Wednesday 31 July 2013

Apa Kata Anwar, Rafizi Jika Orang Sebelah Sanjeevan itu Penagih Dadah?




Pelbagai usaha pihak pembangkang mahu tutup rasa bersalah mereka di atas banyak sekali insiden pembunuhan akibat pemansuhan EO dan ISA yang mereka tuntut. Keadaan yang begitu menakutkan sekarang tentu akan menyalahkan mereka.

Ada seorang penulis di media maya yang mahu salahkan polis rasuah dengan kejadian bunuh membunuh. Lojikkah hujah demikian?

Pembangkang sering tuduh polis dah lakukan rasuah lama. Kenapa dulu tiada berlaku pembunuhan ternuka dan kejam begitu lumrah sekali. Tiap-tiap hari ada berlaku pembunuhan. 

Dua hari lepas, Anwar bersama Rafizi dan Sivarasa membuat kenyataan di pejabat Keadilan Menjangkit penyakit bodoh macam lembu si Rafizi kepada Anwar.

Anwar memberitahu sidang media bahawa pihak polis mengetahui bahawa Sanjeevan, Pengerusi MyWatch telah terima banyak ugutan dan diancam akan dtembak. 

Katanya lagi, Sanjeevan telah  membuat beberapa laporan polis berkaitan ugutan tersebut tetapi tiada sebarang tindakan dari pihak polis. Apa tindakan yang dia mahu dari polis?

Anwar kata dia rasa amat dukacita polis tidak menyediakan kawalan ketat kepada mangsa di hospital yang mana orang ramai boleh bebas bergerak di wad rawatan dan mendesak IGP supaya memberi perlindungan kapada mangsa.

Apa bodoh sangat Anwar, kalau nak ungkit, kenapa tak suruh polis sediakan pengawal untuk Sanjeevan, tu dah isu bodoh?
Bila dah dalam hospital dan kes dia sensasi, apa dia nak bising.

Kononnya lagi, banyak insiden tembak berlaku di negara ini tetapi tiada penyelesaian. Pada April 11 2013, empat lelaki telah menyerang Sanjeevan di sebuah hotel di KL dan laporan polis telah dibuat tetapi polis tidak ambil tindakan.

Ingat senang nak ambil tindakan dan penyelesaian bila ianya melibatkan kes melibatkan professyenal dan sindiket jenayah? 
Sapa bahalaol yang tuntut undang-undang pencegahan dimansuhkan??? Bukankah Anwar Ibrahim.

Tuduhnya lagi, Sanjeevan juga pernah diserang di LCCT dan tiada sebarang tindakan. Tindakan macam mana kalau tindakan pencegahan dah tak boleh buat? Dah lepas berlaku baru polis boleh buat apa-apa? Bukankah nyawa boleh hilang bila nak puaskan hati peguam-peguam bayaran Anwar?
Anwar kata insiden-insiden yang berlaku terhadap Sanjeevan ada kaitan dengan pihak polis. Kenapa beliau kata demikian?
Yang hanya dpaat dikatakan adalah beliau yakin insiden tembak Sanjeevan dilakukan oleh pihak polis kerana cara melepaskan tembakan jelas menunjukkan suspek adalah seorang yang terlatih dan ini menunjukkan pihak polis terlibat dalam insiden tersebut.Bukti takde!

Bila pulak polis dilatih naik motor kapcai dan tembak mangsa dalam kereta. BUkankah ini cara biasa dilakukan pembunuh upahan profesyenal dan pengganas komunis?
Merepek cakap Anwar. Macam orang dah kena AIDS
Ekoran dari itu, Rafizi Ramli pun ada berkata beliau ada berbuka puasa dengan Sanjeevan pada Julai 25hb. 
Rafizi kata ternampak satu sampul surat yang dipegang oleh Sanjeevan. Kata Sanjeevan, dalam sapul itu terdapat maklumat dan bukti penglibatan pihak polis dalam pengedaran dadah. Tapi dia tak membaca kandungan dalam sampul surat tersebut kepada Rafizi. 

Hanya berdasarkan kata Sanjeevan Rafizi dah percaya dan anggap ianya betul????. 

Apa kata kita katakan Sanjeevan berbohong dan sebenarnya dia terlibat dengan sindiket jenayah. 

Apabila dia risau sesuatu akan berlaku pada dirinya kerana dia sudah mungkir janji dengan gangster lain, dia sudah ketakutan dan cuba persalahkan polis dengan harapan polis boleh linduanginya. 
Dia buat pelbagai laporan polis yang mana isi kandung tak lojik untuk disiasat.
Apa kata Anwar dan Rafizi jika dia ketahui bahawa orang yang di sebelah Sajeevan ketiak kejadian cubaan bunuh itu adalah seorang pengedar dadah? 

Bila itu My Watch dah kena tembak, naru dia ambbil peduli.

Masa Timbalan Ketua Pengarah Kastam yang kena dia buat tak tau lagi. Nampak sangat kalau nyawa kakitangan awam tak jadi apa tapi kalau orang macam MyWatch terus pihak tertentu buka mata pasal takut kena hentam.


No comments:

Post a Comment