ke sungai. Rakyat didahulukan!


Yang berbaju merah di tengah adalah Dato' Ir Mohd Zin bin Mohd, Koordinator Barisan Nasional Selangor merangkap Ahli Parlimen Sepang










Mana Menteri Besar dan EXCO-EXCO Selangor serta wakil rakyat Pakatan Rakyat yang lain? Langsung tidak membantu usaha pam keluar air banjir ke sungai. Sekadar melawat mangsa banjir di pusat pemindahan sahaja. Anda nilaikan sendiri.

No comments:

Post a Comment