Thursday 25 April 2013

Panas #GE13: REKOD JENAYAH SYARIAH DI SELANGOR TENAT! @KhalidSamad PUNCANYA? #PRU13 #P108 #BN4ShahAlam



Peningkatan kes jenayah syariah di negeri Selangor wajar dilihat sebagai satu petunjuk daripada Allah s.w.t terhadap umatnya terutama rakyat Selangor.

Nampaknya, perubahan tampuk kerajaan negeri Selangor yang kini diterajui pakatan haram bukan sahaja gagal mengurangkan kadar jenayah, tetapi statistik menunjukkan peningkatan yang mendadak setiap tahun.

Oleh itu, pendedahan oleh Pengarah Bahagian Pendakwaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Datuk Marzuki Hussin perlu mendapat perhatian sewajarnya daripada pemimpin pakatan haram terutamanya Pas Selangor. 

Baru-baru ini, Pengarah Bahagian Pendakwaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Datuk Marzuki Hussin selepas merasmikan Seminar "Tanggungjawab Masyarakat Dalam Menangani Jenayah Syariah" berkata, sebanyak 1,151 kes jenayah syariah direkod dalam tempoh enam bulan pertama tahun 2012, melebihi jumlah yang direkod sepanjang tahun 2011.

Beliau berkata sepanjang tahun 2011 cuma 1,077 kes direkodkan.

Peningkatan ini merupakan satu keadaan yang sangat serius dengan kadar purata 191 kes sebulan sepanjang tahun 2012 jelasnya.

Menurut beliau lagi, kesalahan jenayah syariah di Selangor juga dilakukan oleh pelbagai generasi tanpa mengira usia, jantina dan latar belakang pendidikan seseorang.

Ini membuktikan bahawa kes jenayah syariah di Selangor sudah ke tahap membimbangkan.

Penulis tidak lupa, dalam satu ceramah di Masjid Seksyen 16 Shah Alam, seorang ustaz yang diyakini adalah penyokong tegar PAS pernah bercakap dengan penuh semangat. 

"Masa depan umat Islam di Selangor terancam jika UMNO terus memerintah. Percayalah kepada parti Islam (PAS). Kami akan tegakkan DAULAH ISLAMIAH dengan menjadikan Al-Quran dan Hadith sebagai panduan," katanya.

Untuk pengetahuan, ustaz itu bukan calang-calang orangnya. Beliau antara selebriti agama yang selalu muncul di kaca tv.

Namun, ketika Selangor diancam dengan peningkatan jenayah Syariah, ke mana hilangnya ustaz-ustaz ini??? Rumah urut?



[Sumber]

RMK: Macam mana ni PAS? Sebelum ni bangga sangat Shah Alam bebas kelab malam, bebas rumah urut, bebas panggung wayang. Tuduh UMNO tolak Islam bagai. Sekarang? Makanlah perkataan kau sendiri. Dah kena batang hidung sendiri baru kau tahu tinggi rendah langit. Isu kalimah Allah pun, siapa yang kata orang bukan Islam pun boleh guna? UMNO atau PAS? Wahai pengundi Shah Alam, buatlah pilihan bijak. Tolak parti yang menggadaikan kesucian Islam demi memenuhi agenda politik mereka sendiri!

1 comment:

  1. Kepada semua penganut Buddha ...
    YIP KUM FOOK (LAWYER, MCA GOMBAK) menghalau Sami-sami Buddha keluar dari kuil atau SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur
    Dia menggunakan samseng untuk mengusir Sami-sami Buddha itu dan juga memanggil polis untuk mengganggu Sami-sami Buddha di kuil dan YIP KUM FOOK (LAWYER) tidak menghormati Buddha dan Sami-sami Buddha
    Thanks
    Ng, Kepong

    ReplyDelete