Wednesday 8 August 2012

APA CERITA : Selangor Negeri Berkebajikan?? Pelajar UNISEL Bergelandangan??



Kuala Selangor, 7 Ogos 2012.. Lebih 1000 pelajar UNISEL hidup bergelandangan kerana terpaksa tinggal merata tempat kerana tidak diberikan kunci asrama di kampus Bestari Jaya walaupun telah mendaftar masuk seminggu yang lalu.. Ada antaranya terpaksa menebalkan muka untuk menumpang di bilik kawan-kawan atau di surau berhampiran. Lagi berita, baca sini.
Siapa yang jadi mangsa sekarang?.. Pelajar-pelajar yang datang mendaftar dari jauh, bukan rakyat tempatan yang tak tahu selok belok kawasan dicadang supaya tinggal di Asrama Kota Puteri yang tiada kemudahan asas seperti kedai makan dan pengangkutan??.. Ditambah pula dengan kehadiran warga asing yang tinggal di kawasan tersebut.. Faktor keselamatan juga turut diabaikan.. Dimanakah kebajikan yang dicanang-canangkan oleh Pakatan Putar Alam nie?.. 
Apakah ini menunjukkan hasrat Pakatan Putar Alam tentang Negeri dan Negara Berkebajikan??.. Kepada penyokong-penyokong Pakatan Putar Alam nie, tolonglah bukak mata dan minda anda seluas-luasnya.. Sudah terang lagi bersuluh, kuman depan mata tak nampak, gajah seberang laut yang jelas kelihatan.. Kalau bab nak mencarik salah Kerajaan Pusat, serah jer kat Pakatan Putar Alam nie.. Semua yang betul pun salah.. tapi kalau puak-puak dia, yang salah, semua boleh jadi BETUL dan LOGIK..

Kita tengok nanti ape kesudahan kecelaruan pimpinan si Khalid Gagap nie dalam menyelesaikan hal ni.. 




No comments:

Post a Comment