Showing posts with label bersih 3.0. Show all posts
Showing posts with label bersih 3.0. Show all posts

Saturday, 13 April 2013

GEMPAR! TUNKU AZIZ DEDAH PEMBANGKANG BERSAMA NGO LAIN ADAKAN LATIHAN DAN SIMULASI SULIT UNTUK BUAT ONAR 5 MEI INI



Kupasan MyMassa:


Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Aziz dedahkan rancangan jahat parti pembangkang dan NGO B****H yang mahu mewujudkan kekacauan semasa hari pengundian. Menurut beliau lagi, simulasi untuk mewujudkan kekacauan ini telah dilakukan di beberapa tempat.


 
Mengimbau kembali pada Jun 2012, MyMassa dan AIDC pernah mendedahkan persediaan B****H di negara jiran untuk mewujudkan kekacauan melalui PACABA di negara tersebut.

Namun pihak B****H menggunakan akta yang diwartakan di Amerika Syarikat (The Digital Millennium Copyright Act (DMCA)) untuk menghalang pendedahan MyMassa. Oleh yang demikian, artikel tersebut terpaksa ditarik balik kerana mempunyai gambar dari laman FB yang terbabit.

MyMassa berterima kasih kepada akhbar Utusan kerana sempat memaklumkan kepada rakyat Malaysia melalui artikel berikut:


Pendedahan ini, jika benar, cukup memeranjatkan!

Oleh Zaini Hassan
BENARKAH ada sebuah negara atau beberapa negara yang mahu mengucar-kacirkan pilihan raya Malaysia kali ini?

Benarkah mereka mahu mengubah dan menumbangkan secara sistematik kerajaan yang ada ini, kerajaan tonggak Melayu yang telah memerintah selama 54 tahun?

Benarkah mereka terlalu cemburu dengan kemajuan Malaysia ini yang mungkin akan menyaingi mereka dalam beberapa segi?

Benarkah selagi kerajaan Malaysia di bawah pemerintahan sekarang masih wujud, selagi itulah mereka akan merasa tidak selamat dan selesa?

Saya cukup terkejut membaca pendedahan melalui fail wikileaks oleh sebuah blog mymassa dan AIDCNews yang mendedahkan mengenai cubaan satu kuasa asing di rantau ini yang cuba sedaya upaya untuk mempengaruhi rakyat negara ini menentang kerajaan semasa, atau menyokong pihak pembangkang atau cuba membantu apa yang boleh untuk menumbangkan kerajaan yang ada ini.

Saya berharap pendedahan itu tidak akan disembunyikan oleh pihak berkuasa, tetapi didedahkan dan dibongkarkan kepada pengetahuan umum. Malaysia sering kali mahu menjaga hati orang lain, jiran-jiran tetangga, kononnya atas semangat serantau ASEAN, tetapi negara lain sering kali tidak mengendahkannya. Malaysia pada dasarnya cukup baik dengan jiran-jiran.

Namun dengan pendedahan blog itu, jika benar, maka ia adalah sesuatu yang cukup mengejutkan. Jikalau ia benar, Kerajaan Malaysia tidak boleh membiarkan ia berterusan. Saya hairan mengapa kerajaan yang dimaksudkan tidak respons pun kepada pendedahan oleh mymassa itu yang kini telah menjadi bacaan umum.

Menurut pendedahan itu bertajuk: BREAKING NEWS: 3 NAMA DIPLOMAT S******** DIDEDAHKAN. Ia boleh baca di sini: http://mymassa.blogspot.com. Ia turut mendedahkan nama-nama diplomat negara itu.

Selain itu, blog itu turut mendedahkan satu lagi perbuatan oleh negara jiran berkenaan yang dikatakan cuba mengucar-kacirkan pilihan raya negara ini dengan kononnya, melatih rakyat negaranya terlibat dalam proses pilihan raya negara ini. Saya kurang pasti bagaimana caranya ia akan dilakukan, tetapi satu lagi pendedahan dari fail wikileaks itu juga cukup memeranjatkan.

Gambar-gambar turut didedahkan menunjukkan belia-belia negara itu dilatih mengenai proses pilihan raya negara ini. Pendedahan itu bertajuk: Wikileaks : Gambar Persediaan S******** Mengkucar-kacirkan Pilihan Raya Malaysia. Ia boleh dibaca di sini: http://mymassa.blogspot.com juga.

Maaf, saya tidak tahu benar atau tidak maklumat ini. Biarlah pihak berkuasa menyiasatnya dan kita juga mahu mendengar penjelasan daripada kerajaan negara itu.

Berikut ialah antara petikan daripada blog itu:

Akhirnya AIDCNews mendedahkan tiga nama diplomat asing yang menceroboh hal ehwal negara kita. (Cuit tidak akan mendedahkan nama-nama itu. Baca sendiri dalam blog itu).

Kita meminta supaya pihak kerajaan memandang serius perkara ini dan memanggil duta negara tersebut dan menghantar nota bantahan.

Sebagai tiang penting dalam parti, Pergerakan Pemuda UMNO diharap turut menghantar surat bantahan dan membuat bantahan di hadapan Kedutaan S********. Campur tangan secara terang-terangan yang dilakukan oleh para diplomat mereka tidak boleh diterima. Para NGO seperti Perkasa, Pekida dan sebagainya perlu maju ke hadapan!

Dahulu kita ada Singa UMNO Allahyarham Syed Albar yang amat menakutkan Lee Kuan Yew itu, dan juga Allahyarham Datuk Harun Idris yang merimaskan DAP. Kini, walaupun Ketua Pergerakan Pemuda UMNO YB Datuk Khairy Jamaludin menggunakan pendekatan steady, smart dan bijaksana, namun bantahan perlu juga dibuat di Kedutaan S********.

Jika tiada sesiapa membuat bantahan, S******** akan kata macam-macam. S******** akan kata Polis Malaysia lembik, Undang-Undang Malaysia senang dilanggar, Lihatlah Slide Sukarelawan *** di atas sedang mengkursus sukarelawan *** untuk membantu DAP dalam PRU13 nanti! Ini gambar-gambar penting http://mymassa.blogspot.com.

Isu keselamatan negara perlu tiada kompromi. Jika diplomat-diplomat itu melakukan perkara yang sama di Indonesia atau Thailand agaknya apakah nasib mereka itu?

Saya berhenti di sini dulu.

Jika benarlah pendedahan itu, saudara-saudara fikir-fikirlah sendiri mengapa mereka ini terlalu mengidamkan Malaysia yang indah, makmur dan sejahtera ini.

MyMassa harap rancangan jahat pihak-pihak yang mahu mewujudkan kekacauan di negara yang tercinta ini gagal. Jika sebelum ini mereka menafikan, tetapi kali ini perkara ini didedahkan oleh bekas pemimpin pembangkang sendiri! Kalau tuduhan Tunku Aziz tidak benar, mengapa pembangkang tak saman beliau?

Wednesday, 10 October 2012

BERSIH TAK SERIK LAGI!! ANJUR KONSERT 13 OKTOBER NI!





Nampaknya ada pihak yang degil dan tak insaf lagi. Langsung tak belajar dari kesilapan. Tak cukup ke apa yang berlaku semasa Perhimpunan BERSIH 3.0 28 April lepas? Sekarang masih nak berhimpun? Semua maklum puak-puak pencacai ni berkumpul nak buat kecoh je. Perlu ke rakyat Malaysia diingatkan bahawa BERSIH ITU GANAS?? Adakah kita nak tragedi 28 April tu berulang kembali? Tepuk dada tanya selera.

Sekadar peringatan

Friday, 31 August 2012

Sambutan Merdeka Kerajaan Selangor HAMBAR DAN TERCEMAR!!


Semalam kami sempat singgah di Dataran Kemerdekaan Shah Alam untuk tinjau sambutan kemerdekaan anjuran Kerajaan Selangor ni. Berikut merupakan beberapa hasil pemerhatian kami.


Sambutan tak memberangsangkan daripada rakyat Selangor. Crowd juga tak terkawal dan kurang memberi perhatian kepada majlis. Yang dewasa sibuk bersembang, yang kanak-kanak pula sibuk bermain dan bergelak-ketawa.

Padang tak penuh, crowd pun melilau-lilau.
Hambar.

Crowd tak hiraukan ucapan Menteri Besar Khalid Ibrahim mahupun Anuwar si Penasihat Ekonomi Negeri bergaji RM 1.00 yang dibanggakan tu.

Khalid terbatuk-batuk masa ni sampai kena minum air. Orang ramai buat hal masing-masing.

Anuwar yang tak bersemangat dan kelihatan bosan sepanjang majlis.


Majlis turut dicemari unsur politik dan kepartian oleh hadirin yang taksub. Juga ada segelintir individu yang menunjukkan mereka bangga menyokong semangat BERSIH yang ganas tu. Lari jauh dari semangat kemerdekaan yang sebenar. 

Sekadar peringatan bahawa BERSIH itu ganas.

Pakcik yang sebelah kiri pakai kopiah PAS. Yang lain baju kuning simbolik kepada BERSIH.
Yang duduk sebelah kiri tu pakai baju BERSIH.
Gambaran lebih jelas.
Pakcik ni pula dengan bangganya tunjuk semangat kepartian, bukan semangat kemerdekaan.

Lagi baju BERSIH.

Penasihat Undang-undang PKR Latheefa Koya buat apa kat sini?
EXCO Selangor Xavier Jayakumar pun pakai kuning. Simbolik kepada BERSIH?
Kumpulan baju kuning lain.

Ketika perarakan motorsikal berkuasa tinggi, ada yang membawa bendera PAS. Tapi kami tak sempat tangkap gambarnya.


Cerita lain, ada juga individu berkelakuan tak sopan sepanjang majlis.

Anggota Penguatkuasa Kerajaan Negeri berdiri atas peti amplifier untuk melihat perarakan perbarisan.

Mat rempit bermaharajela.

Anuwar pula tak angkat tangan ketika ikrar Rukun Negara dilaungkan. Yang ni pun tak sempat snap gambar. 


Tapi yang pelik dan membingungkan orang ramai, tiada countdown ambang Merdeka. Sebaliknya Khalid melaungkan 'Merdeka' dengan lemah sebanyak tujuh kali pada jam 11.30 malam dan disambut dengan pertunjukkan bunga api dengan iringan lagu 'Keranamu Malaysia' dan 'Tanggal 31'. Ketika itu kelihatan orang ramai terpinga-pinga kerana countdown yang ditunggu-tunggu tak sampai-sampai.


Dan menjelang akhir program, seperti biasa, sampah ditinggalkan begitu sahaja setelah crowd mula beredar.

Sampah.
Lagi sampah.


Akhir sekali, sebagai penutup untuk malam tu, terkejut sekejap kami apabila lagu 'Gangnam Style' yang melampau popular dan kurang senonoh tu dimainkan pada akhir majlis. Memang tak hormat semangat kemerdekaan.

Pening sikit tengok video ni. Tapi dah macam clubbing je suasananya.

Kawan kami sempat rakam EXCO Elizabeth Wong tergedik-gedik menari Gangnam. Kalau dah dapat nanti kami share


Apa sebenarnya motif Kerajaan Selangor ni buat sambutan macam hampeh ni. Majlis ala kadar dan tiada semangat kemerdekaan. Liberal. Anjur majlis semata-mata nak show off kat Kerajaan Pusat ke? Nangis Allahyarham Tun Abdul Rahman kalau arwah tau ni.


Thursday, 30 August 2012

PERHIMPUNAN JANJI DEMOKRASI DI DATARAN MERDEKA MALAM INI BAKAL ULANG KEGANASAN BERSIH 3.0?!!


Puak-puak NGO penyokong pembangkang ni sibuk nak buat perhimpunan Merdeka mereka. Konon-kononnya di bawah NGO, mereka sebagai rakyat Malaysia juga mempunyai hak untuk berhimpun. Perhimpunan aman kata mereka.

Pihak polis tak berikan permit untuk perhimpunan tu. Takut tragedi BERSIH 3.0 berulang [baca sini].

Walau bagaimanapun, puak-puak ni berdegil juga untuk adakan perhimpunan tu. Sekali lagi, perhimpunan aman kata mereka.




Jadi, kalau perhimpunan ni aman, kenapa perlu ada hebahan oleh SUARAM seperti di atas? Memang dah rancang untuk ulang keganasan BERSIH 3.0 ke?




Dasar manusia tak reti bersyukur.

Tuesday, 1 May 2012

Gempar!Pendedahan punca peserta #BERSIH merempuh masuk dataran.


Gempar!Pendedahan punca peserta #BERSIH merempuh masuk dataran.



BUKAN SB yang provoke suruh rempuh masuk dataran tapi Anwar Ibrahim?


Petikan daripada blog Amenoworld

"Benarlah kata orang kebenaran tidak boleh diselindungkan.


Bersih neh under sapa?


Ambiga dan kali neh kita ada A.Samad Said. Dengar citer a.samad said terduduk di satu sudut dengan wajah yang sayu dan bagitau dia kepenatan ketika berdemo. Betul ke itu hal sebenarnya?


Kalaupun ada orang yang layak memberikan arahan untuk langgar penghadang, orang itu hanya ambiga atau a.samad said ataupun kedua2 insan neh. Tiada orang lain berhak. Apatah lagi ambiga dah keluarkan arahan kita takan langgar sekatan polis.


Angah kbsb, better ko delete kembali memori wassap kita tadi. Aku dah menyesal sekarang. Menyesal habis.


Nak salahkan sb yang rempuh dataran merdeka? Betul ka sb yang pergi memandai2 rempuh? Lue salahkan dulu sapa yang bagi arahan. Patutla member2 gua dah bagi hint.. kalau taktau jangan cakap der.. gua pun pelik gak. Tatau apa?


Perhimpunan neh sepatutnya perhimpunan aman. Tapi ada orang otak senget menjadikan ia huru hara. Ambiga, kali neh saya bersetuju marilah kita bersama2 mempertimbangkan semula dengan siapa kita bersama..-
 Untuk  penjelasan seterusnya,klik disini


what do u think..?