Wednesday, 29 January 2014

PRK Kajang: Sandiwara atau Membazir? - MyMassa




PRK Kajang: Sandiwara atau Membazir? - MYMASSA
1/29/2014 |

Perletakan jawatan ADUN N25 Kajang; Lee Chin Cheh secara tetiba memang mengejutkan rakyat. Tak sampai pun setahun (8 bulan) PKR buat hal lagi. Mungkin ia sebagai satu taktik PKR mengalih tumpuan rakyat supaya melupakan kemelut yang melanda Pakatan Rakyat di Selangor atau sebagai satu strategi memainkan sentimen rakyat untuk terus membenci kerajaan persekutuan. 

Manakan tidak sudah menjadi tebiat Anwar dan pembangkang, dimana ada isu disitulah mereka akan berkerumun seperti langau taik membuat bising, menabur virus dan menyebar penyakit sehingga benda yang baik pun menjadi busuk gara-gara hasutan mereka. 

Pencalonan Anwar sebagai calon ADUN Kajang mewakili PKR menguatkan spekulasi kemungkinan Anwar akan dilantik sebagai Menteri Besar Selangor yang baru jika beliau memenangi PRK DUN tersebut. 

Anwar sebenarnya teringin sangat dengan kedudukan yang penuh kuasa sebagai MB di negeri termaju di Malaysia tersebut. Tambahan pula gaji baru MB yang berganda-ganda itu. Kalau dulu dikritik tapi sebenarnya jawatan itu amat-amat diidamkannya. Sekadar menjadi Penasihat Kewangan bergaji RM1.00 apalah sangat. 

Mungkin dengan jawatan itu senang juga Anwar berdampingan dengan Azmin Ali, kekasihnya itu.

Tambahan lagi banyak boleh masyuk bila menjadi MB Selangor ni. Bila banyak duit senang nak penuhi nafsu politiknya menjadi PM ke 7 selepas PRU 14 nanti.

Mungkin strategi Anwar untuk jadi ADUN di Kajang terlebih dahulu kemudian jadi MB Selangor, dekat sikit dengan Putrajaya, senang-senang boleh datang bersantai-santai sambil tengok rumah dan pejabat PM Najib. Mungkin juga ia sebagai percaturan Anwar yang berkemungkinan akan bertanding di Parlimen Putrajaya dalam PRU14 akan datang. 

Namun persoalan menarik gamaknya berapalah sogokan yang Anwar dan PKR bayar kepada Lee Chin Cheh ADUN PKR itu untuk meletakkan jawatan semata-mata nak bagi beri laluan kepada Anwar menjadi calon di DUN Kajang? Cina PKR ni bodoh atau diperbodohkan?

PRK Permatang Pauh 2008. Insiden lari ke Kedutaan Turki tengok FiFA World Cup dan liwat menghantui Anwar 


Samalah kes Jijah bini si Anwar yang meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen (MP) Permatang Pauh pada 2008 dulu semata-mata untuk beri peluang kepada Anwar menjadi MP di Permatang Pauh. Tak sampai 6 bulan Jijah berkhidmat dan PKR dah buat kecoh hingga membazirkan wang rakyat.

PRK Penanti Mei 2009...Sandiwara PKR membazir wang rakyat


Samalah jua kes ADUN PKR di Penanti yang meletak jawatan kemudiannya dipecat PKR kerana tidak sebulu dengan Lim Guan Eng. Letak jawatan suka-suka dan menyusahkan SPR, rakyat dan kerajaan. Habis wang rakyat digunakan untuk membelanjakan sebuah PRK demi nafsu politik songsang Anwar Ibrahim dan DAP.

Persoalannya kini kalau MB Khalid Ibrahim tak efisyen sebagai MB kenapa tidak saja dilantik di kalangan ADUN-ADUN PAS sedia ada. Atau lantik saja si Azmin Ali. Kenapa PAS yang lebih majoritinya dalam DUN tak boleh dilantik jadi MB?

Jawapannya mudah sebabnya PAS bodoh! Mereka hanya layak dipergunakan sebagai pencacai dan kuda kayu tunggangan DAP dan PKR untuk memecah belahkan orang Melayu - Islam di Selangor.

Untuk PRK kali ni biarkan MCA menentang Nuar, bukannya UMNO. Jangan buat macam kes UMNO menentang DAP di Pasir Gudang. Apa hasilnya...dipermainkan dek kaum chauvinist.

Kita tengok sejauh mana kekuatan MCA baru ini. MCA belum pernah teruji dengan sebarang PRK sejak PRU 12 dan PRU 13. Yang banyak hanyalah UMNO.

Kali ini MCA, Gerakan atau mana-mana NGO Cina pro kerajaan perlu buktikan kaum cina di Kajang sokong MCA. Ada berani? 

Kajang dahulunya penempatan majoriti kaum Melayu. Namun akibat proses perbandaran Kajang kini menjadi kota campuran yang 52% adalah majoritinya kaum Cina dan India sepertimana Serdang, Seri Kembangan, Balakong,Cheras...

Semua kemudahan dah ada di sini. Malangnya Melayu juga terpinggir di kampung-kampung di celah-celah bukit di Sungai Merab, Teras Jenang, Bangi, Semenyih, Baranang dan sebagainya.

Masihkah kita ingat lagi peristiwa ini? Betapa manisnya mulut komunis Dong Zong di depan PM Najib
semasa sambutan Tahun Baru Cina 2013. Duit angpau dapat, makan besar dapat, limau dapat....kununnya cina-cina ni sokong BN, tetapi akhirnya apa terjadi di DUN Kajang dan apa Dong Zong buat pada PM selepas itu???

Wajah bermuka-muka Cina chauvinist Dong Zong di Cong Xi Fa Chai di Kajang 2013! Kesian PM, MCA dan Gerakan kena tipu...

Makan busat, duit dapat tapi PRK Kajang 2013 terguling. Kempen PRK Kajang nanti masih nak tabur duit bina sekolah dan dewan cina lagikah? 

Nanti jangan pula ada malaun nak gatai-gatai beri nasihat agar kerajaan memberi sumbangan
kepada sekolah-sekolah Cina di Kajang. 

Lihat cara Dong Zong mempermainkan PM dalam Majlis Sambutan Tahun Baru Cina 2013 lalu.
Buta-buta PM kena tipu dek cina DAP. Duit baiki sekolah dan dewan dapat, makan besar dapat,
angpau dapat tapi akhirnya BN ditikam belakang habisan. 

Tahun 2008 dulu BN kalah majoriti lebih 3,000 undi. Tahun 2013 setelah banyak duit ditabur dan
dibaham oleh puak-puak chauvinist BN kalah lebih 6,000 undi! 

Berapa banyak lagi duit kerajaan mau ditabur di Kajang di kala ekonomi meleset kini?

Kalau UMNO nak tolong, bantulah kaum-kaum Melayu-Islam di Kajang tu yer...

SELAMAT BERKEMPEN, TURUNKAN HARGA SATE KAJANG!



RMK :


No comments:

Post a Comment